~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Framebeugel, Framebrace of Rahmenstutzen.
Voor de 3TB waarbij de standaard uitlaat deel uitmaakt van het frame, aan de rechterzijde:
full

Op bovenstaande foto zie je de zwarte framebeugel zitten. Die geeft de stijfheid aan het frame. Die stijfheid valt weg omdat de originele uitlaat er niet meer op zit. Deze heeft aan de onderzijde een bevestigingsmogelijkheid.

Laser en CRD leverden bij hun slip on uitlaat destijds dat beugeltje erbij. Het is een beetje gebogen, omdat anders hij anders tegen de demper aan komt. Maar het is niet moeilijk on zelf te maken.
Hier nog een paar foto's uit mijn eigen archief:
full

full

full

full


Ik had de laatste 5 van Laser gekocht. Ze vroegen er toen eentje terug, omdat ik er nog 15 bij wilde bestellen, en ze hadden de tekeningen niet meer. Die 15 hebben ze overigens niet meer gemaakt voor me.

Als je zelf een beugeltje maakt, maak het dan wel enigszins stijf. Niet zo'n los stripje als op deze foto. Die buigt gewoon mee:
full
 
Over scheurende frame's gesproken..

DSCF2335_zpssxnhrr4y.jpg


Gemaakt :) Was me 1e las klusje met mijn nieuwe mig dinges, niet mooi, maar voorlopig heb ik hier wel vertrouwen in. Natuurlijk wel even in de gaten blijven houden, in ieder geval totdat het inwendige kick-stop-ding is gemaakt.

En tot die tijd moet deze die taak maar enigzins overnemen.

DSCF2336_zps2owycyfb.jpg


Met dit rubbertje doe ik het wel wat veiliger :+

Het kicken voelt trouwens wel wat safer aan, lang zo'n harde klap niet om het stepje :)

Anyway, dat waren weer wat doldwaze XT avonturen, tot de volgende keer :+
 
Bolski... Dank voor de goede uitleg en dito foto's. Ben zelf niet zo handig om dit te maken maar zal proberen iemand te vinden die iets kan maken voor me. Gr driver.
 
[superpost voor iedereen die ooit nog info over een framebrace voor een 3TB zoekt]

Ik had de laatste 5 van Laser gekocht. Ze vroegen er toen eentje terug, omdat ik er nog 15 bij wilde bestellen, en ze hadden de tekeningen niet meer. Die 15 hebben ze overigens niet meer gemaakt voor me.

Heerlijk zo'n verhaal :')
Ik kan wel begrijpen hoe zoiets misschien niet uit kan voor ze, maar toch he... Heb je die ene wel terug gekregen? :P
 
Werkt dat?? Hand op je carb of op luchtfilter huis?

Heeft bij mij meerdere keren bij verschillende ééncilinders gewerkt, kan bijna geen geluk geweest zijn! Sinds ik op elke brommer een benzinefilter heb, heb ik dit 'trucje' trouwens nooit meer nodig gehad.
 
Naaldhoogte staat los van stationair gedeelte. Het moet in het stationair gedeelte zitten. Mengelschroef eruit en nogmaals het hele stationaire traject goed schoonmaken.

Dacht al dat die naald daar los van stond, maar het was het enige wat ik kon verzinnen dat eventueel anders zou kunnen zijn.

Ik ga eerst de truc met het dichthouden van de luchtinlaat even proberen, dat is te makkelijk om niet even te proberen. Mocht dit hem niet worden dan ga ik de boel toch maar weer even open maken.

Bedankt voor het meedenken!
 
Heerlijk zo'n verhaal :')
Ik kan wel begrijpen hoe zoiets misschien niet uit kan voor ze, maar toch he... Heb je die ene wel terug gekregen? :P
Ja, gelukkig wel. En achteraf maar goed dat ze die batch niet geproduceerd hebben. Want als snel daarna stopte Leovince met de uitlaat voor de XT600. Daarna is de verkoop van de uitlaten voor deze motor een beetje ingestort. Ik verkoop nu nog vnl de Endy uitlaat voor deze motor.

En af en toe een verdwaalde Arrow of GPR.

De demper die Laser had was echt een goedkope lawaaipijp, ook de versie met e-keur. Maar hij paste wel overal op door de losse beugel. Paste op de 34L en op de XTZ660.
 
Dan heb ik wat extra mensen nodig, want de uitlaat begint redelijk krokant te worden en beperkt zich niet tot slechts één gat aan de achterkant :+
 
Ja, gelukkig wel. En achteraf maar goed dat ze die batch niet geproduceerd hebben. Want als snel daarna stopte Leovince met de uitlaat voor de XT600. Daarna is de verkoop van de uitlaten voor deze motor een beetje ingestort. Ik verkoop nu nog vnl de Endy uitlaat voor deze motor.

En af en toe een verdwaalde Arrow of GPR.

De demper die Laser had was echt een goedkope lawaaipijp, ook de versie met e-keur. Maar hij paste wel overal op door de losse beugel. Paste op de 34L en op de XTZ660.
Ik heb een Leo V. en vindt dat wel oké. Op internet zie ik ze vlgs mij nog wel staan wslijk bestaande voorraad dan?.
 
Ik ben even aan het proberen of ik met de mobfhone via photobucket hier foto's kan plaatsen.

Foto van mijn xt600 blok wat er nog netjes uitziet vindt ik voor een 1994.

 
Laatst bewerkt:
Kijk wel uit en maak niet dezelfde stomme fout als ik om je vrouw in te schakelen voor dit klusje.

Ik vroeg ooit eens aan de mijnest of zij even haar hand op de carb kon houden maar daardoor liep ze een gat in haar hand op.





2 maanden later was ik blut en werd ze mijn ex. :o
 
Kijk wel uit en maak niet dezelfde stomme fout als ik om je vrouw in te schakelen voor dit klusje.

Ik vroeg ooit eens aan de mijnest of zij even haar hand op de carb kon houden maar daardoor liep ze een gat in haar hand op.





2 maanden later was ik blut en werd ze mijn ex. :o

Maar nu de hamvraag: Liep je motor daarna beter?? :+
 
Kijk wel uit en maak niet dezelfde stomme fout als ik om je vrouw in te schakelen voor dit klusje.

Ik vroeg ooit eens aan de mijnest of zij even haar hand op de carb kon houden maar daardoor liep ze een gat in haar hand op.





2 maanden later was ik blut en werd ze mijn ex. :o
Hijs leuk 😊
 
Dacht al dat die naald daar los van stond, maar het was het enige wat ik kon verzinnen dat eventueel anders zou kunnen zijn.

Ik ga eerst de truc met het dichthouden van de luchtinlaat even proberen, dat is te makkelijk om niet even te proberen. Mocht dit hem niet worden dan ga ik de boel toch maar weer even open maken.

Bedankt voor het meedenken!

Inmiddels weer even verder, carburateur open gemaakt, sproeiers brandschoon maar met perslucht even doorgespoten. Alles er weer op, starten lopen, maar niet stationair. Hij loopt sowieso niet echt mooi, beetje sputteren en ploffen. Ik weet het ook niet...
 
Je hebt de contactpuntjes afgesteld zeg je, maar heb je daarna ook de timing goedgezet ?

Nieuwe bougie zit er al in, waarvoor hulde :)

En hoe is het luchtfilter eraan toe ?

Anyway, ik zou eerst de timing nog eens checken.
 
Framebeugel, Framebrace of Rahmenstutzen.
Voor de 3TB waarbij de standaard uitlaat deel uitmaakt van het frame, aan de rechterzijde:
[afbeelding]
Op bovenstaande foto zie je de zwarte framebeugel zitten. Die geeft de stijfheid aan het frame. Die stijfheid valt weg omdat de originele uitlaat er niet meer op zit. Deze heeft aan de onderzijde een bevestigingsmogelijkheid.

Laser en CRD leverden bij hun slip on
Is er ook iets ,everbaar in het gevalvan Slip Uit ? ;)
uitlaat destijds dat beugeltje erbij. Het is een beetje gebogen, omdat anders hij anders tegen de demper aan komt. Maar het is niet moeilijk on zelf te maken.
Hier nog een paar foto's uit mijn eigen archief:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had de laatste 5 van Laser gekocht. Ze vroegen er toen eentje terug, omdat ik er nog 15 bij wilde bestellen, en ze hadden de tekeningen niet meer. Die 15 hebben ze overigens niet meer gemaakt voor me.

Als je zelf een beugeltje maakt, maak het dan wel enigszins stijf. Niet zo'n los stripje als op deze foto. Die buigt gewoon mee:
[afbeelding]
 
Goedemorgen allemaal. Het is al even geleden, maar ik moest een huis renoveren.
Nu ik weer een beetje sleuteltijd krijg, ga ik van de XTZ660 een XT660 maken.Ik geef mezelf een jaar de tijd.

Ik heb al een ronde matzwarte koplamp op de kop getikt, die net tussen de 'wangen' van de tank zou moeten passen. Daarna de tank legergroen (en de rest in de verf) en dan ben ik er weer klaar voor. Ook nog een plekkie zoeken voor het knipperlicht relais en de SR. Weet iemand waar die meuk zich bevindt bij de normale XT?

Maar op zich ziet het er nu al wel o.k. uit.

HGvtKwbKns1PUp_AYfU1JDoEVd2y6fLqCt-Qdf9CyUI%2CbiDC-X26QtlsszTdGD9i1zuTqwc_rd199JD55ZW-luQ
 
Je hebt de contactpuntjes afgesteld zeg je, maar heb je daarna ook de timing goedgezet ?

Nieuwe bougie zit er al in, waarvoor hulde :)

En hoe is het luchtfilter eraan toe ?

Anyway, ik zou eerst de timing nog eens checken.

Luchtfilter is zo goed als nieuw, gisteren voor de zekerheid nog eens bekeken maar ziet er prima uit. Ontsteking heb ik nog niet naar gekeken. Binnenkort op vakantie en ik weet niet of ik er voor die tijd nog aan toe kom, maar anders doe ik het daarna.
 
Ontsteking timen is misschien 10 minuten werk. Vliegwiel kap eraf, contactpunt kap eraf, timinglight aansluiten, motor starten, afstellen. En daarna kan alles weer terug. 10 minuten. Zoiezo is dit een klusje dat je moet doen/controleren als je ook maar de schijn van een probleem hebt.

Mensen gaan altijd eerst aan de carb. zitten draaien, terwijl een carb naar mijn ervaring nooit problemen geeft. De ontsteking is vele malen gevoeliger, zowel mechanisch, electrisch, en ook kwa afstelling komt een ontsteking veel preciezer als een lompe carb.

Spock is het met me eens dat het logischer is om eerst de ontsteking na te kijken bij problemen, en daarna pas de carb.
 
Vanwege vuil in de tank heb ik de tank schoon gemaakt en opnieuw gecoat, en daarna ook een revisiesetje in de carb gemonteerd. Ontsteking was goed voor ik daaraan begon, dus omdat de carb uit elkaar is geweest zocht ik het probleem in de eerste instantie daar. Lijkt me op zich niet heel onlogisch toch?

Maar ik zal eerdaags de ontsteking even bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan