Ok, zoals sommige van jullie weten heb ik mijn ZXR400 gecrashed en ben ik weer bezig hem op te bouwen.
Nog even in het kort.
Ben met 50-60km/h onderuit gegaan,
wiel is waarschijnlijk tegen de stoep gekomen,
wiel is gebroken,
voorvork is nog recht,
Allereerst wil dacht ik zeker te weten dat hij krom was, maar of dit zo is weet ik dus niet meer zeker. De dingen die er op wezen dat hij krom was zijn allemaal te verklaren. Ik heb dus vandaag hem weer op zijn wielen gezet (nieuw voorwiel) en ben gaan meten. Ik had aan een paar andere ZXR400 rijders gevaagd een paar dingen op te meten zoals afstanden van de radiator tot het wiel, en vanaf een bepaald boutje bij de radiator tot de remklauw. Wat ik dus al vermoede klopte. He voorwiel is nauwelijk tot niet naar binnen gekomen. Goed nieuws dus, maar ik kwam wel iets minder fijns tegen. Namenlijk, een deuk in hetr fram die ik over het hoofd gezien had. zie foto.
De voorvork is hier met een flinke klap tegen het frame aangeslagen dus. Dat heeft een flinke deuk achter gelaten (onderin). Nu wou ik eigenlijk het volgende doen. Ik wil mijn frame zwart powedercoaten, dus ik dacht, ik haal hem eerst helemaal uit elkaar (is al uit elkaar voor het grootste deel) Ik bouw hem daarna weer op ik ga er mee testrijden en kijk of hij goed aanvoeld. Voeld hij niet goed aan breng ik hem naar de richter. Maar als ik hem dan laat richten, beschadig ik dan de powdercoat laag niet?
Ik heb dus de volgende opties:
Ik breng het frame eerst naar de coater, bouw hem dan op, ga testen en als hij niet goed blijkt laat ik hem als nog richten.
Ik breng hem eerst naar de richter, laat hem daar namete en eventueel richten. en breng hem daarna naar de powdercoater. Dit is natuurlijk het meest logische om te doen, maar hier zitten 2 enorme nadeelen aan voor mij. namenlijk dat ik zo snel mogenlijk weer moet kunen rijden. Ik ga met een paar weken op mij stage beginne, en die is prima berijkbaar met de motor, maar het ov is een grote ramp (1:45 tot 2:15 reizen) dus dan moet ik eigenlijk mijn motoe zo snel ogenlijk hebben. EN het 2e punt, dat opmeten kost geld. een euro of 180 en dat is voor mij erg veel. heel erg veel.
De laatse optie is natuurlijk een ander frame er in, maar dat is erg prijzig, geeft gedoe met kenteken, en je moet ok maar afwachten of dat frame dan recht is, dus dit zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren.
Met andere worden. Kan het kwaad om mijn 1st genoemde plan zo uit te voeren? Als ik hem dan later zou richten zou de powdercoat laag er af springen of kan die enige rek hebben?
Ook zou ik graag weten wat die deuk voor gevolgen zou kunnen hebben voor mijn frame.
nog even voor de duidenlijkheid, ik als hij krom is en hij greicht kan worden ga ik dat zowiezo doen, dus dicussie over of dat een goed idee of niet is is niet nodig.
Gaarne uw advies
Nog even in het kort.
Ben met 50-60km/h onderuit gegaan,
wiel is waarschijnlijk tegen de stoep gekomen,
wiel is gebroken,
voorvork is nog recht,
Allereerst wil dacht ik zeker te weten dat hij krom was, maar of dit zo is weet ik dus niet meer zeker. De dingen die er op wezen dat hij krom was zijn allemaal te verklaren. Ik heb dus vandaag hem weer op zijn wielen gezet (nieuw voorwiel) en ben gaan meten. Ik had aan een paar andere ZXR400 rijders gevaagd een paar dingen op te meten zoals afstanden van de radiator tot het wiel, en vanaf een bepaald boutje bij de radiator tot de remklauw. Wat ik dus al vermoede klopte. He voorwiel is nauwelijk tot niet naar binnen gekomen. Goed nieuws dus, maar ik kwam wel iets minder fijns tegen. Namenlijk, een deuk in hetr fram die ik over het hoofd gezien had. zie foto.
De voorvork is hier met een flinke klap tegen het frame aangeslagen dus. Dat heeft een flinke deuk achter gelaten (onderin). Nu wou ik eigenlijk het volgende doen. Ik wil mijn frame zwart powedercoaten, dus ik dacht, ik haal hem eerst helemaal uit elkaar (is al uit elkaar voor het grootste deel) Ik bouw hem daarna weer op ik ga er mee testrijden en kijk of hij goed aanvoeld. Voeld hij niet goed aan breng ik hem naar de richter. Maar als ik hem dan laat richten, beschadig ik dan de powdercoat laag niet?
Ik heb dus de volgende opties:
Ik breng het frame eerst naar de coater, bouw hem dan op, ga testen en als hij niet goed blijkt laat ik hem als nog richten.
Ik breng hem eerst naar de richter, laat hem daar namete en eventueel richten. en breng hem daarna naar de powdercoater. Dit is natuurlijk het meest logische om te doen, maar hier zitten 2 enorme nadeelen aan voor mij. namenlijk dat ik zo snel mogenlijk weer moet kunen rijden. Ik ga met een paar weken op mij stage beginne, en die is prima berijkbaar met de motor, maar het ov is een grote ramp (1:45 tot 2:15 reizen) dus dan moet ik eigenlijk mijn motoe zo snel ogenlijk hebben. EN het 2e punt, dat opmeten kost geld. een euro of 180 en dat is voor mij erg veel. heel erg veel.
De laatse optie is natuurlijk een ander frame er in, maar dat is erg prijzig, geeft gedoe met kenteken, en je moet ok maar afwachten of dat frame dan recht is, dus dit zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren.
Met andere worden. Kan het kwaad om mijn 1st genoemde plan zo uit te voeren? Als ik hem dan later zou richten zou de powdercoat laag er af springen of kan die enige rek hebben?
Ook zou ik graag weten wat die deuk voor gevolgen zou kunnen hebben voor mijn frame.
nog even voor de duidenlijkheid, ik als hij krom is en hij greicht kan worden ga ik dat zowiezo doen, dus dicussie over of dat een goed idee of niet is is niet nodig.
Gaarne uw advies