~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ik dacht dat de van een xt600 niet gaan passen.

Misschien dat Leo nog een setje heeft liggen.
Nieuw worden ze niet meer gemaakt.
Dan ken je beter die rvs dingen kopen want tweedehands zijn ze duurder bij L dan nieuwe duitse !
 
wr450f-rally-replica.jpg

deze achterkant zonder akkra,
nvhEKKr.jpg

deze voorkant, zonder de tanks..
 
Sorry dat ik hier even brutaal inbreek maar ik ben op zoek naar iets dat ik nergens kan vinden. Ik heb al contact gehad met Offroadcentrum maar die had het ook niet liggen.
Ik zoek nl. een carterbeschermer / bodemplaat / beschermings beugels onderlangs voor een XT350 uit 1986.
Wellicht dat iemand in dit topic er nog eentje heeft liggen. Mag een plaat zijn, maar ook zo'n beugelframe(pje) is goed.

Ik wil de motor op een bokje kunnen zetten maar er zit niets onder het blok.
Ik hoor het graag als iemand iets heeft liggen. Of misschien weet iemand of zo'n plaat van een ander model past.
 
@tribute Ik heb nog een carterplaat van een XTZ660 uit 96' die ik heb gesloopt liggen. Als je er iets mee kan mag je hem voor niks komen ophalen. hij ligt hier namelijk een beetje in de weg
Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Wellicht met wat aanpaswerk toch goed te gebruiken.
Echt een super mooi aanbod!

Maarrrrr,.....Enschede > Hoofddorp > Enschede......

Ik stuur je even een pb ;)
 
Ik ben vorige week lekker bezig geweest met m'n 3AJ :)
mQdu7MU.jpg

Had toen ik de 3AJ de vorige keer had al een ander voorwiel ingespaakt met een 3TB naaf en een Excel velg van marktplaats. Deze had ik nog niet goed opgespannen, dus voor ik hem wegbreng naar Wielservice Hasselt heb ik maar gekeken of hij überhaupt past:
A8BUQ8m.jpg


Enige verschil is dat de rembouten M8 zijn i.p.v. M6. Typische is is dat de remschijf wel voor M8 geschikt is, dus dat komt goed uit en ik ben blij dat ik het nu aanpas naar de correct boutmaat ;)
qAhQNFq.jpg
 
Ik ben vorige week lekker bezig geweest met m'n 3AJ :)
mQdu7MU.jpg

Had toen ik de 3AJ de vorige keer had al een ander voorwiel ingespaakt met een 3TB naaf en een Excel velg van marktplaats. Deze had ik nog niet goed opgespannen, dus voor ik hem wegbreng naar Wielservice Hasselt heb ik maar gekeken of hij überhaupt past:
A8BUQ8m.jpg


Enige verschil is dat de rembouten M8 zijn i.p.v. M6. Typische is is dat de remschijf wel voor M8 geschikt is, dus dat komt goed uit en ik ben blij dat ik het nu aanpas naar de correct boutmaat ;)
qAhQNFq.jpg
VERSCHRIKKELIJKE MOTOR....




😇
 
Kwam deze op mp tegen.


Meldt hem even hier voordat het bij een handelaar in het schap ligt.
(niet van mij overigens)
Ah, als hier iemand nog interesse in heeft dan heb ik ook nog wel een dergelijk setje liggen (zonder bouten), mag gratis opgehaald worden in de buurt van Amersfoort.
 
Dag mijne dames en heren, mag ik nog even een technisch vraagje tussendoor mikken?

Ben druk bezig met mijn WR400F. De staalwol die ik voor de uitgang van de einddemper had gestopt is er inmiddels alweer uit geblazen, die moet ik dus echt op het allerlaatste moment voor mijn RDW rit toevoegen. Ben daarnaast druk verder gegaan met de carbs, dat ding is er nu al een keer of 5 afgekomen om opnieuw af te stellen en schoon te maken. Eenaarlaatste wijziging was het vervangen van de vlotter, vlotternaald en naaldzitting en de vlotterbakpakking. Succes, de carb loopt niet meer over!

Ben daarnaast bezig geweest om de carb te de-octopussen, dit houd in dat je de air-cutoff valve en bijbehorende slangen verwijdert van de zijkant van de carb. Stuk opgeruimder, minder kans op gekke storingen en makkelijker af te stellen, je gaat eigenlijk van de WR400 situatie meer richting de YZ400 situatie.

Nu vraag ik me alleen af wat onderstaand ding is. De carb heeft hier een buis waar aan beide kanten een zwart T-stuk inzit waar aan elke kant 2 slangen aan zitten die naar de buitenlucht (achterbrug) gaan. Het gaat om de T-stukken die tussen de nummers 54 zitten. Wat is hier de functie van?

1608197984787.png
 
Nou, ik ben er niet helemaal uitgekomen. Heb hem daarom maar intact gehouden en er nieuwe zwarte leidingen opgezet. Vandaag dat ding eens goed aangetrapt en even over de parkeerplaats gereden, hij doet het in een woord fantastisch!

In ander nieuws was ik onderweg naar een maatje van me om van de middagzon te genieten. Reed erg vlot door een bocht naar links en zag een zandspoor in het midden van mijn rijbaan over het hoofd, begon de motor plots te glijden. Je ziet langs de rode lijn het slipspoor van m'n voorwiel en blauw die van het achterwiel, helemaal kansloos zo in een lowside. Er kwam een uur later nog een Honda langs die rustiger reed en ook bijna op zn bek ging.

sporen.jpg
einde.jpg

zijkant.jpg
koplamp.jpg


Moet de electronica in de koplamp nalopen en vochtverdrijver d'r in, nieuw schakelpedaal, nieuw stuur, nieuwe koppelingshendel, nieuw peertje in de koplamp en een nieuwe knipper linksachter. Het apparaaat is duidelijk gemaakt om te vallen want ik kon hem naar huis rijden. Ga nu denk ik eerst met de WR verder en dan de XT weer fiksen.
 
Ja, klopt. Het was wel echt een harde schuiver, ging met ongeveer 70 aan het uur de bocht in. Het gebeurde rond een uur of 3 en begin nu pas een beetje de schrik te krijgen. Dit soort dingen zijn me ook al te vaak gebeurt, meerdere keren in de berm stilgezet, een keer met 90 de dijk af (zonder te vallen gelukkig) en meerdere keren op het asfalt op mijn bek. Mijn verstand vertelt me dat ik niet altijd zoveel geluk heb, helaas zit mijn enthousiaste emotie aan het stuur.

Misschien moet ik deze hobby eens gaan verplaatsen naar een (cross)circuit ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan