emielvenlo
MF'er
- 24 sep 2009
- 212
- 0
Ik denk niet super veel aan de grote risico's die er aan zitten. Wat ik wel doe is, ik ga er eigenlijk standaard van uit dat automobilisten me niet zien, want meestal zien ze je ook gewoon niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk niet super veel aan de grote risico's die er aan zitten. Wat ik wel doe is, ik ga er eigenlijk standaard van uit dat automobilisten me niet zien, want meestal zien ze je ook gewoon niet.
Je went aan de risico's. Ik heb mijn rijstijl aangepast. Hieronder een paar dingen waar ik rekening mee hou.
- Al het overige verkeer is een risico waar je rekening mee moet houden.
- Auto's zien je niet.
- Rustig bij regen.
- Niet rijden als het glad kan zijn.
- Rustig als je de weg niet goed kent.
- Niet te snel in bochten, genoeg auto's die olie lekken
- Winterjas met van die gele felle banen.
- Fietsers/brommers houden van door rood rijden
- Bouwvak busjes hebben een grote dode hoek en rijden agressief
- Koop een motor met ABS
Get a life...@Ton Up de middelste van je opmerking "je leeft" geldt lang niet voor iedereen
Hoort erbij.
Ik heb intussen meerdere vrienden verloren 'aan het motorrijden' en heb tijdens m'n werk er ook nogal wat meegemaakt. Er zijn zelfs 2 motorrijders in m'n armen overleden.
Het kan geen kwaad bij de risico's stil te staan en dingen te overdenken.
Mocht je rijstijl er naar zijn kan het geen kwaad die aan te passen.
Persoonlijk rij ik regelmatig (erg) hard en soms neem ik een bepaalde hoeveelheid risico. Als ik dit aanpas naar 'volledig verantwoord' voor zover dat zou kunnen dan zou ik geen motor meer hoeven en willen rijden.
Voor de grap zou je eens moeten kijken naar filmpjes op youtube van proffesionele rijders, zoals motoragenten ed. In engeland is (een deel) ook beschikbaar voor de gewone rijders, waarbij wordt gewerkt aan de invloed van je bochtenlijn op je zichtveld, veilig inhalen, signalen van de weg "lezen" ect. Dat leert nou niet direct hoe je zo veilig mogelijk hard kunt rijden, maar laat wel zien wat gevaarlijke punten zijn en waar je dus beter rustig aan kunt doen.
advancedbiker
advance motorcycle training - YouTube
Voor de grap zou je eens moeten kijken naar filmpjes op youtube van proffesionele rijders, zoals motoragenten ed. In engeland is (een deel) ook beschikbaar voor de gewone rijders, waarbij wordt gewerkt aan de invloed van je bochtenlijn op je zichtveld, veilig inhalen, signalen van de weg "lezen" ect. Dat leert nou niet direct hoe je zo veilig mogelijk hard kunt rijden, maar laat wel zien wat gevaarlijke punten zijn en waar je dus beter rustig aan kunt doen.
YouTube
advance motorcycle training - YouTube
Geachte,
Helaas was het de afgelopen week 'weer' zover: meerdere berichten over verongelukte motorrijders, zowel binnen de sport als op de weg. Nu is het natuurlijk een feit dat motorrijden een veel groter risco met zich mee brengt, dan bijvoorbeeld auto rijden.
Hoe gaan jullie om met dit risico als je op de motor stapt. Ik zelf probeer het altijd zoveel mogelijk van mij weg te houden, omdat ik veel mensen om mij heen heb die rijden en ik zelf ook nog eens. Dit is ook de reden dat ik slechts sporadische een link open over een bericht over een verongelukte motorrijder. Maar verder als ik eenmaal rijd, dan wil ik er helemaal niet aan denken en dat doe ik dan ook niet. Misschien juist daardoor dat ik heel af en toe iets doe waarvan ik achter af bedenk dat ik nog best goed weg kwam. Zijn er mensen die wel elke keer zich zijnde bewust van dit risco opstappen en blijven rijden, en daardoor 'extra' voorzichtig zijn of is dat totaal niet vol te houden?
Als ik elke keer aan alle auto en motorongelukken moet denken onder het rijden dan kan ik beter niet meer in een auto of op een motor stappen .
Gewoon niet aan denken dus en uitgaan van je eigen rijkunsten en lekker relax rijden