~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Hoi, mijn carburator loopt leeg ,na lang starten slaat hij aan ,maar loopt eerst op de linker cilinder wat later doet de rechter ook mee .
Er zit op de linker carburator alleen een over loop slangetje , hoe kan de rechter dan ook leeglopen ?
weet er iemand iets voor dat leeglopen ?
grt pat
 
Hoi, mijn carburator loopt leeg ,na lang starten slaat hij aan ,maar loopt eerst op de linker cilinder wat later doet de rechter ook mee .
Er zit op de linker carburator alleen een over loop slangetje , hoe kan de rechter dan ook leeglopen ?
weet er iemand iets voor dat leeglopen ?
grt pat


Even tegen de vlotterbak aantikken, of vlotterbak even schoonmaken.
 
ik zal het ff proberen maar waarom is de toevoerslang van af de benzinepomp tot de carburator leeg ,deze loop toch omhoog ,raar
alvast merci
 
ik zal het ff proberen maar waarom is de toevoerslang van af de benzinepomp tot de carburator leeg ,deze loop toch omhoog ,raar
alvast merci
Hoelang staat de motor stil als je zo lang moet starten?

Als je een snelle start wil hebben de kranen 2 minuten van te voren open zetten zodat de vlotters weer vol lopen.
En hou je oliepeil in de gaten en of de olie niet naar benzine ruikt.
 
Dit zal niet helpen bij xtz 750 ,hier zit een benzine toevoerpomp op,benzinekraan staat lager als de carburator.
 
Je hebt gelijk , ik dacht dat er geen benzine door het pompje ging als de motor niet draaide ,toch wel heb getest.
Ondertussen ook getikt op het vlotter huis en nog eens ...blijft lekken,nu zal ik hem er af moeten halen
 
Heel karwei ,carburator reinigen ,daar zat nogal wat in . Ne camion dings })
Nu sluit de vlotternaald weer goe af.
Merci voor de goeie raad
 
pfff belastingontduiker.


Kom je aan met je wr met een ton op de teller.:+

Jij denkt dat ze daar gek zijn ofzo? 8)7

 
Ik ben bezig net de voorvork van mijn 2KF. Heb onlangs bij Bolski nieuwe progressieve binnenveren gekocht. Deze waren 62cm lang, terwijl de oude veren 45cm waren. Aangezien de oude veren ook een soort afstandbus hebben lijkt die lengte aardig ok. Kan iemand dat bevestigen?

Nu merkte ik ook dat de imbus bout aan de onderkant van de voorpoot los zit, zodanig dat er ook olie langs lekt. Zelfs met een luchttol krijg ik deze niet vaster en ook niet losser. Weet iemand wat te doen?

Het voornaamste probleem is dat de voorvork maar ca 8cm travel heeft, waardoor deze voortdurend in z’n eindstop raakt.

Toen ik de binnenveren eruit had kon ik het voorwiel wel ca 25cm “inveren”....
 

Bijlagen

  • 1CFE708E-E883-4452-A439-B144B9AC4F85.jpeg
    1CFE708E-E883-4452-A439-B144B9AC4F85.jpeg
    148,9 KB · Weergaven: 11
Ik ben bezig net de voorvork van mijn 2KF. Heb onlangs bij Bolski nieuwe progressieve binnenveren gekocht. Deze waren 62cm lang, terwijl de oude veren 45cm waren. Aangezien de oude veren ook een soort afstandbus hebben lijkt die lengte aardig ok. Kan iemand dat bevestigen?

Nu merkte ik ook dat de imbus bout aan de onderkant van de voorpoot los zit, zodanig dat er ook olie langs lekt. Zelfs met een luchttol krijg ik deze niet vaster en ook niet losser. Weet iemand wat te doen?

Het voornaamste probleem is dat de voorvork maar ca 8cm travel heeft, waardoor deze voortdurend in z’n eindstop raakt.

Toen ik de binnenveren eruit had kon ik het voorwiel wel ca 25cm “inveren”....
Welke heb je gekocht dan?
Wirth, hyperpro of hagon?

Met "travel" bedoel je veerweg?

Als alles binnen in de veerpoot onder spanning staat is het vrijwel onlogisch dat de bout niet pakt.
 
Ik ben bezig net de voorvork van mijn 2KF. Heb onlangs bij Bolski nieuwe progressieve binnenveren gekocht. Deze waren 62cm lang, terwijl de oude veren 45cm waren. Aangezien de oude veren ook een soort afstandbus hebben lijkt die lengte aardig ok. Kan iemand dat bevestigen?
Dat verschilt, maar kan goed kloppen.
Nu merkte ik ook dat de imbus bout aan de onderkant van de voorpoot los zit, zodanig dat er ook olie langs lekt. Zelfs met een luchttol krijg ik deze niet vaster en ook niet losser. Weet iemand wat te doen?
Ik meen me te herinneren dat er ook koperen ring tussen moet (ik heb geen wphb beschikbaar), maar daar zou je naar kunnen kijken.

Het voornaamste probleem is dat de voorvork maar ca 8cm travel heeft, waardoor deze voortdurend in z’n eindstop raakt.

Toen ik de binnenveren eruit had kon ik het voorwiel wel ca 25cm “inveren”....
Veren wel zonder die afstandsbus gemonteerd neem ik aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan