~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Gevonden! Afgelopen zondag deze fraaie brommer met extra onderdelen opgehaald bij onze zuiderburen. Vandaag fluitend door de keuring en nu maar wachten op een kenteken!

Screenshot 2022-11-21 at 20.21.28.png
 
Zit hier de hogere vering van de TT600R onder? Lijkt hoger dan de mijne (ook een RE)
Bekijk bijlage 1827690
Nice!
Ja, de mijne is ook met TTR vering. Ik had een TTR maar was het kicken een beetje beu. Idee was een TTRE kopen en vering en standaard overzetten. Uiteindelijk 1 gevonden in duitsland bleek deze al TTR vering te hebben en kreeg er ook nog een reserve blok bij.
De TTRE is een samenraapsel van onderdelen van een 3TB, 4GV en DJ01 (TTR). Veel dingen zijn wel te vinden maar bijvoorbeeld plastic wordt onvindbaar.

TET barcelona-malaga was erg leuk. 1600km in 8 rijdagen. Wisselend van enduro achtige singletrack tot brede grindpaden. 1 keer gevallen in spekgladde rivierbedding en gat in carter door schakelpook. Ter plekke gerepareerd met kneedbaar metaal. Net een nieuwe carter gevonden (is van een 3TB).
 
Pittig ritje dan!

Mijne heeft nog de lage vering. Weet nog niet zeker of ik deze (letterlijke) up-grade ga doen. Ben zelf niet zo lang (1m76) en ben bang dat het net wat te hoog wordt voor mij. Heb het eind van de veerweg al wel eens aangetikt, maar toen zat er ook al een stevig tempo in...

Die foto hierboven is gemaakt op de TET Noorwegen/Zweden. Die is niet zo uitdagend, maar wel mooi👍
 
De achterkap kost iets van €400 is dacht ik nieuw niet meer te leveren.
Jazeler is dat met vacumeren te persen of zuigen.
Maar je moet wel eerst een mal maken.
Heb mijn TT600 weer verkocht.
IMG_20220913_123502_2.jpg
IMG_20220913_164731_0.jpg
 
3D scannen en reproductie maken heb ik wel eens naar geïnformeerd; kost een paar duizend euro. 3D printen is ook nog duur met zo’n groot deel. Je zou t kunnen doen en dan een serie van enkele tientallen maken en via e-bay verkopen. Misschien verdien je er zelfs wat aan…

dus toch maar opgelapt…
IMG_20220530_111953_3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon weglaten die meuk !
universeel voorspatbord zou nog wel kunnen. achter die achterkap zit de accu, cdi, zekering, startrelais en andere elektra meuk. Dus dat openstellen aan de elementen is niet echt handig. Als het plastic breekt is het nog wel te repareren, probleem is meer dat het plastic met de tijd bros wordt.

Bv: zelfs een simpel rubber ontluchtingsslangetje is niet meer origineel te verkrijgen. Nu kan ik zelf wel wat fröbelen, maar toch.

Qua motorisch erfgoed is het eigenlijk onverantwoord om nog met deze motor te rijden. In de mottenballen er mee.
 
 Carterplaat is mee gegaan met de nwe. Eigenaar.
ik ga niet in noppen investeren op deze motor.
heb er iets van 4 km mee gereden.

Noppen mag de eigenaar uitzoeken dat is mijn pakkie an niet meer.
Dit was m.n 2e TT in 30 jr.

Saluut het ga jullie goed.
 
Ik heb er ook nog eentje....fijne motor.
De aan schop versie.

Daar zit inderdaad ook zo'n enorme tractiebatterij onder het zadel.
 
universeel voorspatbord zou nog wel kunnen. achter die achterkap zit de accu, cdi, zekering, startrelais en andere elektra meuk. Dus dat openstellen aan de elementen is niet echt handig. Als het plastic breekt is het nog wel te repareren, probleem is meer dat het plastic met de tijd bros wordt.

Bv: zelfs een simpel rubber ontluchtingsslangetje is niet meer origineel te verkrijgen. Nu kan ik zelf wel wat fröbelen, maar toch.

Qua motorisch erfgoed is het eigenlijk onverantwoord om nog met deze motor te rijden. In de mottenballen er mee.
Zelf maken van alu plaat ?
 
Nice!
Ja, de mijne is ook met TTR vering. Ik had een TTR maar was het kicken een beetje beu. Idee was een TTRE kopen en vering en standaard overzetten. Uiteindelijk 1 gevonden in duitsland bleek deze al TTR vering te hebben en kreeg er ook nog een reserve blok bij.
De TTRE is een samenraapsel van onderdelen van een 3TB, 4GV en DJ01 (TTR). Veel dingen zijn wel te vinden maar bijvoorbeeld plastic wordt onvindbaar.

TET barcelona-malaga was erg leuk. 1600km in 8 rijdagen. Wisselend van enduro achtige singletrack tot brede grindpaden. 1 keer gevallen in spekgladde rivierbedding en gat in carter door schakelpook. Ter plekke gerepareerd met kneedbaar metaal. Net een nieuwe carter gevonden (is van een 3TB).
Over dat kicken zit er nog een kleplichter gekoppeld aan de kickstarter op ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan