Het FZ750-topic

1987 was de foro in assen voor mijn startlecentie. motor: Endurance motor uit 1985 van Patrick Orban gekocht bij Horeon. Eerste foto; Japanse import uit 1986 tweede foto Dodewaard trainen bij de SAM voor drie uurs
 

Bijlagen

  • 105.jpg
    105.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 30
  • dodewaard 2012.JPG
    dodewaard 2012.JPG
    58,3 KB · Weergaven: 27
Ik mis 't wel, dit soort evenementen. Toen kon dat nog!
Niet dat gezeik met steeds weer corona.:X

Ik heb deze FZ toen ook zien staan.
Was er ook in 2019 in Woerden (met mijn 1973 brommertje)
 
Dit is mijn fz750. Ik was opzoek naar een fz750 om er een classic racer van te maken. Maar deze is in zo nette staat dat ik deze toch liever zo laat. Ben dus wel nog opzoek naar een andere on te verbouwen. Ben nu nog bezig met een gpz900r, die maak ik eerst af voordat ik aan fz begin.
 

Bijlagen

  • 20211218_161449.jpg
    20211218_161449.jpg
    293,3 KB · Weergaven: 10
Vandaag een FZ gekocht. Wordt een project, is nog wel wat werk aan.
Ik probeer info te krijgen via het FZforum op FZ750.NL , maar dat werkt niet lekker. Gisteren kreeg ik de pagina helemaal niet te zien, vandaag wel maar ik kan me niet registreren. Wie kan me helpen.

269732806_4922926921062470_4957800859869535041_n.jpg
 
Model 1989, ziet er op het ontbreken van de onderkuip en het ingekorte achterspatscherm na behoorlijk origineel uit.

Het forum heeft last van verouderde phpBB software en er is helaas geen FZ rijder met voldoende kennis om dat goed aan te pakken. Stuur mij even pb, ik ben samen met Ron de beheerder van het forum.
 
Model 1989, ziet er op het ontbreken van de onderkuip en het ingekorte achterspatscherm na behoorlijk origineel uit.

Het forum heeft last van verouderde phpBB software en er is helaas geen FZ rijder met voldoende kennis om dat goed aan te pakken. Stuur mij even pb, ik ben samen met Ron de beheerder van het forum.
Ga je een PB sturen Dutch.

Motor lijkt inderdaad redelijk origineel en redelijk compleet. Wil voor de 1/2 zijpanelen gaan. Die zoek ik dus. Heeft iemand nog wat liggen?
Verder geen idee wat de staat van de motor is. Er zat geen accu en benzine in, vanavond ophalen en kijken hoe en wat.
 
Ga je een PB sturen Dutch.

Motor lijkt inderdaad redelijk origineel en redelijk compleet. Wil voor de 1/2 zijpanelen gaan. Die zoek ik dus. Heeft iemand nog wat liggen?
Verder geen idee wat de staat van de motor is. Er zat geen accu en benzine in, vanavond ophalen en kijken hoe en wat.
Er stond laats op MP van die korte zijkappen te koop. In de primer en al voor 80 euro. Motor gekocht bij Herman?
 
Dat zijn de korte voor een 1985-1986 (1FN, 1AE etc). Vanaf 1987 heeft de FZ een volle kuip.
 
Ik weet idd dat er op de 89 eigenlijk die lange / een volle kuip hoort.
Ik wil echter van die korte. Of die dan passen weet ik niet, ik heb ze besteld, laat het weten of ze passen.
Top. Ik zit met het zelfde. Mijne is uit 91 ook met volle kuip. Volgens de gene die ze te koop aan bied op MP zou het passen. Het enige bevestigingspunt die bij gemaakt moet worden zou die ene onderin zijn. Maar ik heb er nog geen ervaring mee.
 
Mijn 1985 FZ mist al vele jaren genoemde zijpaneeltjes.
Ik ben er inmiddels wel aan gewend en mis ze niet (echt) meer.
Als ik ze ergens een keer voor een redelijke prijs kan kopen, neem ik ze natuurlijk wel mee.

Verkoper in Veenendaal vraagt €80 voor deze paneeltjes.
Als het originele zijn, is de leeftijd dus ca 45 jaar oud. Geen scheurtjes, barstjes?
Net als ook bij mij alle kuipdelen is kunststof daar ook bros geworden??

IMG-20211022-WA0001.jpg
Nieuwe replica's

Voor dit zelfde bedrag zijn er ook al replica's (ook in grijs) te koop. Nieuw!
Niet origineel, maar iig nog niet bros geworden.
Voorlopig is genoemde prijs mij (nu) nog te hoog. Daarvoor mis ik ze nog niet erg genoeg.

Mijn FZ heb ik niet voor het mooie, maar vooral om KM's te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan