het gaat weer lekker hier

Vk1heA==

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.813
14
het gaat weer lekker hier
er was net een ongeluk gebeurd hier in Nijmegen

ff ernaartoe gerend
was een auto tegen een lantaarnpaal gereden ( helemaal tot de grond af ) en een anwb paal behoorlijk krom ( zo een groot model )
meneer had de bocht gemist en rechtdoor gegaan

bleek dat de vriendelijke doch zeeeer iritante man wat gedronken had
ik mocht niet van hem bellen want zn broers kwamen het wel ophalen ( wrak was niet meer voor of achteruit te krijgen
dus politie erbij met sleepdienst)

maar ja meneer loog de hele boel bijelkaar en werd nog maar eens gearresteerd ,want hij had meer te vertellen dan een schade en gezopen te hebben
 
Zulk soort idioten moesten ze eigenlijk gewoon een paar jaar opsluiten. Voor het zelfde geld was die lantaarn paal een kind geweest .
 
Was toch laatst ook, man zonder rijbewijs rijdt 4 kinderen aan (waaronder z'n eigen zoontje) omdat hij eens wilde proberen te rijden.

En lui die gedronken hebben... Geen gedoogbeleid. Hij is in ieder geval gepakt.

Heb zelf ook wel eens gezien dat iemend er een lantaarnpaal uitreed, hij doorrijden. Heb z'n nummer opgeschreven en doorgegeven aan de wouten, zo'n lul ben ik dan ook wel weer. Maar ik ben niet van plan (indirect per belasting) te betalen voor schade door een ander. En doorrijden na ongeval moet gewoon niet kunnen.
 
Ik heb ooit eens een vent uit een Alfa cabrio zien kruipen achter zn airbag vandaan. En dat kruipen kwam niet door de klap van het ongeluk dat meneer net veroorzaakt had, nee hij had zoveel gezopen dat hij nog amper op zn benen kon staan.
Voor zulk soort mensen mogen ze van mij wel weer middeleeuwse straffen invoeren. BAH!
 
We zijn d'r wel op tijd bij iig *D Die figuren die zo bezopen achter het stuur gaan zitten dat ze niet eens meer kunnen lopen (en rijden) mogen wat mij betreft voor poging tot moord worden aangeklaagd. Ze 'schieten' immers doelbewuste een (on)geleide projectiel af op de samenleving.
 
Ik ken iemand die een paar weken terug is opgepakt omdat hij dronken achter het stuur zat en 3 geparkeerde auto's had geramd. Het was zijn 3e keer dat hij is gepakt met drank op achter het stuur en wat schetst mijn verbazing als ik zie dat hij 2 weken later alweer rondrijdt in z'n auto?

Erg logisch dan dat ik m'n rijbewijs nu al 3 weken kwijtben en misschien nog veel langer vanwege een snelheidsovertredinkje... |(

Hoezo rechtvaardig? :(
 
Ik ken iemand die een paar weken terug is opgepakt omdat hij dronken achter het stuur zat en 3 geparkeerde auto's had geramd. Het was zijn 3e keer dat hij is gepakt met drank op achter het stuur en wat schetst mijn verbazing als ik zie dat hij 2 weken later alweer rondrijdt in z'n auto?

Erg logisch dan dat ik m'n rijbewijs nu al 3 weken kwijtben en misschien nog veel langer vanwege een snelheidsovertredinkje... |(

Hoezo rechtvaardig? :(
Tja, Nederland, he :r

Ik vind dat ze mensen die dronken achter het stuur zitten veel
zwaarder moeten gaan bestraffen.
 
Ik ken iemand die een paar weken terug is opgepakt omdat hij dronken achter het stuur zat en 3 geparkeerde auto's had geramd. Het was zijn 3e keer dat hij is gepakt met drank op achter het stuur en wat schetst mijn verbazing als ik zie dat hij 2 weken later alweer rondrijdt in z'n auto?

Erg logisch dan dat ik m'n rijbewijs nu al 3 weken kwijtben en misschien nog veel langer vanwege een snelheidsovertredinkje... |(

Hoezo rechtvaardig? :(
Als je toch morgen in de rechtbank bent, vraag dat dan 's ff aan die vent met die stoffige pruik hoe dat zit.

Dit soort bullshit word ik idd ook niet goed van, de prioriteiten liggen wat dat betreft verkeerd in dit land. Een snelheidsovertreding is makkelijk kwantificeerbaar: je hebt X km/uur te hard gereden, en daar kunnen ze een mooi tabelletje met strafmaatregelen aan hangen. Een kind kan de was doen.

Ben je dronken geweest, dan krijg je ineens een tweede (en derde, zo lijkt het) kans. Bovendien, een blaastest is natuurlijk "onnauwkeurig" enzo, dus laten we hier maar met de hand over ons hart strijken. U mag vanavond niet meer rijden meneer, maar gaat u morgen rustig weer de straat op. Proost he!

Naja, lichtelijk overdreven wellicht, maar ik word er gewoon niet goed van dat die bezopen lui niet kei- en keihard worden aangepakt. Ik drink geen druppel als ik moet rijden, en dat is wat mij betreft ook het maximum: 0 promille. Je vergeeft het jezelf nooit als je een ongeluk met lichamelijk letsel veroorzaakt.
 
Ik heb ooit eens een vent uit een Alfa cabrio zien kruipen achter zn airbag vandaan. En dat kruipen kwam niet door de klap van het ongeluk dat meneer net veroorzaakt had, nee hij had zoveel gezopen dat hij nog amper op zn benen kon staan.
Voor zulk soort mensen mogen ze van mij wel weer middeleeuwse straffen invoeren. BAH!
Kielhalen, op de snelweg, bij 120km/h, onder zijn/haar eigen auto door. Dat lijkt me een passende straf...
 
kijk je kan het ook anders bekijken... hoe extremer je daad in Nederland, hoe lager je straf...

Eigenlijk is het helemaal niet zo dom van die mensen... :P

( ben ik nu TE cynisch bezig? :+ )
 
Volkert van der G. komt dus vrij en krijgt een lintje? Ik zie het zo gebeuren.

(Dit is anders ook behoorlijk cynisch :+ )

Of hij schrijft een boek: "De puinhopen van acht jaar paars die nu niet meer worden opgeruimd".

[me]Ryser denkt dat dit wel heel erg op de grens ligt..[/me]
 
Was toch laatst ook, man zonder rijbewijs rijdt 4 kinderen aan (waaronder z'n eigen zoontje) omdat hij eens wilde proberen te rijden.

Yep. Staat in Limburgs Dagblad een verslag van buurtbewoners.

'Hier is ramp gebeurd'
Maastricht -
,,Het is een ramp! Een ramp, wat hier gebeurd is. Vier kinderen!'' De vader van de twintigjarige Hicham Helly kan er nog niet over uit hoe het kon dat zijn overbuurman zondagavond op een stuk van nog geen twintig meter vier kinderen aanreed. Zonder rijbewijs. Zijn eigen zesjarige zoontje ligt in coma met ernstig hersenletsel.
Hicham zag alles gebeuren vanuit het raam op de eerste verdieping. Hoe de auto, een Opel Vectra, met twee mannen erin kwam aanrijden. ,,Hiervoor stapten ze uit en verwisselden ze van plaats,'' vertelt hij. De nieuwe bestuurder startte de auto, had niet door dat de auto in de versnelling stond en duwde het koppelingspedaal niet in. De auto stoof daarop vooruit, de stoep op, waar enkele kinderen op een verhoging voor de deur zaten. Een jongetje kon de wagen niet meer ontwijken en belandde tegen een metalen deur. Hij hield er een gat in zijn hoofd aan over. De chauffeur trachtte te remmen, maar vond in plaats daarvan het gaspedaal, waardoor de wagen alleen maar versnelde. ,,Met zo'n 50 kilometer per uur kwam hij daar met de zijkant tegen de gevel, hij was toen al een band kwijtgeraakt op de stoeprand, en toen terug de weg op.'' Daar werden nog een jongetje en meisje geraakt. De krijttekeningen van de politie zijn nog zichtbaar op de stoep.

De Opel versnelde nog steeds, vertelt Hicham, om met zeventig kilometer per uur op een drempel gelanceerd te worden. Precies op dat moment schoot het zoontje van de bestuurder vanachter een auto vandaan. De wagen landde boven op hem, sleurde hem mee en kwam even later tot stilstand tegen een geparkeerde auto.

,,Ze kwamen uit de auto en renden meteen terug naar een van de jongens die geraakt waren. Pas na een tijdje kwamen ze erachter dat het zoontje onder de auto lag. Het is zo erg. De hele straat is aangeslagen.'' De drie andere kinderen zijn inmiddels weer thuis.
 
Hoe krijg je het voor elkaar? denk ik dan.
Die gozer die eerst achter het stuur zat is wel echt ongeloofelijk dom dat hij de auto in de versnelling laat staan. En zijn hand niet heel dicht bij de handrem en het stuur heeft zitten. Hoe moeilijk kon het zijn om dit te voorkomen??? Ongeloofelijk.
 
Hoe krijg je het voor elkaar? denk ik dan.
Die gozer die eerst achter het stuur zat is wel echt ongeloofelijk dom dat hij de auto in de versnelling laat staan. En zijn hand niet heel dicht bij de handrem en het stuur heeft zitten. Hoe moeilijk kon het zijn om dit te voorkomen??? Ongeloofelijk.

Idd die gozer is erg |( |( |( Als je al iemand rijles gaat geven, doe dit dan op een verlaten industrie of op een grote parkeerplaats. Iig niet midden een woonwijk met spelende kinderen.
 
Als je toch morgen in de rechtbank bent, vraag dat dan 's ff aan die vent met die stoffige pruik hoe dat zit.

Dit soort bullshit word ik idd ook niet goed van, de prioriteiten liggen wat dat betreft verkeerd in dit land. Een snelheidsovertreding is makkelijk kwantificeerbaar: je hebt X km/uur te hard gereden, en daar kunnen ze een mooi tabelletje met strafmaatregelen aan hangen. Een kind kan de was doen.

Ben je dronken geweest, dan krijg je ineens een tweede (en derde, zo lijkt het) kans. Bovendien, een blaastest is natuurlijk "onnauwkeurig" enzo, dus laten we hier maar met de hand over ons hart strijken. U mag vanavond niet meer rijden meneer, maar gaat u morgen rustig weer de straat op. Proost he!

Naja, lichtelijk overdreven wellicht, maar ik word er gewoon niet goed van dat die bezopen lui niet kei- en keihard worden aangepakt. Ik drink geen druppel als ik moet rijden, en dat is wat mij betreft ook het maximum: 0 promille. Je vergeeft het jezelf nooit als je een ongeluk met lichamelijk letsel veroorzaakt.


kun je beter ZONDER alcohol en niet te vergeten drugs te hard rijden , lijkt mij zo dat is dan verantwoorder dan dronken cq. onder invloed van drugs een voertuig te besturen op de openbare weg..

of zie ik dat verkeerd, als je harder dan 30km/u dan toegestaan rijdt ben je je rbw kwijt maar als je gezopen hebt mag je de volgende dag weer lekker rijden :j en zo drie keer achter elkaar :j

totaal bezopen uuuuhhhhmmmmm of niet :?

Wat is veiliger :? ik ken er ook die niet meer kunnen lopen van zattigheid maar wel ff fijn naar huis toe rijden... door het dorp... waar kinderen lopen/fietsen en nog veel meer...

wat is veiliger ja ik weet het 8-) er komt een alcohol FLITSER...jippie |( die hebben we nog niet :j
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan