Kibbe
Heeft een pens met veteraan
Jij vindt licht zeker ook niet nodig, dan is een accu ook een overbodig ding en kun je het grootste gedeelte van de draadboom er ook wel uitrossen.
Scheelt weer een hele hoop gewicht...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jij vindt licht zeker ook niet nodig, dan is een accu ook een overbodig ding en kun je het grootste gedeelte van de draadboom er ook wel uitrossen.
Over gewicht gesproken....
gisteren bezig geweest met zowel een 43F blok als een 3AJ, wat mij opviel was dat het kale deksel aan de koppelingzijde van de 43F een stuk lichter was dan die van 3AJ. Het lijkt erop dat ze later carters en deksels wat steviger hebben gemaakt dan in het begin, of in elk geval meer materiaal hebben toegepast. Verder lijken de carterdeksels identiek aan elkaar.
Iemand toevallig nog een set wielen en een voorvork over?
is voor mijn tweede XT project
Voorvork...
Daar kan je ook achter komen door op een website van onderdelen bijvoorbeeld www.cmsnl.com het onderdeel op te zoeken en vervolgens te kijken waar ie compatibel mee is.
Ook op iebeej zitten veel handelaren die veel van dit soort modelinformatie geven.
Als je het onderdeelnummer al hebt, kan je ook zoeken op http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/WhereUsed
Daar heb ik dan zeker interesse in
Ik heb al wat aanbiedingen dus ga alles even op een rij zetten, wat vraag je ervoor?Ik heb nog een 550 voorvork met trommelrem liggen en wiel... nog steeds interesse?
Ik heb al wat aanbiedingen dus ga alles even op een rij zetten, wat vraag je ervoor?
een 6V of 12V condensator maakt niet uit, de spanning die aangeduid is op de condensator is de maximale spanning. Bij 6V is de stroom hoger en zal je voor meer uF moeten kiezen, ik denk 4x zoveel als bij 12V. Een condensator is zeker geen vervanger voor de accu, deze kan hooguit de energie opslaan voor enkele seconden. Bij lage toeren zul je indrdaad het licht hebben van een gloeiende spijker, je hebt nu eenmaal toeren nodig om voldoende stroom op te wekken en een accu kan de spanning voor langere tijd vasthouden.
Ontsteking is volgens mij onafhankelijk van de accuspanning, tenminste bij De XT600 is dat wel zo.
Zonder accu heb je idd het licht van een uitgedoofde spijker maar ik dacht dat je met zo'n condensator beter licht had, ga het uitproberen
Ontsteking heeft bij een 500 een eigen spoel, dat is het mooie van een 500 die heeft geen accu, gelijkrichter en ook geen contactslot nodig. Voor de ontstekingsbedrading heb je maar 2 stukjes draad nodig 1 draad vd spoel naar de bobine en een draad afgetakt naar de punten.
[afbeelding]
Bij de 600 is dat ook zo bij de 55W,34L en de 43F uitvoeringen, alleen zijn de puntes vervangen door de CDI welke nog steeds geen Accu nodig heeft.
De 1VJ en 3AJ en latere modellen hebben wel een 12V aansluiting van het CDI kastje en dat heeft hoofdzakelijk te maken met de vele beveiligingen zoals koppeling, neutraal en zijstandaard. Als je een CDI unit van een 43F op de latare modellen toepast maak je hem weer onafhankelijk van de Accuspanning, wel kontaktslot ook aanpassen ivm hetkortsluit kontakt om motor uit te zetten.
Ik heb van de week een 3AJ blok trouwens voorzien van een kickstarter, is heel simpel!
enige probleem is misschien het asje waar de veer achter steekt. Die heb ik uit een verrot carter gesloopt, die moet je natuurlijk wel hebben!
youvegotmail
Hmmm, foto's van gemaakt? Ik ben nu aan het overwegen om toch een 660 erbij te nemen. Heb ik een blok over voor dat soort dingen .
Helemaal dicht, maar alles zit er nog wel. Dus volgens mij wel makkelijk uit te vrezen.De 3AJ heeft de opening van de kickstarteras afgedicht met een dop evenals opening voor de automatische kleplichter, bij latere modellen zoals de 3TB (vanaf '95) zit het wel helemaal dicht en kun je geen automatische kleplichter meer monteren.
zie ook www.xt600.de
geen idee hoe het met de 660 zit
Daar heb ik dan zeker interesse in
Wat is het bouwjaar?Ik heb nu van twee TT's 1 gemaakt, maar nu heb ik nog een frame over die ik wel elk jaar moet schorsen, dus ik wil er eigenlijk van af. Heeft iemand hier interesse in een TT 59x frame met kenteken?
Zoniet, wat zouden jullie er mee doen, mee naar de sloop?
86Wat is het bouwjaar?
als hij beter is dan een van de frames die ik hier heb liggen dan valt het te overwegen