Het FZ750-topic

Ik ben helaas vergeten om foto's te maken, oeps :P

Het betreft een grijze FZ750 genesis uit 1988, met gele accenten. Niet al te veel spannends, maar zodra ik in gelegenheid ben zal ik een foto posten *D
 
Hij heeft ook roze handvaten en rem- en koppelingdhendels. Dat had die van jou vast niet!

(Hij is door de dochter van de huidige eigenaar gebruikt als o.a. circuitmotor :P )

(Nee, de roze handvaten blijven niet :t )

En damn, vier stuks, da's best veel :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hetzelfde blok als een FZX
Bijzondere mooie motor
full
 
Hij heeft ook roze handvaten en rem- en koppelingdhendels. Dat had die van jou vast niet!
Toen ik hem voor het laatst zag niet nee, maar is ook al weer 23 jaar geleden dat iemand vergat om te vragen of ie 'm mocht lenen :(

De 2e heb ik 17½ jaar gehad, de 3e was een opknappertje en voor erbij. Heb ik toch een jaar of vier gehad. En de vierde was een opknapper die in een half jaartje al naar een nieuw baasje is gegaan (een '86 met onderkuip, stiekem zou ik die best wel weer willen hebben).

Is niet helemaal toevallig dat www.fz750.nl nog steeds van mij is ;)
 
Je hebt niet gelogen, wat een PRACHTIGE hendels en stuureinden :}

Timing is ook perfect, de fz groep is net bezig met de planning van een treffen in september
 
Je hebt niet gelogen, wat een PRACHTIGE hendels en stuureinden :}

Timing is ook perfect, de fz groep is net bezig met de planning van een treffen in september

Tja jammer om dat op 1 oktober te lezen dan :P
inmiddels volg ik het topic.

xJsMKjOpTvqVDP6_-jC7eZrJvqMqYlz9UugogqseP6W_XayxF7U8OGyBp2Uba5KpuePIRX4f5eGfrxqmBKNC8R3G71WXBUWBSM50gZkOIHP2EKeJMuaF1HWUpNQHDjmRV1UcIOAgrfdY0AKiKS2SmIEhqfXwOZVdRfAVcRk3a8uWzs4dEkqTu7Y2rYVbZSATSfhJASL1Cbvd21MZf7fFZIFxr2xhn3tYpi6YtdviM6Y9b0bi2lhiDieAXc-or21E0b1U8GPDfoRdLVy4lHwIhKQIYOaxBAyCemOWzp228Q8ccTTlVeB8lK80j-eeyEE0CUAfj9saNg1ZigxBydZrdcB860muWz-U8YlzcG015NotUuO6vXzgw_DFkcg91pQZ4oVqUqFMgFcjjNJX1jv8xn9ccvkai_GTlibRp5S3gcyhQFhNTRo2yyNFgLthBWPejw1-tJXIug1kpLheHG1noTJ6XHi4Y4SUA-529Q2cA-xMjwmR_FTuOg9yhpl64lhvB4kHvdraj5mCga22IsSq037-Gp6n7hg4acp5ue4VermlnUi1TtSRzNP1xOjCj0mehM2sHcoQktlDF2mcQ0HTHya2IrWHRZpbPtfYAMPrWLJF_xJ1lo8Ok-stLWuJpo-eUlaclaHuROzgYzHxUEb7X4FILyeFoV9mgcEXOvzeexWk1RzIz6CUClB-=w835-h626-no


de kleur komt wel door een filter van google fotos hoor ;)
 
Volgend voorjaar wil ik nieuwe banden op mijn FZ 750 leggen, ben eigenlijk wel benieuwd wat de andere 750 rijders hier op de motor hebben liggen.
Banden voor bij mij nu Pirelli Diablo Corsa 120/70 ZR17 M/C (58W) en achter Pirelli MT 08 Match 140/70 VB 18 (67V)
 
Je hebt nog de originele velgen nietwaar? Je zou kunnen overwegen om op de voorkant een 110 te leggen, past net even beter op de 3,0" velg dan de meeste 120/70 banden, die zijn namelijk gemaakt voor een 3,5" velg. Of je probeert het voorwiel van een FZR 1000 2LA (eerste generatie, nog geen exup) op de kop te tikken, die past 1:1.

Achterwiel van een 2LA past met niet al te grote aanpassingen en dankzij BMW is er redelijk keuze in 160/60-18 banden. Wat er verder anno 2019 nog in 140/70-18 of 150/70-18 te krijgen is durf ik zo niet te zeggen. Let ook op de snelheidcode, je moet een V of Z/ZR hebben, een H band is niet snel genoeg.
 
Zo dat was even zoeken naar dit topic, met zoeken op fz750 in de titel kwam ik op nog wel oudere topics dan de reactie in deze van begin van het jaar.
Afijn, iemand die een werkplaatshandboek digitaal heeft die niet Duits is, want die heb ik namelijk al ;)
ik zit steeds maar duitste termen te googlen en krijg steeds meer zin in krakauer worst en reifekuche, maar verder komen , ho maar.
electrisch schema heb ik al vergroot naar 4 x A4 maar daar klopt de nummering van de onderdelen niet van, of wel en kom ik er helemaal niet meer uit :P

Bvd
 
Zo dat was even zoeken naar dit topic, met zoeken op fz750 in de titel kwam ik op nog wel oudere topics dan de reactie in deze van begin van het jaar.
Afijn, iemand die een werkplaatshandboek digitaal heeft die niet Duits is, want die heb ik namelijk al ;)
ik zit steeds maar duitste termen te googlen en krijg steeds meer zin in krakauer worst en reifekuche, maar verder komen , ho maar.
electrisch schema heb ik al vergroot naar 4 x A4 maar daar klopt de nummering van de onderdelen niet van, of wel en kom ik er helemaal niet meer uit :P

Bvd
Net nog ff online gezocht,het is net als of de Engelse versie nooit bestaan heeft8)7,of iemand in Japan heeft het in de prullenbak gegooid}:O,niet te vinden.
 
De owners manuel is weliswaar niet zo geschikt als wphb, maar er staat wel een schema in. Ik heb 'm gemaild.
 
Terug
Bovenaan Onderaan