~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Heeft iemand toevallig de 2 inlaatrubbers liggen die van de airbox naar de carb gaan op een XT550?
Zijn nieuw niet meer leverbaar geloof ik, mijne zijn zo hard geworden dat je ze bijna niet meer over de carb krijgt (ook niet met verwarmen, siliconen spray e.d.)
 
Kedo..
Anders 3D laten printen?

Kedo heeft ze niet? CMSNL ook niet.
Een 3D printer en tekensoftware heb ik wel, maar wel handig als ze ook een beetje flexibel zijn (niet voor niets rubber) :+
Ik heb wel eens een malletje geprint en flexibel PU erin gegoten enzo maar ik heb al zo veel projecten*O*

Dus ik was eigenlijk op zoek naar een plug & play oplossing
 
Dag Heren. Goed nieuws, het is gelukt met de inlaatrubbers. Beetje smeer en flink wat mannenkracht... plop! ;-)\\\

Ik ben nog even benieuwd naar wat anders. weet iemand wat voor SM wielen onder een 2KF passen?

Groet
 
maar hier;


BPM op een motor

Net als bij een auto moet je bij het importeren van een motor “belasting personenauto’s en motorrijwielen” (BPM) betalen. De hoogte van het BPM bedrag voor een motor is in de basis een percentage van de netto cataloguswaarde toen de motor nieuw geleverd werd. Na 3 maanden en minimaal 3000KM ziet de belastingdienst je motor als gebruikt en mag je de BPM op verschillende manieren afschrijven.


🤔
wie begrijpt het nog....
gaat al niet helemaal lekker bij de BD..
 
1576676226837.png

iemand nog zoiets liggen, probeer t nog maar eens, mag ook voor de leen zijn, goede fles whiskey of iets dergelijks retour..
en hoeft ook niet meteen morgen...
graag wel met 6000+ km erop...

😇
 
Iemand tips voor vastzittende uitlaatbochten in een xt600? De tapeindes zijn er al uit, het lijkt alsof de rechterbocht ook een soort van los zit alleen de linkerkant zit echt muur en muurvast. Heb 'm al ingespoten met wd-40, heetgestookt, paar klappen met een rubber hamer gegeven om te kijken of er iets loskomt maar het is net alsof ie helemaal vastgebakken zit. De bochten zien er eigenlijk nog best goed uit, wel wat roest maar nergens rot ofzo. Heb ze nu weer ingespoten met wd-40 en laat ze een paar dagen liggen maar misschien heeft iemand een magische tip voor dit gedoe? Ik probeer het zagen/slijpen/slopen te vermijden..
 
Als je de standaard wd-40 gebruikt gaat het zeker niet lukken.
imal en veel geduld (en een beetje kracht) werkt beter.
En anders breekt de pijp toch van de flens af en kan je de flens uit gaan boren.
op mp staan bochtjes incl demper voor €30.
 
Terug
Bovenaan Onderaan