~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Dubbelpost? Ken ik niet, DubbelScotch dan weer wel , maar dat moet er niet in, althans niet in de motor.

Een XT doet het prima op een semi ,maar wat komt er uit?

Scotch gaat alleen in de eigenaar...

Ik weet niet wat er nu in zit, maar wou hem binnenkort een beurt geven.
Dan ga ik een half synthetische olie halen, bedankt!
 
Geachte heren,

Ik heb een XT600 3AJ (zwitserse versie). Deze heb ik verbouwd toch scrambler. Het gevolg hiervan is dat het originele luchtfilter is vervangen door 2 open luchtfilters (powerfilters). Voor mijn huidige carburateur is slechts 1 maat sproeier aanwezig. Omdat dit het afstellen een stuk moeilijker maakt, wil ik deze carburateur mogelijk vervangen voor een type waar meerdere sproeiers voor beschikbaar zijn. Hebben jullie hiervan zo een idee of ik hiervoor ook een carburateur kan gebruiken van een KF of 34L o.i.d.

De motor loopt stationair prima, en ook laag in de toeren loopt die goed. Pas als er meer toeren worden gemaakt dan houdt die in.

met vriendelijke groet.
 
Foto heb ik zo snel niet, ik heb exact zo’n ding als in dit filmpje.
carb komt op 9 min. in beeld.

sproeier #94
 

Bijlagen

  • F9005762-C7CE-4E9B-8FAF-3A68CC634F13.jpeg
    F9005762-C7CE-4E9B-8FAF-3A68CC634F13.jpeg
    90,8 KB · Weergaven: 10
Is dat niet de sproeier van de secundaire carb? nr 40 op de tekening.
Die kan je bij kedo in #110 of #125 bestellen.
De sproeier nr36 in de primaire carb kan je in heel veel maten bestellen.
Welke sproeier zit daar in?

9a3771a2342e8c8685bf77cebfe86e54.png


Neem even aan dat het mengsel te arm is door de luchtfilters.
Heb je al geprobeerd om de naald (nr49) van de secundaire carb een standje hoger te zetten?
(ringetje een groefje lager op de naald)
 
20200415_181157.jpg
20200415_181203.jpg


Iemand al ooit deze lagers vervangen? Krijg ze er met een keilbout en slagtrekkertje niet uit. Zijn van de koppeling.
 
Warmstoken.
Voorzichtig met een brandertje alles verwarmen behalve het lagertje.
Niet bepaald een lagertje dat snel vervangen wordt maar zo te zien is hij al kaduuk dus moet je wel.

Maar wat is dat voor smurfensnot?
 
Warmstoken.
Voorzichtig met een brandertje alles verwarmen behalve het lagertje.
Niet bepaald een lagertje dat snel vervangen wordt maar zo te zien is hij al kaduuk dus moet je wel.

Maar wat is dat voor smurfensnot?

Poging om de onderste eruit te persen met vet. Hij was inderdaad niet best meer, als dan toch bezig ben dan die ook maar.
 
Spreidplug beetje verbouwen en met een draadeind eruit draaien? En idd warmte.
Of ipv vet , brood gebruiken, (net op youtube gezien) al zou ik daar icm aluminium heel voorzichtig mee zijn.

lager XT koppeling.jpg
 
:W
Loop net langs mijn XT600 en hoor opeens gesis zoals bij een lekke band. Motor staat al een maand stil dus dat leek me raar 🤔. Raar maar waar; band is spontaan gaan lekken.

Lucht komt uit een gat in mijn velg. Het lijkt alsof de binnenband is uitgedroogd en hier naar buiten komt:

WhatsApp Image 2020-04-20 at 11.53.41.jpeg


Kan iemand mij vertellen wat dit voor een gat is? Het lijkt wel een soort 2e ventielgat, maar waarom heeft een velg 2 ventielgaten? Het is geen spaakgat, die steken uit... zie foto.
Is blijkbaar voor een bandenklem? Hoort hier niks in te zitten? Lijkt me vragen om problemen zo?
Misschien zit er geen velglint in?

WhatsApp Image 2020-04-20 at 11.53.28.jpeg


Thanks
 
Laatst bewerkt:
kan een doppie inzitten..
maar hoeft niet,
bij mn laatste enduro zat er gaffa tape aan de binnenkant.

maar dat weerhoud je band niet van lekken..
hooguit dat er troep in komt.
 
Maar met een velglint zou hij toch niet zo naar buitenkomen?
Zo'n bandenklem lijkt me toch ook niet nodig bij banden zoals de TKC80? Echt onder de 1.5bar kom ik niet.
 
Dus.. Bandenlichters kopen, 2 blokken hout en maar proberen? Heb nog wel een binnenband. Achter zit een Mitas E07 volgens mij zijn die best stug..
Tips?
 
Eindelijk cilinder, zuiger en krukas weggebracht om te laten repareren, nieuwe zuiger + boren en honen komt op 320 euro, is dit niet wat duur? Krukas pen ook niet meer leverbaar, moet ik zelf aanleveren. Kent iemand nog andere plekken in Nederland waar ik dit kan laten doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan