~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ben je net lekker bezig om je toch al half jaar uitgestelderde olie en filter wissel te doen.

Kan ineens de binnenkant van het frame bekijken.

003_zpsjjwo2ejw.jpg


Heb wel zitten denken om een paar kleine gaatjes in de zuiger te boren zodat de compressie iets minder is, waardoor ik minder hard hoef te stampen :+
 
Hi..onlangs las ik hier dat als er een vervangingsdemper gemonteerd is dit wel eens ten koste kan gaan van het frame oid omdat de oemdemper dat vast houdt oid en de v.v.demper minder bevestiging punten heeft. Zou dit zo zijn of kan het frame dat wel hebben?
 
Ben je net lekker bezig om je toch al half jaar uitgestelderde olie en filter wissel te doen.

Kan ineens de binnenkant van het frame bekijken.

[afbeelding]

Heb wel zitten denken om een paar kleine gaatjes in de zuiger te boren zodat de compressie iets minder is, waardoor ik minder hard hoef te stampen :+

Komt de kickstarter tegen de steun aan met aantrappen ?
 
Nee,tegen de voetsteun welke weer op het frame zit...

Opzich niet zo vreemd dat dit is gaan scheuren, nieuw lasje erop en het kan weer vooruit :)

Totdat ik het gemaakt heb eerst maar een lasapparaat kopen, en tot die tijd maar was voorzichtiger kicken...

Bij deze meteen een oproep aan alle oer-xt bezitters om dit punt even te controleren. :)
 
Nee,tegen de voetsteun welke weer op het frame zit...
Dan zit je kickstarter niet goed op de as.
Opzich niet zo vreemd dat dit is gaan scheuren, nieuw lasje erop en het kan weer vooruit :)

Totdat ik het gemaakt heb eerst maar een lasapparaat kopen, en tot die tijd maar was voorzichtiger kicken...

Bij deze meteen een oproep aan alle oer-xt bezitters om dit punt even te controleren. :)
 
Ben je net lekker bezig om je toch al half jaar uitgestelderde olie en filter wissel te doen.

Kan ineens de binnenkant van het frame bekijken.

[afbeelding]

Heb wel zitten denken om een paar kleine gaatjes in de zuiger te boren zodat de compressie iets minder is, waardoor ik minder hard hoef te stampen :+

Daar is iemand mee onderuit gestuiterd.
 
Helaas is mijn kickstart pedaal van mijn Yamaha XT 600 afgebroken. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe, maar het lukt me niet om een geschikte te vinden. Het bouwjaar van de XT is '87. Ik heb op Ebay gekeken en er word wel wat aangeboden, maar dan voor andere types. Iemand enig idee hoe ik aan het juiste kickstart pedaal kan komen of wel alternatief kickstartpedaal ook geschikt is?
 
Laatst bewerkt:
Oh? Hoort dat niet dan? Ik weet niet beter of hij heeft dit altijd al zo gedaan. Ik dacht altijd dat het stepje gewoon de stopper was zegmaar.

Dus voor de goede orde, de kickstarter mag het stepje niet eens kunnen raken ?

Als dat echt zo is zal het kickmechanisme in het blok wel verkeerd staan. (tandje verkeerd ?)

Hmm... dan zou ik om te testen even het stepje eraf moeten halen, en dan kijken tot hoever het kickpedaal gaat. Als het goed is zou die dan tegen een inwendige stop aan moeten komen ?

Ik heb het blok ook nog nooit open gehad, en in het werkplaats handboek heb ik nooit iets over een 'kickstop' gelezen.

Eigenlijk is de XT dus gewoon te goed, jarenlang iedere dag mee rijden, blok nooit open gehad, ja, weet ik dan veel dat een vorige beunhaas dat ding verkeerd in elkaar heeft gezet. :+
 
Oh? Hoort dat niet dan? Ik weet niet beter of hij heeft dit altijd al zo gedaan. Ik dacht altijd dat het stepje gewoon de stopper was zegmaar.

Dus voor de goede orde, de kickstarter mag het stepje niet eens kunnen raken ?

Als dat echt zo is zal het kickmechanisme in het blok wel verkeerd staan. (tandje verkeerd ?)

Hmm... dan zou ik om te testen even het stepje eraf moeten halen, en dan kijken tot hoever het kickpedaal gaat. Als het goed is zou die dan tegen een inwendige stop aan moeten komen ?

Ik heb het blok ook nog nooit open gehad, en in het werkplaats handboek heb ik nooit iets over een 'kickstop' gelezen.

Eigenlijk is de XT dus gewoon te goed, jarenlang iedere dag mee rijden, blok nooit open gehad, ja, weet ik dan veel dat een vorige beunhaas dat ding verkeerd in elkaar heeft gezet. :+

O nou is het ook nog een ander ze schuld ? :')
 
Wel godver ja!!!! :( :(

Hoe moet ik nou weten hoe dat ding in elkaar moet, als gekke apparaat iedere dag met 1trap aangaat ga ik de boel niet uit elkaar halen :+

Ik zal morgen eens kijken of er wel echt sprake is van een inwendige 'kickstop'

Overigens net een mooi lasapparaat uit duitsland gekocht, moest ik toch nog hebben.. Dus hopelijk blijft het even zitten tot volgend weekend :)
 
Wel godver ja!!!! :( :(

Hoe moet ik nou weten hoe dat ding in elkaar moet, als gekke apparaat iedere dag met 1trap aangaat ga ik de boel niet uit elkaar halen :+
Je vindt t normaal dat je kickstarter tegen de voetsteun komt met aantrappen :?
Ik zal morgen eens kijken of er wel echt sprake is van een inwendige 'kickstop'

Overigens net een mooi lasapparaat uit duitsland gekocht, moest ik toch nog hebben.. Dus hopelijk blijft het even zitten tot volgend weekend :)
 
Ik vind dat normaal ja, zoals ik al zei, dit heeft ie altijd al gedaan. En ik rij er al jaren iedere dag mee. Dus dan is het toch niet raar dat ik dit altijd dacht? Gewoon een stukje onwetendheid. Kennis maakt dus niet alleen macht, maar houd ook dingen heel :+

*gaat nu kijken of de befaamde kickstop wel werkt, of erop zit*
 
Aanschouw het daglicht! euvel.

Stepje eraf gehaald, zodat ik hopelijk de 'kickstop' tegen zou komen..

DSCF2333_zpsoxgsp3vw.jpg


Helaas dus... ik kon hem nog een heel stuk verder doordraaien, nu kwam die zelfs tegen het rempedaal.
Dus het lijkt mij duidelijk dat er geen sprake is van een 'kickstop' ?

Waar ik ook nog een foto van gemaakt heb is de positie vab de kick-as.

DSCF2334_zpsecgldfwl.jpg


Je ziet een klein center-puntje op de as, iemand een idee of deze positie zo goed is ?

Mij lijkt er overigens niks mee mis, aangezien dat, als de kickstarter omhoog is, deze gewoon direct aangrijpt als je wilt kicken.

Wie het weet mag het zeggen...
 
Hi..onlangs las ik hier dat als er een vervangingsdemper gemonteerd is dit wel eens ten koste kan gaan van het frame oid omdat de oemdemper dat vast houdt oid en de v.v.demper minder bevestiging punten heeft. Zou dit zo zijn of kan het frame dat wel hebben?
Bij sommige 3TB modellen is dit zo. Daarvoor heeft oa Laser, maar ook CRD een tijdje geleden een stukje pijp geleverd, die deze krachten opving. Daardoor is elke passende uitlaat bruikbaar. Het steuntje is ook zelf te maken. Maar je moet zeker niet zonder dat steuntje rijden.
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige 3TB modellen is dit zo. Daarvoor heeft oa Laser, maar ook CRD een tijdje geleden een stukje pijp geleverd, die deze krachten opving. Daardoor is elke passende uitlaat bruikbaar. Het steuntje is ook zelf te maken. Maar je moet zeker niet zonder dat steuntje rijden.
oké dank voor de info.Blijft over de vraag of mijn Leo Vince dan.ook een.dteuntje nodig heeft of mijn 1994 xt.
 
XT500kickstartassy.jpg


Meteen aangrijpen is niet goed. Dat betekent dat er iets niet goed zit. Kickstarter moet eerst een cm of 10 "vrij" lopen en dan aangrijpen. Vandaar dat de kickstarter iets meer terug is gezet, anders staat deze te hoog om aan te trappen, lijkt mij.

Kickstartstop2260212.jpg


Bron: Kickstart component woes....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, nou dan weet ik genoeg...
Weer een projectje erbij :)

Eerst de boel maar eens lassen en dan kijk ik wel verder wanneer het blokje open gaat.

Bedankt voor de info allemaal :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan