Het FZ750-topic

FZ750 - treffen 24 september 2023​

Het volgende Nederlands-Belgische FZ750 - treffen is zondag 24 september.
Vanaf start Wolfheze naar de heuvels op de Veluwe (met Postbank, nu dat t nog mag) daarna kronkelwegen in de Gelderse Vallei en eindigen door bos Utrechtseheuvelrug naar eindpunt aan de Rijn.
De afstand is 175 kilometer.
Meer info volgt.

Reserveer alvast de datum!

Deelname op eigen risico.
 
Hierbij de beloofde extra info:

Startpunt is Restaurant de Tijd in Wolfheze (direct naast station Wolfheze)
Aankomst 11.00h en vertrekken 11.30h. PS: het restaurant opent om 11.00 uur
1e (lange) pauze Cafe Rest de Loenermark
2e pauze Cafe Rest de Bontekoe
Eindpunt is Grandcafe Moeke in Rhenen

De lengte van de rit is 180 km.

Op verzoek is de route verkrijgbaar als GPX-bestand. Stuur mij een bericht als je dat graag wilt ontvangen.

Tot de 24ste!
 
Heeft iemand hier toevallig nog een kroonplaat met stuurhelften liggen die weg mogen? Mijne is uit bouwjaar 91.
Dat zou ik zo maar kunnen hebben liggen. Ik heb er een TRX vork in zitten en dacht dat ik de oude orginele onderdelen nog heb liggen. Ben nu alleen op vakantie, dus ik kan het niet nakijken. Ben over 2 weken weer thuis. En kan het je dan laten weten.
Kan je zolang wachten ?
 
Dat zou ik zo maar kunnen hebben liggen. Ik heb er een TRX vork in zitten en dacht dat ik de oude orginele onderdelen nog heb liggen. Ben nu alleen op vakantie, dus ik kan het niet nakijken. Ben over 2 weken weer thuis. En kan het je dan laten weten.
Kan je zolang wachten ?
Dankjewel. Ja daar kan ik wel op wachten. Fijne vakantie nog
 
Dankjewel. Ja daar kan ik wel op wachten. Fijne vakantie nog
Moet je teleur stellen, heb wel stuurhelfden liggen maar ik kan het T-stuk met kroonplaat niet vinden in de bak met FZ onderdelen.
Laat maar weten als je iets hebt aan alleen de stuurhelfden
 
Moet je teleur stellen, heb wel stuurhelfden liggen maar ik kan het T-stuk met kroonplaat niet vinden in de bak met FZ onderdelen.
Laat maar weten als je iets hebt aan alleen de stuurhelfden
Bedankt. Ik heb dus precies het zelfde. Kan het ook niet meer terug vinden. Heb ondertussen de motor al te koop gezet.
 
FZ van Eddy van Drongelen
A49.jpg
 
Heb afgelopen jaar veel plezier gehad bij de SAM met de FZ. Een ook nog de CRT Classics mee gereden.
Omdat je nooit vermogen genoeg hebt ben ik nu met een 911 project bezig.
Heb een cilinder met zuigers geregeld van een pre-exup FZR1000, deze past 1 op 1 op het onderblok van een 2FN. De boring gaat dan van 68 naar 75.5mm en dan kom je op 911cc.
Het standaard blok, leverd nu 95pk en hoop met de 911 richting 110pk (achterwiel) te komen.
De motor is verder standaard, op een K@N vervangingsfilter in de orginele airbox en een open uitlaatsysteem na.

onder SAM Oosterwolde, als voorste Wim op een FZR750, dan Wabe en als laatste ondergetekende op beide op een FZ750
385704978_2378307172353380_483421080356479134_n.jpg


Het verschil in boring is goed te zien.
2023-11-21 14.09.27.jpg


Als bijlage een PDF met info over de bouw van een 911.
 

Bijlagen

  • 911.pdf
    564,1 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan