~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

:W

Hoe halen jullie je wielen uit je XT? Het liefst tegelijk.
Kan ik een XT gewoon op zo'n lift op de engine-protector omhoog liften met zoiets?
https://kedo.de/com/ssl/php/art_det...r2hu1efkv15o74&f_page=ArtDetail&f_param=41196
Of is dat bij een XT600Z wat te zwaar?

Anders een tip om het voorwiel de lucht in te krijgen? Achterwiel lukt me wel met een simpel krikje..
Bedankt
Zo`n krikje is te licht en hartsrtikke instabiel.
Kan je beter zoiets kopen.

Zelf heb ik een heftafel en een mini motorlift.
Voorwiel los van de tafel gaat makkelijk door de achterkant met 2 spanbanden aan de tafel vast te maken.

Daarnaast heb ik ook nog zo`n ding, niet ideaal maar voor een habbekrats in de veiling weten te scoren.

Die bovenste lijkt mij handiger omdat die recht omhoog gaat,
 
Zow....
Na jaaaaaarenlang met een half oog naar een 3aj gekeken te hebben is het nu eindelijk zover.

Ik heb er één!

Voor een redelijke prijs en in redelijk goede staat. De plastic delen zijn verweert door zonlicht maar wel heel, de tank is netjes op een beschadiging op de bovenkant en een, slecht, herstelde zijkant na. Verder lijkt het erop dat er weinig aan mankeert wat niet met een flinke onderhoudsbeurt en wat poetswerk verholpen kan worden.

IMG-20190727-WA0003.jpeg
IMG-20190727-WA0003.jpeg
IMG-20190727-WA0002.jpeg
IMG-20190727-WA0001.jpeg


Ik ben er blij mee!
 
Nice!
Die forkboots vallen toch wel mee? :+ beter dan de mijne.
Volgens mij geen standaard NL versie gezien allebei je koplampen branden?
 
Heeft iemand een afbeelding van het benzinepompje?
Mijn xt loopt een poosje goed en slaat dan af. Ik heb het idee dat hij te weinig benzine krijgt.
 
Ding is overigens alleen om de laatste resten uit je tank te pompen.
Eigenlijk zou je hem kunnen omzeilen maar dan heb je geen reserve meer.

Check wel het membraan in de pomp want als die scheurt kan de benzine via de vacuümslang zo je inlaat instromen met alle nare gevolgen van dien.
 
Ding is overigens alleen om de laatste resten uit je tank te pompen.
Eigenlijk zou je hem kunnen omzeilen maar dan heb je geen reserve meer.

Check wel het membraan in de pomp want als die scheurt kan de benzine via de vacuümslang zo je inlaat instromen met alle nare gevolgen van di
 
Iemand die toevallig de afstandsbus van een achterwiel over heeft? Zoek ook nog een oliepeilstok. Gaat om een XT 600 E uit 2002.
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    5,5 KB · Weergaven: 4
VERKOCHT

Iemand interesse in een bagagerekje voor op de XT600?

(reacties graag via PM, ik kom hier niet meer zo vaak)


1565085513228.png


VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week heb ik de hele kabelboom vervangen van mijn XT omdat de verlichting het niet meer deed en de oude eigenaar koning kroonsteen was, maar nu doet m'n verlichting het nog niet. Als hij loopt meet de accu tussen de 0.0 en 1.4 volt, als hij stilstaat 5.5 volt, terwijl hij pas een jaar oud is en er genoeg met de motor gereden wordt om hem op te laden. Mijn eerste gedachte is dynamo kapot? Aangezien hij wel gewoon loopt, alleen de verlichting etc. Doet het niet. Iemand enig idee?

Edit: En als het de dynamo is, kan ik hier mee doorrijden? Het remlicht doet het namelijk wel nog zonder accu :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week heb ik de hele kabelboom vervangen van mijn XT omdat de verlichting het niet meer deed en de oude eigenaar koning kroonsteen was, maar nu doet m'n verlichting het nog niet. Als hij loopt meet de accu tussen de 0.0 en 1.4 volt, als hij stilstaat 5.5 volt, terwijl hij pas een jaar oud is en er genoeg met de motor gereden wordt om hem op te laden. Mijn eerste gedachte is dynamo kapot? Aangezien hij wel gewoon loopt, alleen de verlichting etc. Doet het niet. Iemand enig idee?

Edit: En als het de dynamo is, kan ik hier mee doorrijden? Het remlicht doet het namelijk wel nog zonder accu :)
Als je 1.4V meet is je accu stuk
 
Multimeter geeft 1.4 volt aan wanneer de motor loopt, 5.5 wanneer hij stilstaat. Misschien dan toch maar even een nieuwe accu halen.
Zelfs 12.0V vaak al op het randje. Eventueel nog te redden.
<11V is zo goed als dood.
5.5V is 100% dood.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs 12.0V vaak al op het randje. Eventueel nog te redden.
<11V is zo goed als dood.
5.5V is 100% dood.

Verklaart misschien ook waarom het probleem er opeens was nadat ik m na de winterstop weer in gebruik nam. Dacht alleen altijd dat de gehele motor inclusief verlichting zonder accu zou moeten werken bij een xt met kickstart.
 
Verklaart misschien ook waarom het probleem er opeens was nadat ik m na de winterstop weer in gebruik nam. Dacht alleen altijd dat de gehele motor inclusief verlichting zonder accu zou moeten werken bij een xt met kickstart.
Als je een XT kick-only hebt, en je motor en verlichting werkt zonder accu, waar is je accu dan voor? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan