~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Dag iedereen,

Een kennis van me rijdt met een xt660z Tenere van 2010. Ze deed een enduroritje mee maar kon op het einde van de dag niet meer schakelen omdat de koppelingshendel zo stijf/hard was. Ik heb zelf ook gevoeld en inderdaad... niet te doen eigenlijk. Ik had het destijds ook voor met mijn Honda-motor en toen installeerde ik een Moose Ultimate Clutch en liet ik de hefboom ad motor voor het schakelen oplengen, maar bij de recentere motoren gaat dat niet meer.

Nu is mijn vraag wat daar voor haar de oplossing voor kan zijn? Ik veronderstel als je een andere koppelingshendel installeert, dat de hendel wel dichter kan gebracht worden maar daarom niet minder hard/stijf wordt?

Graag jullie raad.

Groetjes en bedankt.

Walking.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je een ander probleem wat je eerst moet oplossen als de koppeling normaal wel goed te bedienen is .
 
Hm... Ok... Niemand anders ervaring mee?
Een verkeerd afgestelde koppeling gaat zwaar.
Kijk eerst eens na of de kabel wel soepel gaat?
Staat de hevel haaks op de kabel?
etc

Als dat allemaal in orde is en gaat de koppeling nog te zwaar voor de bestuurster dan kan je een easy clutch overwegen.
Maar dan zouden alle motoren van dit type te zwaar voor de bestuurster moeten zijn.
 
Vast dit stelboutje en moertje...
20200801_125657.jpg


Hier een grove 70km mee gereden waarschijnlijk. Hoe is dit überhaupt rijdbaar?

Waarschijnlijk moet het blok dus uit elkaar om het boutje/moertje te zoeken en ff alles te inspecteren. Ik zie ze namelijk niet bij kleppen liggen(helaas).
 
Een verkeerd afgestelde koppeling gaat zwaar.
Kijk eerst eens na of de kabel wel soepel gaat?
Staat de hevel haaks op de kabel?
etc

Als dat allemaal in orde is en gaat de koppeling nog te zwaar voor de bestuurster dan kan je een easy clutch overwegen.
Maar dan zouden alle motoren van dit type te zwaar voor de bestuurster moeten zijn.
heb je ervaring met die easy clutch? waar komt dat huis te zitten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan