~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik meld me weer! Heb, terwijl ik op geld voor onderdelen van de XT500 wacht, wat tijd in de WR400 gestoken. Heb alle plastics vervangen voor Acerbis spul en een nieuw achterlicht + kentekenverlichting en knippers achter geinstalleerd. Zelf de kabelboom naar achter gemaakt en alle bedrading netjes gedaan, helemaal blij met mezelf. Toeter bevestigd (doet het, teringherrie) en naar de dashboard verlichting gekeken. Moet nog alle plastics bestickeren, knippers voor er op hangen en de uitlaatdemper opnieuw vullen. Wacht ook nog op een nieuwe brandstofkraan uit China, de mijne lekt.

Op foto 1 zie je steekstekkertjes die in het dashboard zitten. Weten jullie waar ik deze kan kopen of hoe ze precies heten?

schuifstekkers.jpg


bekabeling.jpg


spatbord.jpg


buiten.jpg
 
Ik heb eindelijk mijn 2kf-blok gevonden en om de aankomende restauratie helemaal klaar te maken ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooie rood/witte 34L tank, als iemand nog iets heeft liggen dan hoor ik 't graag :)
 
Misschien is dit wat voor je?

Exchange fuel tank for 1VJ
All our fuel tanks have been stripped inside and out, blasted externally, any dents removed, then undercoated and primed. Next the base coat (an exact match for the model year) is applied, then the decals are applied. These too are an exact to the original, and are cut from seven-year anti-fade vinyl (they last much longer under lacquer) before being lacquered-over. The result is a totally smooth finish which is better than the original.

Also available for 34L

yamaha-chassis
 
Misschien is dit wat voor je?

Exchange fuel tank for 1VJ
All our fuel tanks have been stripped inside and out, blasted externally, any dents removed, then undercoated and primed. Next the base coat (an exact match for the model year) is applied, then the decals are applied. These too are an exact to the original, and are cut from seven-year anti-fade vinyl (they last much longer under lacquer) before being lacquered-over. The result is a totally smooth finish which is better than the original.

Also available for 34L

yamaha-chassis
Dank, die kende ik nog niet :t
Is het geen optie om je huidige tank opnieuw van lak te voorzien?
Ja, dat is wel een optie, maar er zitten helaas deuken in de tank, dus ik dacht eerst even verder te kijken.
 
Misschien is dit wat voor je?

Exchange fuel tank for 1VJ
All our fuel tanks have been stripped inside and out, blasted externally, any dents removed, then undercoated and primed. Next the base coat (an exact match for the model year) is applied, then the decals are applied. These too are an exact to the original, and are cut from seven-year anti-fade vinyl (they last much longer under lacquer) before being lacquered-over. The result is a totally smooth finish which is better than the original.

Also available for 34L

yamaha-chassis
Als je verder kijkt op die website zeggen ze dat ze zich op de BMW's gaan focussen en niet meer met Yamaha's bezig zijn... Als je zoekt op de website vind je er ook niets meer van (behalve via jouw link). Spijtig wel, zag er uit als een goede zaak.
 
hier misschien iemand ervaring met t vervangen van een WR kabelboom voor die van een YZ?
(+/- 2017)



onder t mom van nooit geschoten...
 
Dag dames en heren! Net een rondje op de XT gedaan op de parkeerplaats, hij is bijna klaar voor het RDW. Een probleem: achterrem werkt als een tiet, voorrem doet bijna niks. De remkabel zo afgesteld dat hij net niet aanloopt, maar als ik er in knijp dat begint hij wel direct met vertragen maar de vertraging is erg minimaal. Zijn er nog meer verstelmogelijkheden op zo'n xt500 trommel?

1605958212917824437735595555175.jpg
 
omdat er dan een andere ontstekingsunit op kan..
die past niet op de WR uitvoering.
Krijgt de WR dan meer vermogen, lijkt met sterk dat dit nodig is voor beoogd gebruik. Als je serieus je rally ambities wil gaan verwezenlijken moet er gereden gaan worden. Niet meer niet minder, zorg dat je rijwiel gedeelte op orde is, dan kan je met elke geschikte motor
(al is het bijv een XT500) nog elke rally rijden die je wild.
 
mee eens, dat is het ook niet,
gaat mij om te weten of je zonder al te veel problemen zon kabelboom kan vervangen.

zon GET ecu geeft wat meer en andere (interessante) opties..
 
traction controle (echt waar)
injectie en timing aanpassen,
gedetailleerder dan met de yamaha dinges,
bluwtoet..

dat ongeveer
 
Leuk knutselproject, ik snap je interesse.

Sorry dat ik weer effe tussendoor kom, maar onderstaande is klaar voor het RDW! Net het zadel herbekleed en dat is goed gegaan, zo happy. Zometeen even achter de computer kruipen en uitzoeken wanneer ze tijd hebben in Waddinxveen.

IMG_20201122_124208.jpg


Edit: afspraak is gemaakt, 2 december naar het RDW!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan