~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Beste rijders ,

Iemand in de buurt van Alkmaar/ Noord-Holland een demper te koop voor een xt600 ?

Bij mij zit er een grote scheur in...
 
Op mijn zoektocht naar een andere offroad motor stuit ik op een Rieju S4.
Deze motor heeft een wr450 blok en zo te zien zitten er meer yamaha onderdelen op.


$_86.JPG


https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik kan weinig info vinden over de rieju s4 en vraag mij af in hoeverre je onderdelen kan krijgen.
Motoronderdelen zou je bij yamaha kunnen krijgen maar wie weet hoe het met de rest zit?
 
Beste rijders ,

Iemand in de buurt van Alkmaar/ Noord-Holland een demper te koop voor een xt600 ?

Bij mij zit er een grote scheur in...
Wat voor type XT600?
Voor de XT600E (1995-2005) heb je voor 150 euro al een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha,

Het is nogal een rag motor, nieuw zal zonde zijn.

Maar is een xt uit '90 , kickstart model
 
Op mijn zoektocht naar een andere offroad motor stuit ik op een Rieju S4.
Deze motor heeft een wr450 blok en zo te zien zitten er meer yamaha onderdelen op.


[afbeelding]

https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik kan weinig info vinden over de rieju s4 en vraag mij af in hoeverre je onderdelen kan krijgen.
Motoronderdelen zou je bij yamaha kunnen krijgen maar wie weet hoe het met de rest zit?

Volgens mij rieju die dingen wel lekker... :X
 
Op mijn zoektocht naar een andere offroad motor stuit ik op een Rieju S4.
Deze motor heeft een wr450 blok en zo te zien zitten er meer yamaha onderdelen op.


[afbeelding]

https://www.marktplaats.nl/a/motore...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Ik kan weinig info vinden over de rieju s4 en vraag mij af in hoeverre je onderdelen kan krijgen.
Motoronderdelen zou je bij yamaha kunnen krijgen maar wie weet hoe het met de rest zit?

Wordt zoals je wellicht verwacht had in Frankrijk samengesteld, had zo ook wel op leboncoin gezien....
Wellicht in die hoek zoeken....
 
Wordt zoals je wellicht verwacht had in Frankrijk samengesteld, had zo ook wel op leboncoin gezien....
Wellicht in die hoek zoeken....

Handig die site leboncoin, ik kon hem nog niet.
Maar ook daar geen Rieju 450 marathon pro
(S4 is geen type van deze motor)

Overigens komt Rieju uit Spanje (Girona).
Op milanuncios (spaanse mp) staat er wel eentje maar die kost al €4500

Ik zie af van deze motor.
Het bod is al €2500 en daarvoor koop ik liever een echte Yamaha.
Wat ik mij meer afvroeg is in hoeverre je onderdelen voor dit merk kan kopen?

Ik zoek rustig verder.....

Eigenlijk zou ik hier in NL ook een ttr250 willen hebben maar dan zou ik er eentje moeten importeren.
In Frankrijk en Spanje vind ik ze te duur.
 
Vraagje:

Ik heb nu de k60 scout onder de xt maar ik heb nog nooit zo'n onbalans gemerkt in een nieuwe voorband.

Is dit wegens de 'in rij tijd' (70 km so far) of wegens foutief monteren?

Ik neig naar het tweede. Ik heb de banden laten monteren bij een garage. Natuurlijk zal ik hun morgen bellen.
 
Handig die site leboncoin, ik kon hem nog niet.
Maar ook daar geen Rieju 450 marathon pro
(S4 is geen type van deze motor)

Overigens komt Rieju uit Spanje (Girona).
Op milanuncios (spaanse mp) staat er wel eentje maar die kost al €4500

Ik zie af van deze motor.
Het bod is al €2500 en daarvoor koop ik liever een echte Yamaha.
Wat ik mij meer afvroeg is in hoeverre je onderdelen voor dit merk kan kopen?

Ik zoek rustig verder.....

Eigenlijk zou ik hier in NL ook een ttr250 willen hebben maar dan zou ik er eentje moeten importeren.
In Frankrijk en Spanje vind ik ze te duur.

Wat zo'n Rieju ding betreft zijn er wel merkdealers in NL, maar zal altijd lastiger zijn dan bij bv. Yamaha.

De TTR is in de UK nog wel te vinden voor acceptabele pondjes. Kijk maar eens op eBay.uk en misschien dat iemand hier nog wel een andere UK verkoopsite weet....
 
Mijn 2004 WR450F is nog in prima staat, maar ik overweeg om wat anders te kopen. Dat bracht me op een paar vragen:
- is een recent model WR450F een groot verschil qua rijden?
- hoe snel wen je aan het gebrek aan motorrem op een tweetakt?
- hoe verhoudt een moderne 350 exc zich qua vermogen, koppel, rijbeleving zich tot een oude WR?
- in de motor specificaties lijkt het gewichtsverschil tussen oude en nieuwe motoren zeer beperkt. Is dat echt zo, of worden gewichten nu anders opgegeven dan 14 jaar geleden (met even voelen lijkt het verschil veel groter).

Dank
 
Beste rijders ,

Iemand in de buurt van Alkmaar/ Noord-Holland een demper te koop voor een xt600 ?

Bij mij zit er een grote scheur in...

Als het wat meer geluid mag zijn dan standaard, heb ik er nog een liggen van een vriend van me. Ik kan wel even vragen wat hij er voor wil.
 
Mijn 2004 WR450F is nog in prima staat, maar ik overweeg om wat anders te kopen. Dat bracht me op een paar vragen:
- is een recent model WR450F een groot verschil qua rijden?
- hoe snel wen je aan het gebrek aan motorrem op een tweetakt?
- hoe verhoudt een moderne 350 exc zich qua vermogen, koppel, rijbeleving zich tot een oude WR?
- in de motor specificaties lijkt het gewichtsverschil tussen oude en nieuwe motoren zeer beperkt. Is dat echt zo, of worden gewichten nu anders opgegeven dan 14 jaar geleden (met even voelen lijkt het verschil veel groter).

Dank
Verkoop je de wr?

Vandaag weer eens wezen kijken bij een "WR" dat bij aankomst dan toch een YZ (met kenteken) blijkt te zijn....
 
Ik overweeg het, al vind ik het ook wel weer een risico om een andere tweedehands machine te kopen met onbekende history. Afgelopen weekend in Bilstain een weekend trial achtig gereden, en even wat modernere machines gevoeld. Dat leek toch wel echt een stap voorwaarts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan