~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Nieuwe accu, nog niks. Heeft er iemand een foto/tekening van hoe de draden in de linkerstuurschakelaar gesoldeerd zitten? Ik gok dat het probleem hier in zit, aangezien de rest wel werkt.
 
De 1983-89 modellen hebben een accu of condensator nodig om de regelaar te laten werken.

Het contactslot sluit de 12v bruin, kort met de 12v rood van de accu. Stekker los halen van je contact slot en doormeten of dit het geval is. Als dit namelijk niet gebeurt gaat de regelaar niks doen. Doet ook je verlichting niks.
 
Motor start en loopt, remlicht ook alleen de knipperlichten en de koplamp/normaal achterlicht werkt niet waardoor ik denk dat het in de schakelaar zit waar de oude eigenaar vanalles aan geprutst heeft, net als ik als nieuwe eigenaar met m'n nieuwe kabelboom :D. Ik gok dat ik de kabels niet op de goede contacten heb gesoldeerd maar kan nergens een foto of schema vinden hoe het in de stuurschakelaar zelf hoort te zitten, ook niet in m'n wph. Dus iemand die zin heeft om zn stuurschakelaar uit elkaar te halen en een foto te maken?
 
Lampen ok. Ik denk dat er gewoon in de stuurschakelaar wat omgewisseld is waardoor het niet meer goed aangesloten zit.
 
Welk bouwjaar?
Ik heb dit staan, wil dat wel eens open vijzen als er kans is dat dat hetzelfde is.

received_382349225893445.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bijna, ik moet eigenlijk weten op welke contacten de draden gesoldeerd zitten, als je de schroefjes loshaalt dan zou je ze eruit moeten kunnen halen :)
 
Deze heb ik zelf ook, maar hier is niet te zien welk draadje op welk contact gesoldeerd zit en welke onderling in de schakelaar verbonden zitten. Ik heb deze losgehad om nieuwe draden in te solderen maar blijkbaar niet goed terug gesoldeerd want het hele boeltje maakt geen contact meer wanneer ik de schakelaar op aan zet.
Je snapt je schakelaars niet?
 
Deze heb ik zelf ook, maar hier is niet te zien welk draadje op welk contact gesoldeerd zit en welke onderling in de schakelaar verbonden zitten. Ik heb deze losgehad om nieuwe draden in te solderen maar blijkbaar niet goed terug gesoldeerd want het hele boeltje maakt geen contact meer wanneer ik de schakelaar op aan zet.
Jawel hoor. Bij LOW moet het groene draadje geschakeld worden. Bij HIGH de gele.
 
Ah oke, het word me steeds duidelijker. Desondanks laat ik het even liggen tot volgende week, had het hele boeltje bijna weggeflikkerd uit frustratie. Iig bedankt voor de hulp en misschien horen jullie volgende week weer wat ;)
 
De verlichting werkt weer, nu kunnen er ook nieuwe veren in de voorvork want die veren ook niet bijzonder veel meer. Maakt het iets uit welk merk? Zag op internet voor 100 euro een setje hyperpro veren inclusief olie etc. is dat iets?
 
zal altijd wel beter zijn als t nu al tegenvalt...
kijk even wat de kwalificaties zijn vd veren... meestal kan je dan wel goeggelen hoe hard, of zacht ze zijn..
 
Beste rijders!

Mijn eindschokrubber (?) Van mijn achtervering is helemaal vergaan. Gaat om een xtz660 uit 92. Iemand een gouden tip waar ik zo'n rubber kan halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan