Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Kijk nou eens!
In de US mag er blijkbaar een hoop op het gebied van aanhangers achter de motor.

EB9EFF16-1A47-4917-AB0E-6DEFB966337C.jpeg

Kijk nou eens!
In de US mag er blijkbaar een hoop op het gebied van aanhangers achter de motor.

Bekijk bijlage 1831602
Het is maar de vraag of het daadwerkelijk mág ...

Zou die nu ook een lightflash krijgen van die trucker zodra hij weer naar rechts kan? Of hebben ze in de USA niet die gewoonte?

Het is maar de vraag of het daadwerkelijk mág ...

Zou die nu ook een lightflash krijgen van die trucker zodra hij weer naar rechts kan? Of hebben ze in de USA niet die gewoonte?

ik zou wel flashen..... maar of 't idd legaal is..... kweenie

• Leuk
Waarderingen: DKP
Wat een stilte hier, en dat al bijna een half jaar. Afgelopen week mijn karretje eens aangepakt. Lekker helemaal opgepoetst, elektra naar mijn zin gemaakt, en de verlichting in orde gebracht.
Pheauteaux zonder motor, mogen die ook?

1c71f7b9-c3b5-4e5a-9d70-f11e8285bfbd.jpg

6a1d4e81-91f0-4493-aaec-a6b8c1d1f67f.jpg

a53d4daf-a957-4520-bc04-ec7be092dbf5.jpg

Helaas krassen die niet meer weg te poetsen zijn.-O-
2a3542d6-9ca9-43ce-816d-2ed68dc758f7.jpg

Ziet er weer netjes uit!
Is het metallic lak of gewoon zwart?

Indien gewoon zwart: kar voorzichtig op de zijkant leggen, spuitbus bij de Action halen, beetje lak in de dop spuiten en met een tandenstoker druppels lak in de krassen vullen. Wachten tot het droog is, eventueel nog een extra laagje vullen, met een blokje en korrel 1200 vlakschuren en polijsten met Commandant.

Ik zie dat je wielen balanceerloodjes hebben, ik ben een heel tijdje aan het zoeken geweest -provincie Groningen- maar ben nog geen persoon of bedrijf tegen gekomen die dit kan doen. Vorige setje wielen heeft Henk Schuring te Assen nog gedaan, maar die kan het ook niet meer. Henk Schuring besteedde dit uit en dat bedrijf doet het niet meer. Is het nu wel of niet zinvol om de 8 inch wielen te balanceren, ik merk eigenlijk het verschil niet.

Zelf heb ik afgelopen winter de dissel van de EZS aanhanger verlengd. Nu kan ik 2 leuke dingen combineren, motorrijden een een rondje fietsen. Op deze manier hoef ik niet altijd hetzelfde rondje te fietsen.

Ik zie dat je wielen balanceerloodjes hebben, ik ben een heel tijdje aan het zoeken geweest -provincie Groningen- maar ben nog geen persoon of bedrijf tegen gekomen die dit kan doen. Vorige setje wielen heeft Henk Schuring te Assen nog gedaan, maar die kan het ook niet meer. Henk Schuring besteedde dit uit en dat bedrijf doet het niet meer. Is het nu wel of niet zinvol om de 8 inch wielen te balanceren, ik merk eigenlijk het verschil niet.

Zelf heb ik afgelopen winter de dissel van de EZS aanhanger verlengd. Nu kan ik 2 leuke dingen combineren, motorrijden een een rondje fietsen. Op deze manier hoef ik niet altijd hetzelfde rondje te fietsen.
Probeer het eens bij DCA in Helmond. Zij hebben EZS overgenomen. Wellicht hebben ze ook de wielen voor de aanhanger.

Wat is de moeilijkheid aan het balanceren van deze wielen? Hebben ze dat jou ook verteld?
Er is een vrij groot naafgat, ik denk dat iedereen dit kan.

Wat is de moeilijkheid aan het balanceren van deze wielen? Hebben ze dat jou ook verteld?
Bij een motorfiets aanhangerleverancier of bandenboer langsgaan met de vraag: kun je deze wielen balanceren? geeft dat al een antwoord op je vraag? Mijn vraag die ik stelde was: wel of niet zinvol 8 inch wielen balanceren.

Bij een motorfiets aanhangerleverancier of bandenboer langsgaan met de vraag: kun je deze wielen balanceren? geeft dat al een antwoord op je vraag? Mijn vraag die ik stelde was: wel of niet zinvol 8 inch wielen balanceren.

Zinvol weet ik niet. Als jij jezelf er goed bij voelt dan moet je het laten doen.

Ziet er weer netjes uit!
Is het metallic lak of gewoon zwart?

Indien gewoon zwart: kar voorzichtig op de zijkant leggen, spuitbus bij de Action halen, beetje lak in de dop spuiten en met een tandenstoker druppels lak in de krassen vullen. Wachten tot het droog is, eventueel nog een extra laagje vullen, met een blokje en korrel 1200 vlakschuren en polijsten met Commandant.

Geen metallic, maar het echte AGZ. Dank voor de tip, van de week eens uitproberen.

Wacht ff. ............ Het is geen AGZ maar WGZ, @Wrakhout Git Zwart. :Y

Laatst bewerkt:

Ik heb geen flauw idee of het zin heeft. Ik weet wel dat mij karretje (leeg) retestrak achter de auto hing bij + 160 km/h.
Stel; ik had dat gelijk achter mijn span/motor gehangen zonder gebalanceerde wieltjes, en het was mis gegaan.
Dan was er ook de kans dat ik het je niet eens meer kon vertellen of balanceren wel of geen nut heeft.

P.S. Ik ga de gewichtjes er niet af halen om het uit te proberen. ;)

P.S. Ik ga de gewichtjes er niet af halen om het uit te proberen. ;)
Ik wel ;), en ik merk zelf geen verschil tussen mijn vorige wielsetje van Henk Schuring en mijn huidige wielsetje zonder loodjes, ook niet bij hogere snelheid in Frankrijk.
Maar het feit dat Henk Schuring, die al heel lang in de motorfiets aanhanger zit, dit dus wel altijd deed. Voor de winst op balanceren hoefde hij het niet te doen. Dan zou je toch denken dat het zinvol is, langere levensduur lagers?

Hier een setje foto's van mij en mijn motorbud op vakantie naar luxemburg met de supermagna en de 1100 magna.
Beide een stevige motorsteun gemaakt om de beide freebirds mee te kunnen nemen.
Zie je ook maar 1 keer, want er zijn zover ik weet geen magna's met freebirds, behalve deze twee :]

Bijlagen

• moto5.jpg
    moto5.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 28
  • moto4.jpg
    moto4.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 28
  • moto3.jpg
    moto3.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 27
  • moto2.jpg
    moto2.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 27
  • moto1.jpg
    moto1.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 27
  • 295513321_5620698991273948_4967709155870885984_n.jpg
    295513321_5620698991273948_4967709155870885984_n.jpg
    610,1 KB · Weergaven: 29
Volgens mij heeft @magnamaniac ook een Freebird gehad achter een Magna. Maar dat kan ook zomaar een heel ander soort aanhanger achter een andere motor zijn geweest....

Leuk topic. Ik ga het volgen aangezien ik een 1-woelige aanhanger overweeg. Iets compacter dan die achter de magna.

ja klopt daar heb ik um weg.
paar uurtjes aan het freubelen geweest voor de trekdinges. en gaan met die kist.
leeg loopt ti lekker achter de trekker. beladen gaat het slingeren.
nog ff zoeken naar de oorzaak/oplossing.
Jep, dit jaar weer er mee weggeweest.
Ff vantevore gereviverft......
Meer in de kleur van de trekker.
20230908_115112.jpg

De tent achter op, op de terugweg op de duozit gebonden. Gaf wat meer gewicht op het stuur.
Gaf een rustiger stuurgedrag.
De speling op de aanhanger kopeling is nog steeds met een alu tape opgelost.
O ja, mischien al eens vermeld. Vorig jaar een nieuwe achterbandje gestoken op de aanhanger.
Scooter band. Rond ipv de vierkante die er op zat.
Zelf omgelegt, split velg. En NIET geballanseerd.

Laatst bewerkt:
Jep, dit jaar weer er mee weggeweest.
Ff vantevore gereviverft......
Meer in de kleur van de trekker.
Bekijk bijlage 1926652
De tent achter op, op de terugweg op de duozit gebonden. Gaf wat meer gewicht op het stuur.
Gaf een rustiger stuurgedrag.
De speling op de aanhanger kopeling is nog steeds met een alu tape opgelost.
O ja, mischien al eens vermeld. Vorig jaar een nieuwe achterbandje gestoken op de aanhanger.
Scooter band. Rond ipv de vierkante die er op zat.
Zelf omgelegt, split velg. En NIET geballanseerd.
Zo heb ik het ook gedaan, zelf omgelegd zonder balanceren. Merk niks van onbalans, dus zal wel goed zijn.

En ook een ronde band ipv de vierkante die erop zat. Lijkt me logischer aangezien hij mee moet leunen in de bochten.

Ik ben ook een 2 wielig aanhangertje aan het maken voor achter de motor (yamaha xs1100). Nu zie ik hier foto’s voorbij komen waar de koppeling van de aanhanger naar de motor hoog zit. Mij lijkt dat als de koppeling laag zit het makkelijker achter de motor hangt ?

Terug
Bovenaan Onderaan