KvM
MF veteraan
Ja, dat is nogal een verschilHet is een 390 (rond 40 pk) met 125 kappen. Een 125 (rond 15 pk) zou niet vooruit te branden zijn met deze belading.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat is nogal een verschilHet is een 390 (rond 40 pk) met 125 kappen. Een 125 (rond 15 pk) zou niet vooruit te branden zijn met deze belading.
Ik ben serieus benieuwd waar je heen bent gegaan, wat je allemaal bij je hebt en vooral hoe lang je weg bent geweest als dit allemaal bagage is voor 1 persoon.Ondanks dat ik niet heel erg gecharmeerd was van het extreem kleine achterwieltje vond ik de FreeBird wel een heel mooi wagentje. Ik heb 'm na 'm een paar maanden in de garage te hebben gehad en veel bedenken van constructies uiteindelijk toch maar weer verkocht. Het bleek voor mij onbegonnen werk om een constructie te maken om 'm aan te koppelen. Een hoog achterframe zonder noemenswaardige montagepunten, waardoor ver naar voren vastmaken, een heel eind te overbruggen ivm zijkoffers die de bak niet mogen raken. Daardoor loodzwaar of vrij slap, beweging in het geheel. Toen ik wist dat mijn zelfbouwkar voldeed heb ik de FreeBird te koop gezet en binnen een week verkocht. Het is een beetje een niche-product, want aanhangers achter een motor zijn een zeldzaamheid, maar er is ook maar weinig aanbod ...
Hieronder nog een fototje met de kar en de maximale bagage dieje er zo ongeveer aan kunt krijgen. Ik geef toe dat dit gewicht best wel merkbaar was. Ik was blij toen ik op plaats van bestemming was en alles er weer kon afhalen.
Solo rijdt zo'n klein Dukeje toch een stuk leuker.
Bekijk bijlage 1998916
Hmmm, dat gewicht heb ik nooit zo over nagedacht. Denk wel dat mijn combinatie met freebird, passagier, zijkoffers en topkoffer vol wel rond de 450-500kg zit. Rijd desondanks nog verbazingwekkend goed.Er was geen plaats voor de duo dus die moest het het
Nog los van het feit dat ik met passagier waarschijnlijk ècht boven het maximale toelaatbare gewicht zou zijn gekomen.
De aanhanger mag de helft wegen van de trekkende motor. Zonder bereider of bagage.Dat heb je helemaal juist. Het maximaal toelaatbare gewicht van de motor is alles wat je erop mag stouwen.
Ik neem aan dat een eenwielig aanhangertje ondanks het feit dat het niet bijdraagt aan het gewicht OP de motor wel mee zal worden geteld met het totaal. Maar als het totaal toegestane gewicht überhaupt niet bekend is is dat geen issue.
In de praktijd zal niemand de kar wegen. Hoogstens als je in een controlefuik loopt of igv ongeval. Ik zou het kunnen wegen hoor door, maar denk dat ie niet zwaarder zal zijn dan 75 kg, de helft van de massa van het lege voertuig. Zwaar zat in elk geval ...
Volgens mij het maximaal toegestane gewicht van de aanhanger (dus het gewicht van de kar inclusief de bagage) de helft van het leeggewicht van het trekkende voertuig, dus het drooggewicht van de motor zonder zonder accu en vloeistoffen.De aanhanger mag de helft wegen van de trekkende motor. Zonder bereider of bagage.