~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

nog maar eens vragen,
heeft iemand of weet iemand of ik ergens een YZ zadel kan lenen,
(ongeveer 2016 model) om te kijken of deze beter om mn motor past..

van alles moet aangepast worden, dus waarom dat ook niet..
😪
 
279758233_1015976615702355_88295233091646289_n.jpg
 
Goedemorgen allemaal,

Het is binnenkort tijd voor groot onderhoud aan de WR.
Nu wil ik ook mijn frame hier en daar een beetje bijwerken, weet iemand het kleurnummer van een WR uit 2003?
Ik kan het zo snel niet vinden.
 
Hey , nieuw hier!
(Of had een account..maar al jaren kwijt.)

Rijd nu 8 jaar op een geweldige xt600 waar van alles aan gedaan is qua vering , skidplate,velgen en kan zo wel doorgaan. Om het hem sneller te.maken zit er verder alleen een dynojet kit in..wil verder ook niks aan het blok doen.

Maar nu komt het.. in m'n werkplaats handboek viel mij op dat de ontstekingscurve heel mild is (lijkt wel van een 70er jaren smog Amerikaan..). Zeker tov de 550 die technische identiek is naar mijn weten.. iemand ervaring mee met een andere tci met een 550/fatsoenlijke ontstekingscurve op een 3tb.. aangezien dit volgens mij alleen is voor de NoX uitstoot..10 graden minder over bijna heel de lijn is nogal..
 

Bijlagen

  • IMG_20220529_143819.jpg
    IMG_20220529_143819.jpg
    349,2 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20220530_122335.jpg
    IMG_20220530_122335.jpg
    90 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
ignitech
dat is Tsjechisch goede reputatie,
dacht dat je t zelfs kan instellen.
Die heb ik al op m'n Honda cb400! Werkt goed. Omdat het origineel kaput was. Maar ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met het verschil in de curves.. hoor alleen van verhalen dat de 550 en stuk makkelijker op een wiel gaat.

Maar hij met de andere Curve zou die koeler, zuiniger en feller moeten lopen. ( Zeker dus op de snelweg.. Minder gas geven blijft alleen de primaire carb dan open dus betere menging 😅).


Tenminste in het theorie boekje !
 
Die heb ik al op m'n Honda cb400! Werkt goed. Omdat het origineel kaput was. Maar ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met het verschil in de curves.. hoor alleen van verhalen dat de 550 en stuk makkelijker op een wiel gaat.

Maar hij met de andere Curve zou die koeler, zuiniger en feller moeten lopen. ( Zeker dus op de snelweg.. Minder gas geven blijft alleen de primaire carb dan open dus betere menging 😅).


Tenminste in het theorie boekje !
Ik heb er wel ervaring mee maar niet met een XT600. Wel op een SZR660 (ook een dikke 1-cilinder) en m'n TRX850.
Beide voorzien van Ignitech TCIP4 unit en bij beide een behoorlijke verbetering.
Edit: ik herinner me nu trouwens dat ik voor de SZR de standaard instellingen voor een XT600 gebruikte!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel ervaring mee maar niet met een XT600. Wel op een SZR660 (ook een dikke 1-cilinder) en m'n TRX850.
Beide voorzien van Ignitech TCIP4 unit en bij beide een behoorlijke verbetering.
Edit: ik herinner me nu trouwens dat ik voor de SZR de standaard instellingen voor een XT600 gebruikte!
Super om te horen. Ik ken de SZR wel en had toevallig op een Engels forum al gelezen dat die de 600 Curve gebruikt bij ingi... Een szr heeft toch een xt blok met waterkoeling en 5 kleppen dacht ik. Standaard hebben die al een betere Curve dan de de 3tb. Had je een gewone standaard vervanging van ze? (Niet programmeerbaar?) Aangezien ik dat dan weer niet zie zitten.

Super bedankt voor het antwoord in ieder geval!😎
 
ik had t gelezen..
misschien iemand die een investering heeft gedaan en z'n inkomen heeft witgewassen.. 😂😂
ik dacht gezien te hebben dar er een stuk of tien van die dingen staan..

🥳
 
Super om te horen. Ik ken de SZR wel en had toevallig op een Engels forum al gelezen dat die de 600 Curve gebruikt bij ingi... Een szr heeft toch een xt blok met waterkoeling en 5 kleppen dacht ik. Standaard hebben die al een betere Curve dan de de 3tb. Had je een gewone standaard vervanging van ze? (Niet programmeerbaar?) Aangezien ik dat dan weer niet zie zitten.

Super bedankt voor het antwoord in ieder geval!😎
Juist wel programmeerbaar, de originele SZR curve is namelijk ook… vrij bijzonder.
Met de TCIP4 (die dus programmeerbaar is) gewoon de voorgeprogrameerde XT600 curve gepakt en je kunt rijden. Het aardige is dat je ook andere, meer geoptimaliseerde curves kunt inladen. Voor die 1-cilinders zijn er kenners genoeg.
Zelf frutten met de instellingen durfde ik niet aan, maar het kan natuurlijk wel.
 
Juist wel programmeerbaar, de originele SZR curve is namelijk ook… vrij bijzonder.
Met de TCIP4 (die dus programmeerbaar is) gewoon de voorgeprogrameerde XT600 curve gepakt en je kunt rijden. Het aardige is dat je ook andere, meer geoptimaliseerde curves kunt inladen. Voor die 1-cilinders zijn er kenners genoeg.
Zelf frutten met de instellingen durfde ik niet aan, maar het kan natuurlijk wel.
Ga ik er eens achteraan. Ik dacht dat ze zelf ook tci's verkopen met die standaard voorgeprogrammeerde Curve..die al beter is dan de originele (en beter dan de originele van de Szr).

Gaat me ook niet om de laatste pk eruit te halen..maar stukje zuiniger, vlotter en 10% over bijna heel de lijn meer vermogen voor nog geen 200 euro en Plug en play klinkt natuurlijk geweldig.. dan kunnen we met het oude beestje de vrienden wat makkelijker bijhouden 😎
 
Waarom niet meteen de ketting vervangen voor een nieuwe?
https://www.kedo.com/ssl/php/art_de...f_sub=10&PHPSESSID=fddgoj6b0tgs96ugamqsu60em1Voor 50 euro zou ik dat gewoon doen.
Je hebt ook gewoon gelijk. Pakkingset besteld en deze natte dag weer eens de schuur in gedoken.
PXL_20220318_160914794.MP.jpg
PXL_20220318_161122005.MP.jpg
Blijft altijd gedoe, maar goed op spanning gebracht en een flinke tik met de hamer en hij vloog door de schuur heen. Nieuwe ketting gemonteerd
PXL_20220318_201803704.MP.jpg
Pakkingset had ook nieuwe klepseals, dus direct ook maar beetgepakt.

PXL_20220318_202939326.MP.jpg
PXL_20220318_202916737.MP.jpg
Zien er wat mij betreft nog goed genoeg uit, doe daar verder niks aan.

PXL_20220318_214403090.MP.jpg
Kop er op
PXL_20220321_200155040.MP.jpg
Mijn eerste echte las. Ziet er niet uit, maar werkt wel.
PXL_20220321_201035667.MP.jpg
Het idee wat ik hier doe is goed, maar toch gaat er iets fout. bonuspunten voor degene die het weet :)

PXL_20220605_141613750.MP.jpg
Dynamo weer er op en ook ik gebruik de truc met het muntje.
PXL_20220605_181728566.MP.jpg

En blokkie is weer klaar!
Binnenkort de 2KF maar eens op de heftafel en die eerst maar eens goed aan de praat krijgen. Daarna ga ik beslissen welk blok ik in dit project ga terugbouwen.
 

Bijlagen

  • PXL_20220605_151548730.MP.jpg
    PXL_20220605_151548730.MP.jpg
    241,9 KB · Weergaven: 9
  • PXL_20220318_155425936.MP.jpg
    PXL_20220318_155425936.MP.jpg
    192,5 KB · Weergaven: 7
  • PXL_20220318_160909416.MP.jpg
    PXL_20220318_160909416.MP.jpg
    193,4 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan