~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Zeer waarschijnlijk wel
Wel een wiel maar geen snelheidsaandrijver.
Beter gebruik je het wiel van de YZ en monteer je een vapor of een andere digitale snelheidsmeter.
Je zou offroadcentrum nog kunnen proberen.

IMG_5402.jpeg
 
Heb de WR op een mooi setje 17" staan alleen is de standaard (uiteraard) te lang. Ben benieuwd of iemand weet waar ik er gewoon een goeie lengte standaard kan vinden. Anders wordt het een 2e standaard kopen denk ik en stuk er tussenuit slijpen+lassen. WR is uit 09
 
Heb de WR op een mooi setje 17" staan alleen is de standaard (uiteraard) te lang. Ben benieuwd of iemand weet waar ik er gewoon een goeie lengte standaard kan vinden. Anders wordt het een 2e standaard kopen denk ik en stuk er tussenuit slijpen+lassen. WR is uit 09
Ik heb bij mijn 701 de standaard laten aanpassen door motorcross Aad.
Deze heeft nu inwendig schroefdraad, indraaien voor 17" wielen, uitdraaien voor 21" 18"
 
Beetje gekke vraag, kraakt jullie stuur ook? Kan mij niet herrineren dat die dit eerder ook al deed. Krakend geluid is te horen bij torderen van het stuur. Lijkt te komen vanuit de barrisers dan wel de rubbers in kroonstuk. Dit allemaal nog origineel. Stuurtje zelf is wel al jaren van een ander merk.
Gaat in mijn geval om een XT600 uit 1997. Alles is strak aangedraaid, geeft weinig verschil met losser of extreem strak aandraaien.

Ben benieuwd waar dit aan ligt en of dit gevaarlijk is.
 

Bijlagen

  • 20210726_184402.jpg
    20210726_184402.jpg
    180 KB · Weergaven: 18
  • 20210726_190832.jpg
    20210726_190832.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 18
Ik ben de laatste tijd weer aardig aan het worstelen met m'n 3AJ. Beide wielen, de achterophanging, ketting, remmen en benzine kranen zijn gereviseerd. Laatst ook een nieuwe RVS uitlaat en toen liep hij slecht. Carbs gereviseerd, maar nu loopt hij in de lage toeren slecht. Hoopte dat dit de luchtstelschroef zou zijn (die kan wat finetuning gebruiken), maar vermoed dat er ergens een luchtlek oid zit :(
Ach, houdt je van de straat :+
 
Iemand een idee hoe de olie leidingen horen te lopen bij een 43f? Voornamelijk die van de olietank links achter naar de onderkant van het blok bij de aftapplug.

Mijne gaat net langs de ketting, zonder beveiliging. Gaat tot nu toe al 25d km goed maar weet niet of het origineel zo hoort of tussen de achterbrug/blok/frame door. Heb 'm na revisie gewoon hetzelfde terug gehangen als voorheen maar deze xt is wel vaker uit elkaar geweest. Wphb heeft ook geen duidelijke tekeningen. Naast de ketting zit ook een vetnippel en die blijft ook heel dus zal wel meevallen, maar mocht ketting ooit tegen de leiding aankomen dan loopt ie dalijk leeg zonder dat ik t merk.

Daarnaast zojuist 10d km aangetikt sinds revisie en hij werkt nogsteeds. Alsnog wel paranoide wanneer er een nieuw of ander geluidje bij komt :p
 

Bijlagen

  • 20210806_175003.jpg
    20210806_175003.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 22
  • 20210806_175007.jpg
    20210806_175007.jpg
    139,6 KB · Weergaven: 22
  • 20210725_164237.jpg
    20210725_164237.jpg
    428 KB · Weergaven: 23
Kan iemand mij de meest in het oog springende verschillen tussen een TT600 en een XT600E aanduiden?
Ik zit met de gedachte te spelen 1 van deze 2 aan te gaan schaffen/zoeken. Is er ook verschil in service intervallen?
En zijn er voor beide must have aanpassingen om ze een meer adventure bike functie te geven?
 
Kan iemand mij de meest in het oog springende verschillen tussen een TT600 en een XT600E aanduiden?
Ik zit met de gedachte te spelen 1 van deze 2 aan te gaan schaffen/zoeken. Is er ook verschil in service intervallen?
 
Kan iemand mij de meest in het oog springende verschillen tussen een TT600 en een XT600E aanduiden?
Ik zit met de gedachte te spelen 1 van deze 2 aan te gaan schaffen/zoeken. Is er ook verschil in service intervallen?
En zijn er voor beide must have aanpassingen om ze een meer adventure bike functie te geven?
TT: meer serieus offroad. Geen demping in de wielen. Lichter vliegwiel. Oudere versies (of allemaal?) 6 volt lichtsysteem. Langere veren, plastic tank
XT: meer allroad. Meer comfort, minder trillingen, iets lager, iets zwaarder
XT-E: zie bovenstaande, maar dan met electrische start, dus zwaarder door startmotor + accu.

Wat bedoel je met: "adventure bike"? Met alle XT/TT's kan je prima de TET rijden.
 
TT: meer serieus offroad. Geen demping in de wielen. Lichter vliegwiel. Oudere versies (of allemaal?) 6 volt lichtsysteem. Langere veren, plastic tank
XT: meer allroad. Meer comfort, minder trillingen, iets lager, iets zwaarder
XT-E: zie bovenstaande, maar dan met electrische start, dus zwaarder door startmotor + accu.

Wat bedoel je met: "adventure bike"? Met alle XT/TT's kan je prima de TET rijden.
Thx voor de uitleg, met adventure bike bedoel ik dat je er ook goed wat meer bagage me kan nemen zonder dat er een subframe oid inzakt....
Misschien ook wat aanpassing ik de vering en demping wat bijvoorbeeld bij een DR650 nodig is om hem beter offroad of überhaupt te kunnen rijden en niet telkens tot de veerstop in te laten veren... zeker met bagage op onverhard....
 
Thx voor de uitleg, met adventure bike bedoel ik dat je er ook goed wat meer bagage me kan nemen zonder dat er een subframe oid inzakt....
Misschien ook wat aanpassing ik de vering en demping wat bijvoorbeeld bij een DR650 nodig is om hem beter offroad of überhaupt te kunnen rijden en niet telkens tot de veerstop in te laten veren... zeker met bagage op onverhard....
Ik heb geen TT meer, maar ik heb in mijn hoofd dat 't subframe daar wel wat minder breed van bemeten is dan van een XT. Op de XT zit vaak ook al een rek waar je bagage op kan knopen.

Wbt vering: ik ben er van overtuigd dat je met elke XT/TT heel goed offroad kan rijden, maar, veel van de XT's hebben al een paar jaartjes er op zitten en het is echt heel erg afhankelijk van het onderhoud, gebruik en wat je er mee gaat doen, of de vering nog goed genoeg is.

Er rijden genoeg XT'tjes in deze groep serieus offroad ;)
 
Heren,
3AJ blijft knallen, backfire.
met een beetje remmenreiniger getest en hij trekt inderdaad valse lucht. Aanzuigrubbers met een beetje vloeibare pakking opnieuw gemonteerd, zien er goed uit verder. slangetje van de vacuum ingekort en nagekeken, is allemaal ok,
Is het mogelijk dat de carburateurs zelf ergens lekken? ik weet eerlijk gezegd niet goed meer waar ik verder nog moet zoeken.
 
Heren,
3AJ blijft knallen, backfire.
met een beetje remmenreiniger getest en hij trekt inderdaad valse lucht. Aanzuigrubbers met een beetje vloeibare pakking opnieuw gemonteerd, zien er goed uit verder. slangetje van de vacuum ingekort en nagekeken, is allemaal ok,
Is het mogelijk dat de carburateurs zelf ergens lekken? ik weet eerlijk gezegd niet goed meer waar ik verder nog moet zoeken.
Met een beetje vloeibare pakking ga je het niet redden.
Of een hele goeie lijm of nieuwe rubbers.
 
Heren,
3AJ blijft knallen, backfire.
met een beetje remmenreiniger getest en hij trekt inderdaad valse lucht. Aanzuigrubbers met een beetje vloeibare pakking opnieuw gemonteerd, zien er goed uit verder. slangetje van de vacuum ingekort en nagekeken, is allemaal ok,
Is het mogelijk dat de carburateurs zelf ergens lekken? ik weet eerlijk gezegd niet goed meer waar ik verder nog moet zoeken.
Bij mij lekte mijn inlaatrubbers ook, al zag je er helemaal niks aan.
Vervangen en probleem opgelost.
 
Heren,
3AJ blijft knallen, backfire.
met een beetje remmenreiniger getest en hij trekt inderdaad valse lucht. Aanzuigrubbers met een beetje vloeibare pakking opnieuw gemonteerd, zien er goed uit verder. slangetje van de vacuum ingekort en nagekeken, is allemaal ok,
Is het mogelijk dat de carburateurs zelf ergens lekken? ik weet eerlijk gezegd niet goed meer waar ik verder nog moet zoeken.
Want waar heb je de vloeibare pakking gedaan?

Wat wil gebeuren is dat het metalen deel van het rubber los komt. Er zijn mensen die het metalen deel met goede kit weer terugzetten in het rubber
 

Bijlagen

  • probleem-met-stationair-loop-motor i.61.1.full.jpeg
    probleem-met-stationair-loop-motor i.61.1.full.jpeg
    49,2 KB · Weergaven: 14
Ik heb de rubbers laatst ook verlijmd en check, áls die loopt, wel of het 100% dicht zit. Maar voorlopig loopt de XT 350 '85 van mij broer nog niet. De carburateurs lekken o.a. bij de luchtmengselschroef. Ik heb hem geadviseerd om voor beide carbs een revisiesetje te halen. Doordat de carbs niet hetzelfde zijn heb ik dus 2 verschillende sets nodig. Of wordt er wél een complete set aangeboden voor de hele setup van de XT350?

(Sorry dat ik hier zo bruut binnen kom vallen, maar hier zitten natuurlijk wel de kenners)
 

Bijlagen

  • IMG-20211018-WA0007.jpg
    IMG-20211018-WA0007.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20211018-WA0006.jpg
    IMG-20211018-WA0006.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan