Het FZ750-topic

Nee, niet bijzonder.
85-86 is 16" met geventileerde remschijven en dubbelzuiger (1 binnenkant klauw, 1 buitenkant) klauwen
87-88 is 16" met 'normale' remschijven met gaatjes en dubbelzuiger klauwen
89> is 17" met grotere normale schijven en vierzuiger (2 binnen, 2 buiten) klauwen.
 
Mannen,

Ons 18e FZ-treffen nadert nu snel. Johan heeft de route klaar.

Ter herinnering: datum is 25 september.
Tijdstip van samenkomst: 10.30 uur
Plaats van samenkomst: het Esso-tankstation aan de Hasseltsesteenweg 25, 3720 Kortessem, België. Hier is ook Bruno’s Foodcorner.
Dit is tevens het eindpunt van de circa 150 km lange route.

De route is beschikbaar als gpx-bestand.
Mocht je deze willen hebben dan stuur mij een bericht.

Hopelijk tot de 25ste,
Jac
 
FZ tr 2022 1.JPG
 
Ja, had je 'm nog maar!

Die van mij is niet zo mooi. Leeftijd 40jr komt in zicht, maar loopt nog prima.
Als moet rijd ik met topkoffer en zijkoffers erop, zo naar Italië. Fijne vakantiemotor.
Al een paar keer de klok rond geweest. Zelf inmiddels 110k gereden met deze FZ.

Wel blijkt nu bij mijn FZ dat veel rubbers zijn verteerd of kunststof wat spontaan gaat afbreken.
Afgelopen week nog tulle(s) bevestiging koplamp en afdekkapje van de zekeringen.
Onderdelen vinden wordt soms moeilijk. Moet steeds vaker echt zoeken voor vervanging.

Conclusie: Voorlopig gaat ie zeker nog niet weg!
(Trouwens: Je krijgt er ook geen zak meer voor/ Gewoon lekker blijven rijden)
 
Winter. Door mijn oude tijdschriften aan het snuffelen. Vond een test van volle kuipen voor de FZ. De 1FN's. Totaal 11 bladzijdes. Toont hoe belangrijk de FZ toen (1986) was. 5 kuipen getest. De aerodynamische testwinner was Jeb's.
 

Bijlagen

  • Motorrad 17-05-1986 fairings.jpg
    Motorrad 17-05-1986 fairings.jpg
    278,3 KB · Weergaven: 21
  • Motorrad 17-05-1986 1.jpg
    Motorrad 17-05-1986 1.jpg
    187,4 KB · Weergaven: 20
  • Motorrad 17-05-1986 2.jpg
    Motorrad 17-05-1986 2.jpg
    184,3 KB · Weergaven: 20
  • Motorrad 17-05-1986 3.jpg
    Motorrad 17-05-1986 3.jpg
    257,8 KB · Weergaven: 20
Ja, had je 'm nog maar!

Die van mij is niet zo mooi. Leeftijd 40jr komt in zicht, maar loopt nog prima.
Als moet rijd ik met topkoffer en zijkoffers erop, zo naar Italië. Fijne vakantiemotor.
Al een paar keer de klok rond geweest. Zelf inmiddels 110k gereden met deze FZ.

Wel blijkt nu bij mijn FZ dat veel rubbers zijn verteerd of kunststof wat spontaan gaat afbreken.
Afgelopen week nog tulle(s) bevestiging koplamp en afdekkapje van de zekeringen.
Onderdelen vinden wordt soms moeilijk. Moet steeds vaker echt zoeken voor vervanging.

Conclusie: Voorlopig gaat ie zeker nog niet weg!
(Trouwens: Je krijgt er ook geen zak meer voor/ Gewoon lekker blijven rijden)
Mijn eerste nieuwe fiets was een FZ750 in 1986,een blauw witte.
 
De huidige staat van de FZ.
Nog een paar kleine dingetjes er af halen en dan is hij klaar om te worden gestraald en voor t poedercoaten!

Het frame is aangepast zodat er een R6 achterbrug in past, inclusief bijbehorend wiel en remmerij.
De UPSD voorvork komt uit een GSXR750. De remklauwen komen van een Hayabusa (6 zuiger remklauwen)
 

Bijlagen

  • 20230322_161712.jpg
    20230322_161712.jpg
    148,1 KB · Weergaven: 24
Vandaag een FZ gekocht. Wordt een project, is nog wel wat werk aan.
Ik probeer info te krijgen via het FZforum op FZ750.NL , maar dat werkt niet lekker. Gisteren kreeg ik de pagina helemaal niet te zien, vandaag wel maar ik kan me niet registreren. Wie kan me helpen.

Bekijk bijlage 1722681
Het project is bijna afgerond.
Moet alleen nog afstellen op een Dyno. Daarna is de planning eind Mei in Oss bij de SAM te gaan rijden.
2023-03-28 15.54.05a.jpg
 
Het volgende Nederlands-Belgische FZ-treffen is zondag 24 september. De locatie zal ergens in de buurt van Ede - Arnhem zijn. Het omvat een tocht van ongeveer 175 kilometer. De route wordt gemaakt door mean-machine van deze pagina. Meer info volgt. Reserveer alvast de datum!
 
beetje stille boel hier.
Ik kwam net nog bonrath siliconen stukken tegen die de maat zijn om de inlaatrubbers te vervangen van de FZ.
Mogen gratis opgehaald worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan