~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Dat is een HL achtige, of niet?

4446f4f65b1ad14d637c97ad69b7fbf8
 
Laatst bewerkt:
Ergens in de laatste 2 weken van september gaan we (weer) met zijn drieën offroad rijden op onze eigen motoren in Spanje. De motoren op de aanhanger, met mijn bus er naar toe rijden. Daar een weekje rijden en dan weer terug. Bijzonder mooi gebied met als hoogtepunt een rit door de Monegros woestijn.

Nu haakt er mogelijk 1 man af. Dus dan zou er een plekje over zijn. Is er hier iemand die hier zin in heeft?
 
HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/skGut4lN6Fc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Ergens in de laatste 2 weken van september gaan we (weer) met zijn drieën offroad rijden op onze eigen motoren in Spanje. De motoren op de aanhanger, met mijn bus er naar toe rijden. Daar een weekje rijden en dan weer terug. Bijzonder mooi gebied met als hoogtepunt een rit door de Monegros woestijn.

Nu haakt er mogelijk 1 man af. Dus dan zou er een plekje over zijn. Is er hier iemand die hier zin in heeft?
Plekje lijkt nog steeds beschikbaar te komen.
 
Hey daar, ik heb even vlug een vraagje over het olie peilen van de XT600!
De bedoeling is dus dat ik 'm warm rijd, dan een paar minuten laat staan het meetstokje d'r uit haal en 'm (zonder vast te draaien) weer terug stop?

Ik had dit gedaan, maar d'r zat geen olie op. 200Ml toegevoegd en ik zie nog steeds niks!
Nu ben ik bang dat ik straks teveel olie in het blokje gooi, of doe ik wat verkeerd?!
 
METEEN peilen als je de motor af hebt gezet. Anders heeft de olie de tijd terug te lopen in het carter als het klepje dat dit moet voorkomen niet helemaal afsluit.
 
Over die frame versteviging bij een sportpijp, zelf ff
wat gemaakt van een stuk dikwandig buis 20mm, plat geperst met een lagerpers en in de kolomboor 2 gaten geboord. Ff spuiten et voila.

Was ik met alles maar zo handig!

Vandaag ook een origineel
Rood YAMAHA zadel opgehaald (bij hansarts!) en erop gezet. Er zat een wit overtrokken zadel op). Ook een acerbis (23L?) tank opgehaald. Wat een joekel man _O-
full
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens een adresje voor brede voetsteunen?

Zelf je huidige voetsteunen aanpassen geen optie? (stalen strip buigen, bovenkant bewerken met een slijptol zodat er "puntjes" op komen, beetje met afvalstukjes staal en een lasapparaat rommelen...)




Maar ze zijn ook te koop (waren iig te koop een paar jaar terug) Adventure Rider Hij maakt nu alleen nog de RVS variant. Moesten in 2011 €70,- kosten (inclusief verzenden, betalen via paypall)
 
Had je gebeld maar je was denk ik al naar huis. Geen probleem ben lekker wezen rommelen aan de XT. Kleine knippers erop, nieuwe handvatten, benzineslang + filter vervangen, tank eraf en de boel schoongemaakt, nieuwe bougiedop (oude kabeltje stukje afgeknipt) en een iridium bougie erin en een flesje forte power 1 (voor het idee).

Oja, en de luchthapper verwijderd onder het zadel. Je hoort hem nu echt aanzuigen en merkbaar feller op het gas. Alleen af en toe verslikt hij zich dus binnenkort ff op de dynobank. Hij start wel beter met name door die bougiekabel/dop denk ik.
 
We stoppen er vrijdag om ca 1700 uur mee. Dus dan heb je wsl na die tijd gebeld, of we waren even druk met iets anders.
 
Hi mannen, lang geleden.
Heb zojuist met een zwaar hart mn 500 verkocht -O- Mijn 1ste motor. Heel erg bedankt iedereen voor het mee denken met alles en het herkennen van dingen die er mis konden zijn. Van een rammelende tikkende motor naar een fijn naaimachine geluid :)
Ik weet zeker dat er geen fijner forum topic bestaat dan deze!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan