~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Jij hebt lef met dat merk hier te posten. :W
IDD
Garantie voor billenkoek.

ja, omdat de distributieketting niet van H is maar van een veel beter merk vreet hij het hele het blok op.
Iedere keer weer een klein beetje totdat hij kan ontsnappen en hopelijk in een ander blok verder kan gaan met zijn leventje. :Y
Soort parasiterende kettingworm.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Paar maanden terug een XT600e gekocht uit 2001 met +- 16.000km. Heerlijk ding, heb er Mitas E-09 banden onder liggen, Rental stuur, morgen komt er een kofferrek op en zo ben ik de motor langzaam aan het klaarstomen voor een reisje van de zomer naar het oosten.

Nu zou ik wel wat meer van de uitlaat willen horen eigenlijk en vroeg mij af of jullie iets weten om de originele uitlaat daar wat voor aan te passen, of een andere goedkope oplossing.

25a3tj9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met een reisje naar het oosten?
Als je echt naar het buitenland gaat kun je de uitlaat misschien beter een beetje origineel houden..
 
Wat bedoel je met een reisje naar het oosten?
Als je echt naar het buitenland gaat kun je de uitlaat misschien beter een beetje origineel houden..

:^

Of een paar gaten in je helm maken zodat je hem beter hoort. :+
Een kapotte of een uitlaat die teveel herrie geeft kan je duur komen te staan en dat wil je niet als je lekker op vakantie bent.
Daarbij gaat die herrie je op ten duur irriteren.

Maar waarom die mitas e09 banden?
Dat zijn 80% off-road en 20% on-road banden.
 
Beste xt'ers,

Ik heb een xtz660 uit 2009. Nu is mijn spanningsregelaar voor de tweede keer doorgebrand in een jaar. Iemand hier ook ervaring mee? En wat precies hiervan de oorzaak kan zijn? (Kabels al gecheckt).
 
Beste xt'ers,

Ik heb een xtz660 uit 2009. Nu is mijn spanningsregelaar voor de tweede keer doorgebrand in een jaar. Iemand hier ook ervaring mee? En wat precies hiervan de oorzaak kan zijn? (Kabels al gecheckt).
Rij je vaak met lampen uit?
Spanningsregelaar krijgt geen wind?
Slechte accu?
 
Laatst bewerkt:
Beste xt'ers,

Ik heb een xtz660 uit 2009. Nu is mijn spanningsregelaar voor de tweede keer doorgebrand in een jaar. Iemand hier ook ervaring mee? En wat precies hiervan de oorzaak kan zijn? (Kabels al gecheckt).

als je een beetje engels kan zou je dit even door kunnen nemen :
Adventure Rider

tis gewoon te nieuwerwets spul, dat ken ook he ;)

en misschien kennen ze hier het probleem :

Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11
 
Laatst bewerkt:
Beste xt'ers,

Ik heb een xtz660 uit 2009. Nu is mijn spanningsregelaar voor de tweede keer doorgebrand in een jaar. Iemand hier ook ervaring mee? En wat precies hiervan de oorzaak kan zijn? (Kabels al gecheckt).
Meten is weten. Wat is je laadspanning? Meet je spoelen eens door (met afgekoppelde SR).
 
Wat bedoel je met een reisje naar het oosten?
Als je echt naar het buitenland gaat kun je de uitlaat misschien beter een beetje origineel houden..

Ik weet het, dat is ook juist de reden dat ik niet een aftermarket pijp wil maar eerder een soort tussenweg... hij is nu wel heel geruisloos... je hoort alleen maar het blok. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Vorig jaar was ik een maand naar landen als Roemenie en oekraine met mijn Kawasaki KLE500 en ga dit keer met twee vrienden en iets korter... weet nog niet precies waar het ons gaat brengen.

Over die banden... Die heb ik er nu onder liggen omdat ik de motor alleen maar gebruik voor tripjes naar belgie en frankrijk. Achterband gaat wel heel hard met de afstanden asfalt die steeds overbrugd moeten worden.
 
OEI. De XTZ660 is echt niet de XT660Z!


Whooops, is idd de xt660z :)

heb namelijk ook de xtz660 uit 1992... haal het af en toe door elkaar.

hij laad normaal gewoon goed bij en hij stopt optijd ( spanning gaat niet hoger dan 14v)

ook is de koeling goed, want hij zit direct in de rijwind.

wat moet ongeveer de laadspanning zijn met afgekoppelde SR?
 
Laatst bewerkt:
:^

maar ik vinnum wel vet.
nee heb het nu niet over jou, die xt660z..
maar zet de vraag even neer in het topic wat ik al had genoemd.
wisselspanning vanaf je dynamo ergens tussen 40 en 80 volt ?

ene remco is met zo een ding een half jaar op reis geweest naar mongolie enzo.
da was best leuk om te zien
de dia presentatie dan..
 
Spanningsregelaars zijn gevoelig voor oververhitting. Zelfs als ie in de rijwind geplaatst is. Ik heb er een koelplaat (met lamellen) uit een computer tegenaan geschroefd. Nooit meer problemen.

groet, Hans
 
Spanningsregelaars zijn gevoelig voor oververhitting. Zelfs als ie in de rijwind geplaatst is. Ik heb er een koelplaat (met lamellen) uit een computer tegenaan geschroefd. Nooit meer problemen.

groet, Hans
Had ik ook gedaan, maar nu start ie niet meer.
Computervirus.
:(
 
Goedenavond allen,

Mijn naam is Cas kom woon in Utrecht en ben bezig met het opknappen/rijdend maken van een oude XT350. Tot mijn grote spijt trok ik vanavond een van mijn inlaatrubbers naar zijn grootje (de rechterkant)...

Is er iemand die er 1 voor mij heeft liggen? of weet waar ik die kan halen?

Mijn dank is groot :)
 
Goedenavond allen,

Mijn naam is Cas kom woon in Utrecht en ben bezig met het opknappen/rijdend maken van een oude XT350. Tot mijn grote spijt trok ik vanavond een van mijn inlaatrubbers naar zijn grootje (de rechterkant)...

Is er iemand die er 1 voor mij heeft liggen? of weet waar ik die kan halen?

Mijn dank is groot :)

Hoi Cas, welkom op mf.

Hopelijk heb je de oude nog en kan je ze lijmen.
Nieuwe kosten best wel duur.

http://www.wemoto.be/bikes/yamaha/xt_350/85/picture/inlet_manifold_connecting_rubbers/
of op ebay, daar staan ze rond de €55
 
Terug
Bovenaan Onderaan