Het FZ750-topic

4
full
 
Nog een klein probleempje met de FZ,met warme motor draait het blok niet mooi stationair.
Met koude motor starten is geen probleem,even de choke gebruiken en daarna loopt ie redelijk stationair.
Met warme motor loopt ie niet stationair en slaat geregeld af,beetje spelen met gas om draaiende te houden.
Waar kan ik de stelschroef vinden om stationair iets te verhogen?
Misschien nog andere suggesties?
 
Volgens mij links onder de tank, zwarte knop, je kunt er redelijk goed bij. Is al weer tijdje geleden dat ik ermee gespeeld heb....

Stationair moet ie zo'n 1000-1100 toeren lopen. Als ie netnietmeerijskoud zonder choke wel goed loopt en flink warm niet zou het kunnen dat de bougiekabels oid niet meer helemaal fris zijn.
 
zie niet echt een zwarte knop zitten,of moet ik de tank eerst oplichten?
Kon er zo ook niet echt meer op vinden(Google,FZ forum),om het een beetje bij te stellen..
 
Nee want je moet erbij kunnen als de motor loopt. Net bij de framebuis, ergens waar de onderste buis vanaf het balhoofd op de hoofdbuis komt. Knoppie van iets van een cm in doorsnee.
 
De draaiknop zitten aan het carburateurblok. In het midden. Onder de tank inderdaad. Is zwart en als je geen kolenschoppen als handen hebt kun je er bij. Let wel op, de motor moet warm zijn en dan is het blok vlug heet.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, da's waar ook. Beetje draaien met de vingertoppen omdat je anders shaslik vingers kreeg
vork.gif
 
Die van mij had een schroef achtig ding aan de zijkant zitten, zo half verstopt achter een frame buis.

Met een kruiskop schroevendraaier kon je dan het toerental iets opdraaien.
 
Hallo FZ750 kenners,

Mijn FZ750 heeft een flinke verandering ondergaan en ook het elektrische systeem wil ik aan passen.
Nu ben ik opzoek naar een elektrisch schema voor een FZ750 van 88 of 89 (denk ik want het is een duitse import motor).

Kan iemand mij helpen aan zo een schema?

full


Vriendelijk bedank alvast.

Zurp
 
Ik heb de Bucheli (Duitse "Clymer") digitaal. De hardcopy daarvan en van de Clymer moet ik ook nog wel ergens hebben liggen. Maar waar ook al weer, de laatste FZ is al weer een tijdje geleden de deur uit gegaan. Als je me mailt kan ik je in elk geval de Bucheli wel sturen.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik als sponsor en eigenaar zijnde uiteraard al lopen spammen ;)

Kom trouwens nog een keer op de koffie, met dit weer moet de Tijger toch nog eens uit z'n hok :] . Pb, app, mail of bel maar een keer hoe jij met je kerstvakantie zit
santa.gif
 
Laatst bewerkt:
Hier nog iemand interesse in een fzr1000 blok met alles erop en eraan?
Wilde het eerst voor mn FZ gebruiken maar ik heb besloten het originele blok erin te houden..
 
Woont in Breskens, zeeuws vlaanderen..zonder uitlaat, die was rot, maar kan met draadboom, cdi, carbs etc
 
Zo heren en dames FZ750fanaten :+ .
Na jaren de moderne fietsen bereden(af en toe nog :9 ) terug in de tijd.

Onlangs een FZ 750 gekocht van het jaartal 1986.
Rijd prima stuurt lekker ouderwets,gisteren wat uitgebreider gereden op de warmste 25-01 ooit.

Maarrrrrrrrrrrr er zullen 17 voor en achterwielen in moeten,reden soortement racesloffen ;) ,hij zal het circuit op gaan.
Buiten dit staat het beter etc: al dat gelul. ;)
Buy the way , in de jaren tachtig bestond er een standaard750 race klasse in Nederland zij reden met de standaard wielen dus wat zeur in nouw :X ......wat voor banden :? :? :?
Daar reden o.a de FZ 750 in mee GSXR-750 GPZ 750,geloof mij de toppers gingen serieus hard de hoek om.

Zie genoeg info over FZR1000 wielen dus hier ga ik mij de komende tijd mee bezig houden.
Zal vast wel een ander achterbrug in moeten en weet ik veel allemaal,ik zie nog wel.

Leuk topic,zeker nu er een FZ in mijn leven is gekomen.
Leuk plaatje van gisteren.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan