Het filmen van ritjes en de gevolgen

dan is dit krantenartikel wel erg ongelukkig gekozen om het als voorbeeld bij je vraag te voegen.

Waarom , was de aanleiding om een vraag te stellen
Iedereen zal het er over eens zijn dat het een verschrikkelijk ongeluk is
Maar mijn vraag ging vooral over de bewijzen die op de gopro zijn gevonden over eerdere overtredingen / rijstijl
 
Krijg je zoiets als privé blik op de weg opnamen
Dus lever je zelf bewijs
Als dat zo zou kunnen denk ik dat ik toch maar geen gopro ga kopen 😁
 
Als dat niet als bewijs mag gelden, mogen de filmpjes van mijn bewakingscamera's zeker ook niet gebruikt worden waarin een bekende junk mijn motor jat en naar buiten rolt.
 
Dus je moet ze publiceren? dan is het al veel indirecter dan als ze je gopro of whatever in beslag nemen.

Ik denk trouwens dat de Gopro in die zin onder een hele hele grote groep informatiebronnen valt die gegevens verzamelen waar je al dan niet iets mee kunt.

Ben nog steeds in de naieve veronderstelling dar mijn gopro beelden me ook bij een akkefiet waar ik fout zit kunnen helpen. Omstanders en getuigeg :"Hij reed veel te hard, misschien wel 120" teller op de gopro: 55
 
Dan zal daar de discussie in een rechtszaak over gaan.

Maar beelden op je eigen GoPro die je niet zelf openbaart kunnen niet zomaar door de politie of OM worden gebruikt.
Er worden ook telefoons unlocked door de politie
En heb filmpjes waarin de politie dit vraagt van aangehouden personen als ze onderweg zitten te bellen
 
Als dat niet als bewijs mag gelden, mogen de filmpjes van mijn bewakingscamera's zeker ook niet gebruikt worden waarin een bekende junk mijn motor jat en naar buiten rolt.
Dat is wettelijk al geregeld, best strikt en als je een fout maakt dan is het niet als bewijs aan te dragen.
 
à-charge of à-decharge

Er worden ook telefoons unlocked door de politie
En heb filmpjes waarin de politie dit vraagt van aangehouden personen als ze onderweg zitten te bellen
Ohja ik zag pas een blik op de weg waarin bromsnor de gespreksgeschiedenis wilde bekijken, met als gevolg een bekeuring

maar ook dat kan in je voor of nadeel werken
 
Er worden ook telefoons unlocked door de politie
En heb filmpjes waarin de politie dit vraagt van aangehouden personen als ze onderweg zitten te bellen
Die zoeken vaker de grens op van wat mag, en dan gaan ze er graag overheen. Nooit zomaar doen wat een agent aan je vraagt, ze zijn in principe de tegenstander, dus niet te vertrouwen.
 
En je Google Maps Locatieservice?

Als ik op 28 oktober een prent krijg in Amsterdam en ik overleg dit plaatje???

1604082917789.png


Of anderzijds, mag de duitse politie vragen of ik in NL ben geweest en me daarmee, als uit google locatieservice blijkt dat ik daar was, een quarantaine verplichten
 
Ja dat kan waarschijnlijk,maar in de praktijk zal oom agent zegen ik zag je bellen en dat is genoeg voor een bon
Yep, en als je méér dan eens hebt meegemaakt dat een agent onwaarheden vertelt, dan ga je vast en zeker mankementen vinden in het systeem dat bepaalt dat het woord van een agent meer waard is dan het jouwe. Ik maak er sinds mijn jeugd een principe van om nooit te liegen, maar mijn woord legt het wel af tegen de door de staat ingehuurde leugenaar.
 
Ja dat kan waarschijnlijk,maar in de praktijk zal oom agent zegen ik zag je bellen en dat is genoeg voor een bon

Oom agent hoeft je niet eens te zien bellen, een telefoon vasthouden is voldoende om bekeurd te worden. Maar als die agent vervolgens vraagt of jij je telefoon wilt unlocken omdat hij voor iets anders bewijs wil zoeken, dan hoef je daar niet aan mee te werken.
 
We hebben het nu over een GoPro, maar de gemiddelde GPS slaat alle ritgegevens ook op (tenzij je deze functie hebt uitgezet).

Die slaat alleen op hoe hard je ergens gereden hebt. In theorie zou een GPS log kunnen dienen als bewijs voor een snelheidsboete. Maar in de praktijk kun je een GPS log ook niet gebruiken als ontlastend bewijs. Het lijkt me sterk dat het dan wel als belastend bewijs gebruikt kan worden.
 
Dat, maar da's met de mondelinge verklaring al: je kan zeggen dat je 230 reed, als ze 90 meten blijft het 90, ook als je 60 zegt
 
Terug
Bovenaan Onderaan