~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Ook even bezig geweest vandaag. Toch maar zelf proberen lekke band te fixen, dus 2 lepels, binnenband en velglint besteld. Youtube tutorial aan en gaan. Was prima te doen moet ik zeggen*O*:

GOsYB-Ow.jpg


Zat een velglint in, en een gat waar rimlock zou moeten zitten.


vjb0DKjQ.jpg


Er zat hier echter geen gat in m'n binnenband zoals ik dacht, zat gewoon ergens anders een gaatje. Maar goed ik had nu toch alles al los en had een nieuwe binnenband dus maar gewoon vervangen ipv plakken.

En weer erop :t

KRV1SbjA.jpg

Enige benodigheden: oud kussen, 2 lepels en wat water/zeep. Heb de nieuwe binnenband ook wat ingevet (ipv poeder wat ook wel gebruikt wordt) zodat hij niet minder makkelijk schuurt of 'pinched'.
Nu nog een dopje scoren omdat ik geen rimlock heb..
 
Laatst bewerkt:
Het is beter om de sleepkabel aan je steppie vast te maken.
En van de trekkende motor aan het achter stepje.
Als je ook maar iets balans verliest slaat je stuur om en wordt je motor een eind over de straat gesleept.

Qua starten zou je het eens met een milimetertje gas kunnen proberen.
:t voor de volgende keer😉
 
Niet gewoon benzinetoevoer? Tank zuigt vacuum, mechanisme pomp doet niet goed, geknikte slang.
Naast kleppen kan het anders ook iets zien met ontsteking, teveel weerstand op bobine na warm worden
Geen pomp of knik , tankdop ook oke .
En bobine nieuw van kedo .
 
Zit zelf aan de carb te denken maar kan nergens duidelijke info vinden over sproeiers en dergelijke .
Heeft iemand meer info of waar te zoeken , is voor xt600 ( 34l )
Heb de zelfde problemen als deze vent
 
Zit zelf aan de carb te denken maar kan nergens duidelijke info vinden over sproeiers en dergelijke .
Heeft iemand meer info of waar te zoeken , is voor xt600 ( 34l )
Heb de zelfde problemen als deze vent
Zie niet wat dat met starten te maken heeft.
 
De 34L is niet zo gevoelig op de carb. Als motor erg warm is, of op zijn zij heeft gelegen. (Vraag niet hoe ik dat weet) dan is soms nodig om klein beetje gas open te houden bij starten. 3mm oid, start die niet na 3 poging. Benzine Kraan dicht, gas helemaal open, dan 10 keer trappen. Dan moet hij het doen.

Heb je niet een andere ontstekking set liggen waar je mee kan testen? Lenen van een goed werkende motor.
 
De 34L is niet zo gevoelig op de carb. Als motor erg warm is, of op zijn zij heeft gelegen. (Vraag niet hoe ik dat weet) dan is soms nodig om klein beetje gas open te houden bij starten. 3mm oid, start die niet na 3 poging. Benzine Kraan dicht, gas helemaal open, dan 10 keer trappen. Dan moet hij het doen.

Heb je niet een andere ontstekking set liggen waar je mee kan testen? Lenen van een goed werkende motor.
Pickupcoil zat een breuk in de kabel ( zie foto paar pagina's terug .
Van een forumlid via MP een werkende overgenomen .
Kan deze warmte gevoelig zijn ?
Als iemand nog iets te lenen heeft !!
 
Ik rij met de volgende settings

Mainjet 125
Pilotjet 48
Gasnaald midden
Benzine schroef, 2.5 uit of meer, is erg carb afhankelijk.

Volgende keer andere bougie proberen, als die nog warm is. Proberen aan te trekken.
 
Vraagje.. wat doen jullie bij oude XTs met het benzinekraantje?
Al mijn andere motoren tot nu toe hadden een vacuumkraan. Mijn 3AJ heeft 2x een handmatige kraan. Ik neem aan dat het de bedoeling is deze na elke rit dicht te zetten?

Ik heb zojuist even een doorzichtig slangetje aan mijn carb-aftapplug gedaan en deze naast de carb weer omhoog vast gemaakt. Als ik met halve tank de benzinekraan open zet stopt het benzine-niveau door de vlotter gewoon +- waar ik zou verwachten (75% van carb vlotterbak), maar als ik de tank vol heb loopt hij ver boven de vlotterbak door.

Lijkt dat de vlotternaald het niet meer red als de tank vol is. Is dit normaal of moet ik een revisiesetje gaan bestellen? Ik ben bang dat zelfs met lopende motor hij overstroomd.
 
De 34L is niet zo gevoelig op de carb. Als motor erg warm is, of op zijn zij heeft gelegen. (Vraag niet hoe ik dat weet) dan is soms nodig om klein beetje gas open te houden bij starten. 3mm oid, start die niet na 3 poging. Benzine Kraan dicht, gas helemaal open, dan 10 keer trappen. Dan moet hij het doen.

Heb je niet een andere ontstekking set liggen waar je mee kan testen? Lenen van een goed werkende motor.
Ik rij met de volgende settings

Mainjet 125
Pilotjet 48
Gasnaald midden
Benzine schroef, 2.5 uit of meer, is erg carb afhankelijk.

Volgende keer andere bougie proberen, als die nog warm is. Proberen aan te trekken.
Net de carb nagekeken , heb de zelfde settings als jou .
Vlotterniveau iets verbeterd en een andere bobine en bougie geprobeerd maar geen verschil .
Die tip van 10 x volgas trappen is de oplossing .
 
Daarna start hij wel?

De truc van het starten dmv een kickstart is dat je krukas voldoende snelheid mee moet geven. Dus niet met veel kracht, maar snelheid. Soepele beweging, 1 goede trap met de juiste techniek doet meer dan 10 zonder techniek.
 
Start meteen .
Had eerder met de xt 500 nooit geen probleem met aantrappen .
Denk dat ik nog wat te leren heb kwa 600 .
 
Even een vraag: volgend jaar studeer ik af en ben ik van plan om een lange reis te gaan maken. Ik wil al heel lang ooit met de motor naar Mongolië en ik wil dit gaan doen met mijn xt.

Mijn xt600 uit '99 heeft inmiddels 70k gelopen. De motor gebruikt nauwelijks olie, heeft weinig bijgeluiden en is in een goede staat. Toch lees ik dat 70k al aardig wat is voor dit blok en dat dit toch een kilometerstand is waarbij je aan een blokrevisie toe zou zijn. Hoe kijken jullie hier tegen aan? En wat raden jullie mij aan?

Ik heb op internet gezocht naar de kosten voor een revisie maar ik kan hier weinig over vinden. Waar moet ik qua kosten aan denken?
 
Voorzichtige schatting waaraan geen enkel recht kant worden ontleent:
Kun je alles zelf of niet , dat is de hamvraag anders komt er nog minstens een 4-tot 500 euro arrebeijt bij.
Zuiger/veren , pakkingen boren hohnen, distributieketting +/- 350
Versnellingsbak , zie boven +/- 240
Bigend en wat lagers en pakkingen voor het blok 350, als alles meezit en niets anders tegen de slijtgrens zit.
Maar daarna kun je er wel weer een 70.000km tegenaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan