~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Als het toch van ver mag komen kan je deze ook proberen.
http://jreaccessories.com/fairing.html
Dat is dezelfde leverancier/fabrikant ;)

Heb mail contact gehad met hem over een set voor m'n XTZ, maar heb toen toch (in de UK) glasvezel kappen gevonden. Kwaliteit heb ik nog weinig over gehoord (positief of negatief), maar op het Tenere.co.uk forum is iemand die zegt dat de kwaliteit eerder redelijk was en nu wel verbeterd is.
Tenere.co.uk
 
hoi allen,
hierbij een vraag.. ik heb een xt600 43f , en na veel gepruts van mezelf heeft een prof, 2 ontzettend vastgeroeste uitlaat bochten verwijderd.... tjonge wat zaten die vast.

nu heb ik nog 1 vervelende uitdaging die met deugdelijk gereedschap nog niet los is .

mijn as, die blok aan achterbrug koppelt in de lagerbussen is mogelijk beetje krom(?) of borstje eraan en krijgen we er met geen geweld uit.
met trekken en tooling, en slaan is hij er niet uit te krijgen.
we denken nu aan het frame te zagen en strak weer vast te lassen.



ps. motor op zijkant, olie erop, slaan, en met trekijzer aan andere kant, draad getapt in het gat en dan trekijzer,,, geen krimp. luchthamer,,, as draait rond,,, komt echter niet los. zucht

hebben jullie andere ideeen ?
Met luchtsleutel meermaals de moer lost en vast draaien. De trillingen kunnen eea losmaken. Tenminste zo werkte dat voor mijn wr.
 
Iemand nog ervaring met niet oem koppelingsplaten? Maak het iets uit welke ik bestel / zit er verschil in? Een van de platen die uit m'n motor kwam was gebroken, het liefst koop ik alleen de platen, niet de veren etc. want hij koppelde gewoon nog goed. EBC gewoon een goed merk?
 
Eindelijk het blok weer in elkaar, overal een klein beetje olie bij gedaan en uiteindelijk ook wat olie bij het vliegwiel / dynamo gedaan. Nu staat hij hier op tafel te wachten en zie ik dat er wat olie uit de dynamodeksel lekt. Hoort hier eigenlijk wel olie in? Moet ook wel zeggen dat de dynamo deksel al ooit gerepareerd is door iemand nadat het schakelpookje er doorheen is gegaan, misschien is hij hierdoor wat krom. Wel gemonteerd met nieuwe pakkingen en O-ringen, misschien kan ik er nog wat vloeibare pakking tussen smeren waar hij lekt? Heb ook al een 2e hands deksel gevonden die er wat beter uit ziet, misschien is dat een betere optie.
 
Eindelijk het blok weer in elkaar, overal een klein beetje olie bij gedaan en uiteindelijk ook wat olie bij het vliegwiel / dynamo gedaan. Nu staat hij hier op tafel te wachten en zie ik dat er wat olie uit de dynamodeksel lekt. Hoort hier eigenlijk wel olie in? Moet ook wel zeggen dat de dynamo deksel al ooit gerepareerd is door iemand nadat het schakelpookje er doorheen is gegaan, misschien is hij hierdoor wat krom. Wel gemonteerd met nieuwe pakkingen en O-ringen, misschien kan ik er nog wat vloeibare pakking tussen smeren waar hij lekt? Heb ook al een 2e hands deksel gevonden die er wat beter uit ziet, misschien is dat een betere optie.
Ja hoort olie, de XT heeft geen krukaslager keerringen.
EBC is overigens gewoon een prima merk voor koppelingsplaten. Anders gewoon bij kedo kopen
 
Ja hoort olie, de XT heeft geen krukaslager keerringen.
EBC is overigens gewoon een prima merk voor koppelingsplaten. Anders gewoon bij kedo kopen

Heb uiteindelijk ook EBC gehaald, ben benieuwd. Net even deksel eraf geschroefd, zit wel wat olie op de pakking maar er kwam niet zoveel uit. O-ringen zaten ook gewoon goed, misschien deksel toch krom o.i.d.
 
Zijn het orginele O ringen? Kosten 1 euro stuk van Yamaha. Pak altijd orgineel, te vaak gezien dat O ringen na halfjaar er volledig hard en uitgedroogd uitkwamen.
 
ook hier maar even schieten;

heeft iemand een kilometerteller van een 2016+ WR450 te leen (hoeft niet voor niets)
met 6000+ km erop???

O-)
 
Aan gedacht.. maar dan moet ie 4000 km erbij draaien...
🤔
Geen idee of dat werkt...
Ben nu aan t kijken naar een vervangend tellertje van
endurnace-kit-21.7.jpg

Deze
 
er vanuit gaande dat één omwenteling van t wiel twee meter is..
en dan ook één rpm is (omwenteling van de boor)
zou bij 400 rpm 2x 400 = 800 mtr afgelegd hebben..
dus 500 rpm is een km..

dat is per minuut,
dus één km per minuut om t makkelijk te houden..

= 4000 minuten = bijna 7 uur draaien...

klopt dat?
 
Vandaag blok weer in de XT, ook alle achterbruglagers vervangen, en alle lagers van de linkage. hou nu alleen aan allebei de kanten van het blok +- 1mm speling over, kan dit kloppen? Achterbrug heb ik ook niet met de volle 100nm aangedraaid, dan wilde hij niet meer soepel bewegen.. teveel shims er terug in gestopt? Of gewoon vast en gaan? Zit verder geen speling op.
20200710_124309.jpg
 
Vandaag blok weer in de XT, ook alle achterbruglagers vervangen, en alle lagers van de linkage. hou nu alleen aan allebei de kanten van het blok +- 1mm speling over, kan dit kloppen? Achterbrug heb ik ook niet met de volle 100nm aangedraaid, dan wilde hij niet meer soepel bewegen.. teveel shims er terug in gestopt? Of gewoon vast en gaan? Zit verder geen speling op. Bekijk bijlage 1521554

Morgen ook voor de eerste keer starten, iemand nog tips? Heb met in elkaar zetten van het blok olie / molybdeen vet gebruikt maar moet natuurlijk ook nog de olie ontluchten, kan dit voordat ik hem start? In zn versnelling rondrennen tot er olie uit het filter komt of als een gek kicken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan