~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Bedoel je echt stationair stelschroef? Of pilot screw?

Pilot screw, volgens wphb heette deze de stationair stelschroef.. De linker is het iniedergeval.
schroef xt.png
 
Pilot screw, volgens wphb heette deze de stationair stelschroef.. De linker is het iniedergeval. Bekijk bijlage 1543789

Dat wphb kan je beter als wcp gebruiken.;)

Hier heb je wat namen en rugnummers.

Je stationair stelschroef is nummer 19
Nummer 16 is je mengschroef die 2,5 slag open moet staan.


92b0f232781a672d5967fd85ca6e0985.png
 
Dus toch wel, hij stond helemaal dicht gedraaid?

Nouja vandaag maar nieuwe o-ringen bestellen en ultrasoon reinigen, kijken wat er gebeurd als ie weer in elkaar zit.
 
Hoe is de kwaliteit? Zit te overwegen zo'n set te kopen voor m'n XTZ. (ps. groeten van een mede oud MSGer :) )
Ja, wat bedoel je met kwaliteit? Ik ga ze op de motor monteren en ik denk dat ze er wel even aan blijven zitten.
Ik woon in het midden van het land, dus als je een keer langs wil komen dan kan je een PM sturen ;)
 
Ja, wat bedoel je met kwaliteit? Ik ga ze op de motor monteren en ik denk dat ze er wel even aan blijven zitten.
Ik woon in het midden van het land, dus als je een keer langs wil komen dan kan je een PM sturen ;)
Ik was vooral benieuwd hoe ze er uit zien t.o.v. van originele kappen, hoe de lak is dat soort dingen ;)
 
Ik meld me hier ook even. Mijn TDM is (een tijdje geleden alweer) gejat dus ik ben nu bezig met het op kenteken zetten van een WR400F en het rijdend krijgen van een XT500. Die TDM op de foto is dus niet meer.

De WR wacht momenteel op een kabelboompje uit Japan waarmee ik kentekenverlichting en knippers achter toe kan voegen. Moet ook naar de vorkseals kijken en zowel de carb als de brandstofkraan lekken als hij op on staat. Denk dat de vlotter niet afsluit en er iets met het kraantje is. Als laatste moet ik de uitlaat nog stiller krijgen, binnenkort een keer met popnagels en demperwol in de weer.

Hij is al een keer bij de RDW geweest maar afgekeurd en ik ga de deadline voor herkeuring helaas niet halen. Dat wordt ergens deze winter.

De XT heeft op dit moment de volle aandacht (naast school en de rest van m'n leven). Ik wil om te beginnen het originele 6v systeem houden en kijken hoe ver ik kom. Hij loopt al, maar heeft nog geen accu en ik heb geen idee hoe de rest van het circuit erbij hangt. Staat een bestelling bij KEDO voor wat spul, waaronder een contactslot, accu, electriciteitskabels en wat ander grut. Hij heeft geen geldig kenteken dus alles moet in orde voordat ik naar de RDW gaat.

Nu een vraagje, weten jullie hoeveel wattage de knippers maximaal mogen trekken op het originele knipperlichtrelais? Ik heb keuze uit 18W, 21W of 25W en zou ze graag zo helder mogelijk hebben. Hoor graag!

XT.jpg

WR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat er weinig keuze is in 6v dus verwacht ik dat je op 21 uitkomt.
Btw WR400, kun je niet makkelijker een frame met kenteken kopen en daar alles op bouwen?
 
Nee ben je gek, hij heeft een spoel en een kabelboom voor alles drop en dran. Het is een enduro hè, geen crosser. Da's de YZ. Moet alleen een stukkie kabelboom verlengen voor de knippers achter en de kentekenverlichting, de rest is allemaal aanwezig.

Ik heb keuze uit 18, 21 en 25. Pak dan de 21 maar denk ik.
 
Nee ben je gek, hij heeft een spoel en een kabelboom voor alles drop en dran. Het is een enduro hè, geen crosser. Da's de YZ. Moet alleen een stukkie kabelboom verlengen voor de knippers achter en de kentekenverlichting, de rest is allemaal aanwezig.

Ik heb keuze uit 18, 21 en 25. Pak dan de 21 maar denk ik.
Als er een geluidskeuring komt kun je het meestal schudden, vandaar mijn opmerking over een frame.
 
Oh, is dat zo? Dat zou wel heel ruk zijn. Mag op kenteken 94db zijn, ik dacht dat het opnieuw inpakken van de standaard uitlaat voldoende zou zijn. Als ik het daarmee niet red moet ik misschien een hele stille pijp gaan vinden. Of is jouw ervaring dat het sowieso niet lukt? Hoor graag wat context.
 
Geschorst door de oude eigenaar ivm crossgebruik. Moet door alle hoepels springen om hem weer terug op dat kenteken te zetten. Heb de plaat nog thuis liggen.

Weet trouwens niet of schorsen de officiële term is. Hij is door hem definitief uit het register gehaald.
 
Ben ik al geweest. Ik weet dat ik hem volledig moet laten herkeuren, alle verlichting en spiegels er op etc. etc. en geluidskeuring. Enige waar ik nu nog benieuwd naar ben @gassen is waar je ervaring vandaan komt dat de geluidskeuring moeilijk wordt, en waarom.
 
Ben ooit eens met een kennis naar de RDW geweest om een XT500 op kenteken te krijgen. 3x terug geweest en alles zo dicht getimmerd dat er bijna nergens meer geluid uitkwam en de motor ook bijna niet meer vooruit kwam. Geluid werd met een accelererende motor gemeten.
Luchtfilterhuis dichttapen zodat je het inlaatgeluid bijna niet hoort.
Gewone straatbanden er op en op hogere druk zetten.
Veerring zo strak mogelijk zodat de ketting wat strakker kon staan ivm klapperen.
En dan de uitlaat, alles dubbelwandig uitgevoerd met een relectiedemper en geperforeerde linkpijpen met dempingsmateriaal.
Ding zat na de 3e keer net goed. Een standaard XT produceerde nog meer geluid.
 
als t goed is...
worden de eisen van t bouwjaar gehandhaafd...
het is geen nieuwe brommer..
je kan ook niet van een oude motor verwachten (of auto) dat deze aan de meest recente milieueisen voldoet..

en deze (klassiekers bijvoorbeeld) kan je ook nog steeds importeren..

🤔
 
als t goed is...
worden de eisen van t bouwjaar gehandhaafd...
het is geen nieuwe brommer..
je kan ook niet van een oude motor verwachten (of auto) dat deze aan de meest recente milieueisen voldoet..

en deze (klassiekers bijvoorbeeld) kan je ook nog steeds importeren..

🤔

of niet??
 
Ben ooit eens met een kennis naar de RDW geweest om een XT500 op kenteken te krijgen. 3x terug geweest en alles zo dicht getimmerd dat er bijna nergens meer geluid uitkwam en de motor ook bijna niet meer vooruit kwam. Geluid werd met een accelererende motor gemeten.
Luchtfilterhuis dichttapen zodat je het inlaatgeluid bijna niet hoort.
Gewone straatbanden er op en op hogere druk zetten.
Veerring zo strak mogelijk zodat de ketting wat strakker kon staan ivm klapperen.
En dan de uitlaat, alles dubbelwandig uitgevoerd met een relectiedemper en geperforeerde linkpijpen met dempingsmateriaal.
Ding zat na de 3e keer net goed. Een standaard XT produceerde nog meer geluid.

Lekker dit. Moet zowel de xt als de wr op kenteken zetten. Als dit echt zo gaat is het knap lullig en oneerlijk. Kakzooi. Goed om te weten!
 
Vorig jaar nog met een Norton uit 62 voor een kenteken naar de keuring geweest in Groningen, ding volledig in onderdelen overgenomen en weer opgebouwd.
Zo klaar..
Hebben ze niet eens op gereden, en niet eens aan de praat gemaakt..
Had de aankoopbon en de oude Engelse kentekenplaat er wel bij.
 
Carburateur weer in elkaar, gisteren deed ie t goed, stuk beter dan voorheen, mooi 1200 tpm stationair. Vandaag wilt ie niet meer. Starten deed ie wel nog maar na een kilometer stopte die er mooi mee in de bocht. Naar de kant geduwt, half uur staan trappen en twee keer een soort van aan de praat gehad maar toen viel ie toch weer uit met gas geven. Nu carburateur weer eraf, even gecheckt of er toch nergens een vuiltje zat maar het lijkt alsof alles mooi schoon en open is.. mengselschroef staat volgens het boek 1 3/4 uit, vonken doet ie ook, benzine krijgt ie ook, luchtfilter is schoon. Wel verloor die z'n vermogen net voordat ie uitviel en toen ie daarna nog een keer liep bleef die ook een beetje op toeren als ik gas dicht deed. Te arm? Bougie ziet er (volgensmij) redelijk oke uit.
20200926_135309.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan