~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Krukas breng ik ook weg, heb contact met crossblokrevisie.nl, zag er wel goed uit. Misschien kunnen zij aan die lagers komen? Ga niet zelf alles uit elkaar persen en richten.

De rest van de lagers uit het blok, moet ik daarvoor origineel halen of is skf fag etc. ook goed? Balansaslager is wel weer een aparte en die ene met die borgclip bestaat ook wel niet buiten yamaha denk ik?
Wat vraagt cbr ? Laat het zelf bij Kedo doen kost 320 euro.
 
Krukas breng ik ook weg, heb contact met crossblokrevisie.nl, zag er wel goed uit. Misschien kunnen zij aan die lagers komen? Ga niet zelf alles uit elkaar persen en richten.

De rest van de lagers uit het blok, moet ik daarvoor origineel halen of is skf fag etc. ook goed? Balansaslager is wel weer een aparte en die ene met die borgclip bestaat ook wel niet buiten yamaha denk ik?
Je moet kijken wat er op de lagers voor code staat,soms zijn het gewone lagers,maar kunnen ook custom made zijn en dan
moet je de originele lagers hebben,voor de gewone kan je een andere gebruiken bv SKF.
 
Wat vraagt cbr ? Laat het zelf bij Kedo doen kost 320 euro.

Weet ik nog niet, moet ik nog van ze horen. Hij had het ook over kleppen opnieuw frezen ivm loodvrije benzine, wel eens vaker gehoord bij oude auto's maar is dit nodig bij een XT? Was van plan ze gewoon even te polijsten en dan weer terug erin. Kedo is inclusief onderdelen?
 
Prijzen staan op de website.
PRIJZEN WERKZAAMHEDEN :
Uurtarief extra revisie werkzaamheden € 75,00 per uur
Carter reparatie giet alu of magnesium vanaf €100
Losse geluidsmeting Kostenloosservice
Uitlaat reparaties en modificaties in overleg
Losse kruk revisie excl. demontage/montage nokkenas timing wiel/zij lager
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank speciaal: 2t€ 79,00
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank speciaal : 4t tot 550 cc€ 89,00
Krukas big-end persen en uitrichten op richtbank spec : 4 takten boven 550 CC of halve maan model krukassen€ 125,00
Krukas tapeinden machinaal slijpen voor betere lager passing€ 65,00
Balanceren krukas met zwaar metaal€ 350,00van af
Bak tandwielen verslijpen mbt versleten schakel doks (€28,50 per extra nok man/vrouw)

Lagers zijn universeel (op die van de krukas na dan, let vooral op de codering van de lagers die je eruit haalt c4 en sh)
Lagers kan je overal wel kopen, sommige zijn aan 1 kant dicht of hebben een groef aan de buitenring (6305n) deze vind je ook in de uitgebreidere webshops
En vergeet ook niet dat je nog de nodige oliekeerringen erbij moet hebben.

Ben wel benieuwd hoeveel het vervangen van de krukaslagers en big-end lager in totaal bij crosblokrevisie kost.
Mijn xt600 projectje ligt even op een zijspoor omdat er een xtz750 op mijn pad kwam.
Hoop dat na de zomer weer op te kunnen pakken.
 
Vandaag weer verder gegaan met de afgebroken bouten, moer opgelast en hopen dat ze loskwamen maar helaas, weer afgebroken en dit keer erin, in plaats van dat ze nog uitstaken. Begin er onderhand wel een beetje klaar mee te zijn, misschien maar op zoek naar een lopend blok zodat ik gewoon door kan rijden en dit rustig aan kan doen. Voor de zomer haal ik het toch niet meer, denk dat dit meer een aantal maanden project gaat worden dan een paar weken.
 
Laatst bewerkt:
Loodvrije benzine heeft er niets mee te maken lijkt me daar moet een 600 tegen kunnen. Zittingen frezen en kleppen slijpen is normaal of bedoeld ie nieuwe zittingen ?

Hij had t over speciaal opnieuw frezen i.v.m. benzine, lijkt me onnodig? Was van plan om gewoon even te slijpen en alles dan weer terug in elkaar te zetten.
 
Hij had t over speciaal opnieuw frezen i.v.m. benzine, lijkt me onnodig? Was van plan om gewoon even te slijpen en alles dan weer terug in elkaar te zetten.
Ik denk dat hij inderdaad frezen en nieuwe hardere zittingen plaatsen bedoelt. Maar dat is niet nodig bij de XT600, want die kan al tegen loodvrije benzine.
 
Dan sla ik dat over. Offroadcentrum had ook nog een paar krukassen liggen, misschien zit er nog een goede tussen. Vind 350 toch iets te veel, alleen omdat de drijfstang vervangen moet worden. Passen krukassen van latere jaren ook gewoon in mijn 34L blok?
 
DSC_1323k.JPG


Blokken met een startmotor hebben een andere krukas., blok is ook breder.
 
Dan sla ik dat over. Offroadcentrum had ook nog een paar krukassen liggen, misschien zit er nog een goede tussen. Vind 350 toch iets te veel, alleen omdat de drijfstang vervangen moet worden. Passen krukassen van latere jaren ook gewoon in mijn 34L blok?
Ws bedoelt ie de klepzetel in 5 hoeken slijpen ipv 3 dat geeft een betere flow. Zittingen frezen kan wel nodig zijn zittingen die hol zijn uitgeslagen moeten wel gefreesd worden. Zitten de kleppen nog in de kop ?
 
Ws bedoelt ie de klepzetel in 5 hoeken slijpen ipv 3 dat geeft een betere flow. Zittingen frezen kan wel nodig zijn zittingen die hol zijn uitgeslagen moeten wel gefreesd worden. Zitten de kleppen nog in de kop ?

Kleppen zijn er allemaal al uit en zien er nog goed uit, even schoonmaken en inslijpen en dan gaan ze weer terug.

Neem m'n oude krukas wel mee, kan ik een goede uitzoeken.

Iemand al eerder het tandwiel van de versnellingsbak as afgeperst? Ik heb wel beschikking tot een 40-tons werkplaats pers en heb op youtube een video gezien van iemand die het met een lagertrekker doet, lijkt me goed te doen? Alleen zorgen dat ik het tandwiel er ook weer precies op de goede plek op terug pers. Dan kan ik de versleten tandwielen vervangen.
 
Oke krukas gaat toch wel naar Kedo, alleen lijkt het me nu geen bijzonder goed idee om alles naar duitsland te gaan sturen. Even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Iemand tips voor het inpakken van de krukas? Hij moet natuurlijk niet kunnen bewegen, zag op internet al een voorbeeld van pur schuim en plastic zakken maar dit lijkt me nogal ver gaan. Nu wel genoeg tijd om alles te poetsen en uit te zoeken nu, weinig verplichtingen.
 
Oke krukas gaat toch wel naar Kedo, alleen lijkt het me nu geen bijzonder goed idee om alles naar duitsland te gaan sturen. Even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Iemand tips voor het inpakken van de krukas? Hij moet natuurlijk niet kunnen bewegen, zag op internet al een voorbeeld van pur schuim en plastic zakken maar dit lijkt me nogal ver gaan. Nu wel genoeg tijd om alles te poetsen en uit te zoeken nu, weinig verplichtingen.
Volproppen met oud papier,of als je er aan kan komen bubbelplastic .
 
Ik wacht op Kedo wat ze er van zeggen. Heb nu alle lagers van het blok gevonden, behalve de rechterlager van de balansas. Wordt nergens meer verkocht, bij kedo kan ik hem ook niet vinden. Kan ik deze vervangen door een ander lager met dezelfde maten?

https://www.kedo.com/ssl/php/art_de...f_sub=26&PHPSESSID=ve7b1nqkuknp0o72d64brsh7h0
Voor de 34L alleen linkerkant, maar rechterkant lager is nergens te vinden.

https://www.cmsnl.com/products/bearingcylindrical-5y1_9331392513/#.XnTioYhKhPZ
Kan er op internet ook niks over vinden, behalve dat hij dus niet meer verkocht wordt. Is een naaldlager.
 
Ben je nog bij offroad centrum geweest?

Waar ongeveer kom je vandaan? In Giessenburg zit JST motoren, die heeft voor mij wel eens een drijfstang overgeperst.

Is het huidige lager slecht? De versnellingsbak lagers kunnen gerust 1.5dkm mee als voldoende olie hebben gehad.
 
Dat lager zou ik gewoon bij SKF ofzo opzoeken. Wel goede kwaliteit kopen! Origineel is echt niet nodig als de specs hetzelfde zijn.

Heeft iemand nog zijkapjes liggen voor een 550? Ben nu eindelijk alles aan het samenbouwen en nu zijn die dingen kwijt. Écht kwijt😅

Zoek vooral het rechter kapje, met dat kapje wat je kunt demonteren om je luchtfilter te vervangen.
 
Ben je nog bij offroad centrum geweest?

Waar ongeveer kom je vandaan? In Giessenburg zit JST motoren, die heeft voor mij wel eens een drijfstang overgeperst.

Is het huidige lager slecht? De versnellingsbak lagers kunnen gerust 1.5dkm mee als voldoende olie hebben gehad.

Wel geweest, uiteindelijk geen krukas gehaald, zou in totaal niet heel veel minder uit zijn dan mijn huidige te laten reviseren bij Kedo omdat er daar ook nieuwe lagers op moesten. Nu besloten om alles maar daarheen te sturen, dan is het ook helemaal nieuw. Wel nieuwe versnellingsbak tandwielen en een 3aj oliepomp gehaald daar.

Lager is niet per se slecht maar ik kan ze niet allemaal vervangen op die ene na, het is alleen dat dit een andere is dan de rest, naaldlager met extra losse bus die weer op de balansas gaat. In alle andere modellen zit gewoon een kogellager, behalve bij de 34L volgensmij.
 
Wel geweest, uiteindelijk geen krukas gehaald, zou in totaal niet heel veel minder uit zijn dan mijn huidige te laten reviseren bij Kedo omdat er daar ook nieuwe lagers op moesten. Nu besloten om alles maar daarheen te sturen, dan is het ook helemaal nieuw. Wel nieuwe versnellingsbak tandwielen en een 3aj oliepomp gehaald daar.

Lager is niet per se slecht maar ik kan ze niet allemaal vervangen op die ene na, het is alleen dat dit een andere is dan de rest, naaldlager met extra losse bus die weer op de balansas gaat. In alle andere modellen zit gewoon een kogellager, behalve bij de 34L volgensmij.
Waarschijnlijk heb ik nog wel een lager. Wat is het nummer ervan ?
 
20200322_181757.jpg
20200322_181546.jpg


Dit zit er nu in, 305-2 in het carter, NJ305-2 zit op de balansas zodat die op de lager past. Volgensmij is dit alleen bij de xt550 en de 34L, hierna is er een kogellager gebruikt maar ik kan nergens vinden of deze dezelfde binnen en buitenmaat heeft.

Hoe zou ik het beste de lagers eruit kunnen halen? Zie overal verwarmen in de oven en dan vallen ze er zo uit maar ze passen niet in mijn oven. Verfstripper gebruiken? Branden lijkt me weer wat extreem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan