~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Mwoh, die is niet best meer.
Het huis zelf zal ook de nodige slijtsporen hebben.


speisekreislauf_3aj.jpg

Capaciteit van de pomp was waarschijnlijk niet genoeg om de zuigerpen van olie te voorzien.

Is je big-end lager en nokkenaslagering nog in orde?
 
Mwoh, die is niet best meer.
Het huis zelf zal ook de nodige slijtsporen hebben.


Bekijk bijlage 1472179
Capaciteit van de pomp was waarschijnlijk niet genoeg om de zuigerpen van olie te voorzien.

Is je big-end lager en nokkenaslagering nog in orde?

De kop heb ik helemaal nagemeten en is nog binnen fabrieksmaten, ook geen grove slijtsporen te zien. Krukas en alles ga ik wegbrengen om te laten checken, drijfstang moet denk ik toch vervangen worden gezien de slijtage. Ik ga het carter straks splitsen, hopen dat de versnellingen wel nog in orde zijn.
 
Kort bericht van mijn kant. Onlangs heb ik m'n 3AJ weer terug gekocht van de man aan wie ik hem verkocht had, dus ik lees hier weer mee :)
ZlhenOp.jpg


cKtYL1P.jpg


De Tenere staat nu mooi met z'n grote broer en een ver familielid:
mdcTzxE.jpg
 
Ja hoe zien de andere rotors eruit ?

Van de oliepomp? Net zo gaar als die, de behuizing ook. 5e versnelling is ook gaar, oliezeef zat vol met metaaldeeltjes en vloeibare pakking. Ga volgende week even langs bij offroadcentrun, die had nog een aantal 3aj oliepompen en versnellingsbakken. Volgende klus is de lagers in het blok, die van de uitgaande as zijn ook versleten, de rest voelt goed maar als ik nu toch bezig ben.. gewoon eruit halen en langs de lagerboer? Of origineel yamaha? Kost wel weer een bult extra.
 
Van de oliepomp? Net zo gaar als die, de behuizing ook. 5e versnelling is ook gaar, oliezeef zat vol met metaaldeeltjes en vloeibare pakking. Ga volgende week even langs bij offroadcentrun, die had nog een aantal 3aj oliepompen en versnellingsbakken. Volgende klus is de lagers in het blok, die van de uitgaande as zijn ook versleten, de rest voelt goed maar als ik nu toch bezig ben.. gewoon eruit halen en langs de lagerboer? Of origineel yamaha? Kost wel weer een bult extra.
Van de kleine pomp bedoel ik.
 
Gezocht;
hoi,
ik heb een xt600 , 43f uit 84... hier is het eea uit verdwenen en uitgeknipt , en ik heb net zelf een CDI van Transmic gemaakt waar hij goed op loopt. 25 EUR.. ondanks dat ik dacht dat ik hem verder ombouw,,, wil ik hem eerst even mee origineel maken om te kijken waar de problemen zitten .
Ik heb een Laser enduro op de kop getikt en ben aan het proberen de vastgerotte bochten uit de kop te krijgen ... ook is 1 boutje afgebroken waar ik al moertjes heb opgelast maar er niet uit te krijgen is. effin dat zal wel uitboren worden.

ik zoek nog de originele zijkappen, voor een gunstige prijs en heb eventueel 2 kappen voor een 600E te ruil. -> WIE o WIE ?
ook een zadel kan ik gebruiken, maar zal anders deze van mezelf opnieuw bekleden met skai,,, zag er een filmpje op youtube dat het zelfs met niet gestikte skai te maken is .

heeft iemand de spaken al eens opnieuw gedaan ? dat ga ik ook doen met sleutelmaatje,,, heeft hij meer gedaan , op aliexpress voor de spaken ? heeft iemand nog een onbeschadigde "goud" kleurige achtervelg liggen ? die van mij is prima maar is flink bekrast

groeten
marty
xt600.jpeg
 
Van de oliepomp? Net zo gaar als die, de behuizing ook. 5e versnelling is ook gaar, oliezeef zat vol met metaaldeeltjes en vloeibare pakking. Ga volgende week even langs bij offroadcentrun, die had nog een aantal 3aj oliepompen en versnellingsbakken. Volgende klus is de lagers in het blok, die van de uitgaande as zijn ook versleten, de rest voelt goed maar als ik nu toch bezig ben.. gewoon eruit halen en langs de lagerboer? Of origineel yamaha? Kost wel weer een bult extra.
Het linker krukaslager is niet leverbaar via yamaha.

Je kan er trouwens niet zomaar een nieuw lagertje gebruiken.
Allereerst zal je de krukas weg moeten brengen naar een specialist,maar dat zal je sowieso moeten doen ivm drijfstang vervangen en de lagers aldaar.

Qua krukaslager moet je op de juiste codering zoeken, 6307 SH C4
C4 is de grootste spelingmaat en dat is de juiste omdat het lager nogal heet wordt.
C3 wordt veelal aangeboden maar is minder goed dan de c4
bv:
 
jawel, balieverkoop doe ik al jaren,,, beetje normaal doen,,, dan lukt dat wel
 
Het linker krukaslager is niet leverbaar via yamaha.

Je kan er trouwens niet zomaar een nieuw lagertje gebruiken.
Allereerst zal je de krukas weg moeten brengen naar een specialist,maar dat zal je sowieso moeten doen ivm drijfstang vervangen en de lagers aldaar.

Qua krukaslager moet je op de juiste codering zoeken, 6307 SH C4
C4 is de grootste spelingmaat en dat is de juiste omdat het lager nogal heet wordt.
C3 wordt veelal aangeboden maar is minder goed dan de c4
bv:

Krukas breng ik ook weg, heb contact met crossblokrevisie.nl, zag er wel goed uit. Misschien kunnen zij aan die lagers komen? Ga niet zelf alles uit elkaar persen en richten.

De rest van de lagers uit het blok, moet ik daarvoor origineel halen of is skf fag etc. ook goed? Balansaslager is wel weer een aparte en die ene met die borgclip bestaat ook wel niet buiten yamaha denk ik?
 
jawel, balieverkoop doe ik al jaren,,, beetje normaal doen,,, dan lukt dat wel
Klopt idd op de Nieuwe Hemweg vestiging hangt een bordje op de deur niet voor particulieren maar je kan er gewoon terecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan