Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Interessant topic hier! Ik droom er nog steeds van om ook eens op toer te gaan met een al dan niet zelf gebouwde aanhanger achter de motor!


Maar kan dit topic niet worden samengevoegd door een van de moderators met dit topic?

Ik heb t geprobeerd, maar de nieuwe software is ueuehh.... "niet mijn vriend" .... ik denk dat Dude de enige is die tegenwoordig nog topics kan samenvoegen :+

Topicreport staat er nog op, dus dat gaat goed komen :)
 
Onderweg naar de Eifel met 3 pubers en 2 volwassenen, ik op het span, en de vrouw op haar transalp.
 

Bijlagen

  • 20200705_104507.jpg
    20200705_104507.jpg
    2 MB · Weergaven: 63
Oprotten Oma!

Ik heb op een veiling een Motogoodies aanhangertje gescoord. Mooi modern design monowheel trailertje.
Ik ben best handig met zoeken maar ik vind er maar verdraaid weinig over. De website is plat, geen verdere info meer te vinden.

Het eerste plaatje dat naar bovenkomt:

Motogoodies trailer.jpg


Dit is de 110 liter versie, die van mij is echt heel veel groter, 200liter.

Dit een 200 liter:

1608586128804.png


Plaatje van de veiling van mijn aangeschafte trailertje:

1608585797164.png


Ik weet dat deze trailertjes bevestigd worden aan de achterbrug, ik heb er ooit een artikel in een motorblad over gelezen dat ze er tijdens een testrit achter een Kawa ZX10 waarbij ze boven de 250km/u gereden hebben maar dat blad heb ik natuurlijk niet meer.
Heeft iemand hier toevallig nog wat informatie over dit merk?
 
Zwart streepje over het midden, en wat zwarte stippen erop plakken. :+

Maar nee, nooit iets van gelezen of elders gezien. Wat me wel opvalt is het schijfje in het achterwiel, maar ik zie geen remklauwtje.
Remschijfje is functioneel of voor de sier?
 
Zwart streepje over het midden, en wat zwarte stippen erop plakken. :+

Maar nee, nooit iets van gelezen of elders gezien. Wat me wel opvalt is het schijfje in het achterwiel, maar ik zie geen remklauwtje.
Remschijfje is functioneel of voor de sier?
Het remschijfje is een lasergesneden reclame schijfje.
Mijn meiden zeiden ook al gelijk: Het lijkt wel een lieveheersbeestje!
 
Ik heb hem even ter indicatie achter mijn K12r gezet. Dat is een lange, grote motor maar met de Motogoodies er achter valt dat veel minder op. Die aanhanger is GROOT!

1608638746604.png


1608638784529.png


1608638811854.png


1608638844335.png





De dissel/aanhangerkoppeling die er aan zit laat overigens geen twijfel over de bevestigingsmethode: deze heeft eenvoudig aan een hulpframe aan de achterkant gezeten, dus niet aan de achterbrug.
Wellicht dat de achterbrug bevestiging alleen voor de kleinere en lichtere 110 liter was.
 
Laatst bewerkt:
ja klopt daar heb ik um weg.
paar uurtjes aan het freubelen geweest voor de trekdinges. en gaan mer die kist.
leeg loopt ti lekker achter de trekker. beladen gaat het slingeren.
nog ff zoeken naar de oorzaak/oplossing.
Gevonden. Van de zomer al. Op het ligende scharnierbuis van de (kruis)kopeling zat speling tussen de binnenbuis en de nylon lager. Duidelijk voelbaar. Heb het (tijdelijk)opgelost door 2 lagen alu tape over de buis te draaien. Probleem opgelost zo lang het duurt. Er is over het algemeen niet zo veel beweging in dat scharnierpunt. En tape mee op langere ritten. Tot zovere opgelost.
Edit, tape zit er nog steeds.
Ben meer met het gewicht bezig geweest.
Tent op de pasagiers plaats, en beddengoed en kleding in de aanhanger. Stuurd goed.
 
Laatst bewerkt:
Rij al sinds 1990 met een aanhanger achter de motor en sinds 2008 ook achter mijn zijspan. Aanhanger is een EZS Donkeypack.
 

Bijlagen

  • IMG_20210702_134719.jpg
    IMG_20210702_134719.jpg
    465,9 KB · Weergaven: 36
Rij al sinds 1990 met een aanhanger achter de motor en sinds 2008 ook achter mijn zijspan. Aanhanger is een EZS Donkeypack.
Mooi zo! :t

Maar ik heb een vraagje. Is het zijspanwiel afgeremd?
Zoniet, mag je er in B geen aanhanger achter hangen. Geen idee hoe dat zit in NL.
 
Vorige week de kleine Keizer tenttrailer gekocht voor de vakantie volgend jaar, hij gaat achter de auto, maar met een mogelijke aanhang achter de BMW in het achterhoofd.... blijkt de trailer 10 cm te hoog.... :(

trouwens ook te lang. 2,55 m totaal lengte. (Maximale afstand achterkant trailer en achterste motor as 2,50 m.....)

keizertenttrailer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag, ik heb een Burgman 650 AN uit 2004, En ik ben aan het kijken voor eventueel een aanhanger.
Maar ik zie eigenlijk geen foto's van motorscooters met aanhanger, is het mss helemaal geen goed idee, een aanhanger achter de Burgman.
En ik ben aan het kijken wat beter is, een éénwieler of tweewieler.
 
1630497553463.png
ik ben fan van twee-wielig, maar ik denk dat daar vele (2) meningen over zijn, echt iets persoonlijks IMO

(ps, foto van het WWW geplukt, is niet de mijne, ik heb geen brugman)
 
Kijk eens bij Tourmaster.nl Die heeft wel het een en ander en kan je ook aan een trekhaak helpen. Helaas wel lastig communiceren met die man...
 
Bedankt voor je reactie. ik ga ff kijken bij toermaster. Wel een mooi gezicht met aanhanger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan