Het fiertste Grote XT/TT/TTR topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijken of ik morgen fotoos kan maken, lijkt een beetje hierop:
full

full
 
En twee bougies, zo te zien

Die lange achterbrug vind ik wel een beetje optimistisch en overdreven. Stel dat er 100pk in zit (lijkt me nog onwaarschijnlijk)
 
Laatst bewerkt:
kan kletsen wat je wil, ik vinnum wel gaaf opgebouwd (als SR liefhebber kan ik het nog meer waarderen). en dat verbouwde frame......net echt!! Ik zit alleen al even te kijken, tis een SR tank maar wel als XT gespoten, ook leuk maar pas dat zomaar op een XT??
 
kan kletsen wat je wil, ik vinnum wel gaaf opgebouwd (als SR liefhebber kan ik het nog meer waarderen). en dat verbouwde frame......net echt!! Ik zit alleen al even te kijken, tis een SR tank maar wel als XT gespoten, ook leuk maar past dat zomaar op een XT??

Als je een slijptol, hamer en een lasapparaat bij de hand hebt dan past een hele hoop

vind hem gaaf!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er grappig uit, ooit al eens filmpje van gezien...was/is een duitser?

En is het niet gewoon een SR frame?
 
nope. xt frame heeft een rond boogje achter het zadel, de sr heeft die verbinding niet
 
Welke lagers zitten er in het motorblok van een XTZ 660 Ténéré (1994)
De motor is model 4MY (dubbele koplampen).

Ik bedoel dus de nummers die op de lagers staan.

Heeft iemand zo'n lijstje en wil die met mij delen???
 
Helemaal niet nodig zo'n blok.....kijk, 2 tanks bij elkaar.

Gisteren gemaakt tijdens een mooi ritje in Frankrijk




full
 
Ik heb een nieuwe voorvork in mijn XT 500 gezet en hoopte dat daarmee het probleem verholpen zou zijn dat mijn wielen niet recht tegenover elkaar staan.

Het zit dus niet in de voorvork maar..........

Wat zou het kunnen zijn en hoe kan ik e.e.a. controleren c.q. nameten ?
 
als je voor en achterwiel op 1 lijn probeert te zetten staat achter dan "naast" die lijn maar wel recht of staat ie "scheef" op de lijn? In het eerste geval kan ik me voortstellen dat je ketting ook scheef gat lopen en dat je bijv de afstandbussen opde as even moet bekijken of die wel kloppen met de originele maat. als ie echt scheef staat ist het dan wel zo dat de as op de meetpuntjes aangeeft dat ie recht staat?? En zo niet, achter het probleem, is het balhoofd nog wel recht?? is het wiel verkeerd gespaakt bijvoorbeeld? en in het ergste geval, heeft ie een serieuze klapper gemaakt ooit?
 
Als ik het zo hoor dan denk ik dat je achterbrug of frame ergens krom is. Ik zou goed proberen te kijken waar hij precies scheef is. De vork, kroonplaat en het wiel zijn in ieder geval recht en het wiel staat netjes in het midden van de vork. Dat weet ik omdat die uit mijn XT komen en die staat gewoon recht op zijn wielen. Het wiel heb ik ook zelf gespaakt dus ik weet zeker dat die goed is. Met de vorige vork was Blitskikker's XT trouwens net zo krom dus dat kan het niet zijn.

Ik zou de buddy en de tank er af halen en dan vanaf de achterkant proberen te kijken of het achterwiel scheef staat ten opzichte van het frame. Daarna via de voorkant kijken of het voorwiel scheef staat. Probeer daarbij denkbeeldige hartlijnen door het frame te trekken en ga zeker niet te dichtbij staan. Een meter of 10 is ideaal.
 
Bedankt voor de tips! Als ik een eindje achter de XT sta staat het voorwiel een paar centimeter links van het achterwiel en een paar graden scheef. Ik heb geen speling op de achterbrug en m'n voorvork kan het inderdaad ook niet zijn.

Ik ga hem eens even strippen en kijken of ik dan wat kan zien. Heeft het zin om een met een touwtje te gaan meten van achterbrug naar balhoofd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan