Het FZ750-topic

ABM of Spiegler had een kit voor de FZ, geen idee of ze die nog leveren. Best een gedoe want je moet ook de nodige kabels verlengen. Tussenoplossing kan zijn de clip-ons van b.v. een vroege VFR 750 of CBX 750 (dacht ik, ik heb ze destijds bij Woesthoff uit een bak met vele clip-ons getrokken), die hebben een stukje omhoog waar de FZ clip-ons recht zijn.
 
ABM of Spiegler had een kit voor de FZ, geen idee of ze die nog leveren. Best een gedoe want je moet ook de nodige kabels verlengen. Tussenoplossing kan zijn de clip-ons van b.v. een vroege VFR 750 of CBX 750 (dacht ik, ik heb ze destijds bij Woesthoff uit een bak met vele clip-ons getrokken), die hebben een stukje omhoog waar de FZ clip-ons recht zijn.
Bedankt. Cbx clip-ons zijn onderweg.
 
Omdat dit er niet uit ziet, wil ik de bobines verplaatsen, volgens mij zouden ze bij het oude model boven het klepdeksel / achter de radiateur zitten.
Heeft iemand een foto van hoe dat eruit ziet ? Beugeltje op het frame ?
2022-02-12 16.35.07.jpg
 
Wel een heel vreemde plek bij jou om de bobine te plaatsen..........................🥴
Toch nog een foto gevonden van een sleutelklus van vorig jaar waar een bobine op staat. De goede positie.................
20210916_bobine.jpg

Hier op foto is warmte-afscherm-plaatje gedemonteerd. Die kan in jouw geval gewoon blijven zitten.
Bobine voor 1-4 zit links. Bobine voor 2-3 zit rechts als op foto.

Wat mss wel kan zijn, is dat jouw bobine-kabel naar cil1 te kort is geworden, en dat ze 'm daarom dichterbij hebben geplaatst??
Maar meestal gaat 't bij 1-4 goed en is er juist met 2-3 een probleem vwb de kabellengte. Succes:t
 
Hartelijk dank voor deze foto

Wel een heel vreemde plek bij jou om de bobine te plaatsen..........................🥴
Niet helemaal waar. Mijn motor is een iets nieuwer model, daar zit een volle kuip op. Dan zitten ze heel netjes achter de kuip.
Ik wil nu ombouwen naar 1/2 stroomlijn, ik vraag er dus om. Ook zitten er bv beugels voor de bevestiging (van het deel op de foto) op het frame.
 
Ja, het is idd dat ze bij latere types de bobines kennelijk hebben verplaatst.
Ik vond nog een Duitse WPHB met een foto idd met de bobine aan de zijkant.
Altijd gedacht dat alle bobines van de FZ werden gemonteerd als op mijn foto.
 
Save the date: het Belgisch - Nederlandse FZ-treffen is dit jaar 2022 op 25 september.

Alweer het 18e treffen.

De bestemming wordt Oost-België. De Voerstreek of de Ardennen. Wordt nog verder ingevuld.

Meer info volgt ter zijner tijd!
 
Ik hou m in mn achterhoofd.
Eerst maar eens kijken hoever ik de FZ dan in de benen heb!
Voorlopig is hij nog lang niet in rijdende staat.
 
Save the date: het Belgisch - Nederlandse FZ-treffen is dit jaar 2022 op 25 september.

Alweer het 18e treffen.

De bestemming wordt Oost-België. De Voerstreek of de Ardennen. Wordt nog verder ingevuld.

Meer info volgt ter zijner tijd!
Overigens...., als er meerderen komen die ver moeten rijden, zoeken we een gezamenlijke overnachtingsmogelijkheid voor zaterdag op zondag.
 
Overigens...., als er meerderen komen die ver moeten rijden, zoeken we een gezamenlijke overnachtingsmogelijkheid voor zaterdag op zondag.
ik zag het als evenement op fb voorkijkomen in de .co.uk groep .
nou niet om 23 september hier verhalen en foto's gaan plaatsen zonder 3 weken tevoren al even hier te reageren he ;)
en 3 dagen van tevoren :P

dingen maanden en zelfs meer dan een half jaar int voren plannen, dat is toch zooooo 19loondienst ;) :P
 
Wat is de stand van zaken met jouw project Marco?
Ik heb mijn FZ afgelopen jaar gekocht met het idee om deze weer op te bouwen naar origineel.
(Maar wel met een paar aanpassingen naar mijn eigen smaak.)
Deze FZ was ongebouwd naar een streetfighter. Maar bij het demonteren van de streetfighter delen bleek dat er flink in het frame is geslepen en dat de originele kabelboom, om het netjes te zeggen, nogal flink is "aangepast". Dit heeft mijn doen besluiten om op zoek te gaan naar een ander frame en kabelboom.
In principe heb ik een ander frame, alleen zit op dit frame nog een aantal onderdelen welke de verkoper zelf wil gebruiken. Door persoonlijke omstandigheden van de verkoper lukt het demonteren hiervan nog niet.
Zodra ik dit andere frame heb, zorg ik er eerst voor dat deze strak in de lak komt te zitten. Daarna komt de R6 achterbrug er in en de FZR1000 UPSD voovork, velg en remmen er in.
Misschien nog wat laatste stukjes polyester opzoeken en dan zou de FZ weer klaar moeten zijn.
Maar, het is een project. En zo benader ik het ook. Ik heb afgelopen jaar mijn CB750 klaar gekregen (omgebouwd naar cafe racer, heeft 2 jaar geduurd) dus ik kan in ieder geval wel weer motorrijden!
 
Precies! Projecten moet je niet haasten.

Ik heb trouwens nog een frame. Met kabelboom. Is van een donor. Niet meer op kenteken.
Als je belangstelling hebt dan laat maar weten. Ik woon wel ver van Meppel, in Arcen (bij Venlo).
 
ik zag het als evenement op fb voorkijkomen in de .co.uk groep .
nou niet om 23 september hier verhalen en foto's gaan plaatsen zonder 3 weken tevoren al even hier te reageren he ;)
en 3 dagen van tevoren :P

dingen maanden en zelfs meer dan een half jaar int voren plannen, dat is toch zooooo 19loondienst ;) :P
Hoi Sander, ik zag op fb dat je misschien komt. Bij jou vlak in de buurt, in Ede, woont Hans (hier mean-machine). Hij is altijd van de partij. Heeft zijn komst ook voor deze keer al bevestigd. Gr. Jac

PS: er komen tijdig herinneringen.
 
Ik ga dinsdag bij een fz kijken om te verbouwen. Nou is dit een Canadese fz.
Ik kan weinig tot niets vinden van de verschillen. Weet iemand dat hier??
 
Zelf heb ik een USA-FZ gesloopt waarvan ik nog steeds onderdelen gebruik.
Als de Canadese en de USA-uitvoering gelijk zijn, dan heb je wel een dubbele koplamp maar dan zonder stadslicht.
Met mijn USA koplamp rijd ik al vele jaren. Maar who cares? Vlgs mij moet je wel officieel een stadslicht hebben.

Het parkeerlicht doet 't bij mij dus ook niet aan de voorkant. Maar deze gebruik je toch nooit.
Ik weet trouwens niet of er dan ook verschil is in het contactslot met bedrading om parkeerlicht te kunnen schakelen.

Latere versies in USA hebben ook afgasslangen van het carter naar de luchtfilterbox. Die zal je niet echt nodig gaan hebben.
 
Zelf heb ik een USA-FZ gesloopt waarvan ik nog steeds onderdelen gebruik.
Als de Canadese en de USA-uitvoering gelijk zijn, dan heb je wel een dubbele koplamp maar dan zonder stadslicht.
Met mijn USA koplamp rijd ik al vele jaren. Maar who cares? Vlgs mij moet je wel officieel een stadslicht hebben.

Het parkeerlicht doet 't bij mij dus ook niet aan de voorkant. Maar deze gebruik je toch nooit.
Ik weet trouwens niet of er dan ook verschil is in het contactslot met bedrading om parkeerlicht te kunnen schakelen.

Latere versies in USA hebben ook afgasslangen van het carter naar de luchtfilterbox. Die zal je niet echt nodig gaan hebben.
Dat is nog is duidelijk! Hij heeft inderdaad dubbele koplampen, met of zonder stadslicht weet ik niet. Is voor mij niet zo probleem. Bedankt
 
Waarom in vredesnaam verbouwen? Dit is de eerste Japanner die veel vermogen ook combineerde met goed sturen. Hou hem asjeblief in ere
Omdat hiervan het blok al geen compressie meer heeft en het kuipwerk zeer slecht is. Maaaaar ik heb nog een helen mooie zeer nette orginele staan. Dat is ook de reden dat ik die ander erbij koop om te verbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan