Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Nou ja, ik rijdt wat op en neer :] . Geen narigheid, veel plezier. Alleen moet ik eigenlijk eens gaan poetsen.....

Ik rij ook wat op en neer. Afgelopen dagen in de buurt van Cochem geweest. De Stelvio blijft een heerlijke stuurmotor! Vraag niet hoe het kan, maar de Stelvio begon wel steeds meer herrie te maken. Bij thuiskomst alles eens nagelopen, toen bleek mijn rechter uitlaatbocht te zijn losgetrild :? Opnieuw vastzetten en probleem opgelost 8-)

Verder is er een klein kansje dat ik toch afscheid ga nemen van de witte dame... Ik hou jullie op de hoogte :W
 
Gisteren heb ik mijn tweede Stelvio gekocht!

De witte dame was niet voorzien van ABS en dat vond ik toch wel jammer. Daarnaast had die een stel tupperware koffers van Givi, en deze heeft een mooie, stoere aluminium set koffers.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik ga houden. Ik kan volgens mij eenvoudig de witte lakdelen ombouwen, en zodoende straks weer een rode Stelvio verkopen.

Wat zeggen jullie? Wit of rood?

IMG_20190605_081054.jpg
 
Terug van 2000 kilometer rijden in Spanje. De Norge is per vrachtwagen naar Madrid getransporteerd en komt over een weekje weer terug vanaf Malaga. Mooie reis met machtige bochten, bergen en hellingen.

De Norge 1200 GTL heeft het perfect gedaan. Enige probleem was dat ze soms - na een uurtje rijden - niet meer wilde starten. Bekend probleem waar ik op het forum eerder over heb gelezen.

1398827



Ik zal dit bij terugkomst oplossen (weet nog niet ok ik de diode + condensator ga plaatsen of een aparte aansluiting naar het start relais zal maken).


Dan iets heel anders.
Mijn handverwarming is al een tijdje defect; eerst viel 1 uit, later de tweede en verdween de indicatie in het scherm. Iemand schreef dat dit waarschijnlijk stekkers onder de tank zijn. Dan kan kloppen omdat net daarvoor de tank eraf was.

Zijn op deze foto's de stekkers aan te wijzen?

1398826


Dank !
 
Gisteren heb ik mijn tweede Stelvio gekocht!

De witte dame was niet voorzien van ABS en dat vond ik toch wel jammer. Daarnaast had die een stel tupperware koffers van Givi, en deze heeft een mooie, stoere aluminium set koffers.

Ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik ga houden. Ik kan volgens mij eenvoudig de witte lakdelen ombouwen, en zodoende straks weer een rode Stelvio verkopen.

Wat zeggen jullie? Wit of rood?

Bekijk bijlage 1398780
Ik zou de rode houden hoef je ook niks om te bouwen en kan je dus ook niks Per ongeluk beschadigen
 
@ Corrosie: Het is persoonlijk natuurlijk, en ik ben bevooroordeeld met een prachtige rode Norge! Maar eigenlijk zit er zo weinig kleur op de Stelvio dat ik wit deftiger vind.
@ Ernie: sinds ik het accubakje wat vergroot heb en een grotere accu heb is het bij mij ook nooit meer voorgekomen.
 
Lange tijd niets van me laten horen, maar wel km gemaakt en een 2013 Norge gekocht en mijn 2007 exemplaar ingeruild. De nieuwe is geheel zwart en motorisch een juweeltje. Stiller en krachtiger. Bijgaand de foto.
 

Bijlagen

  • DSC_0054_1.JPG
    DSC_0054_1.JPG
    265,6 KB · Weergaven: 12
  • DSC_0053_1.JPG
    DSC_0053_1.JPG
    262,8 KB · Weergaven: 13
Daar was ik ook benieuwd naar, of het nieuwere model ook echt plezieriger is. Leuk om te horen. Hoeveel km had je staan op de ouwe?
 
@ Ernie: sinds ik het accubakje wat vergroot heb en een grotere accu heb is het bij mij ook nooit meer voorgekomen.

Ja, dat is ook een optie!
 
Laatst bewerkt:
Ja, wel grappig: ik heb er ook zo'n 68000 op staan. Ik denk wel eens aan een nieuwe, maar van het nieuwe model is geen rode. Hoewel ik wit ook wel mooi vind.
 
Nieuwe accu. Best veel groter dan de 'originele'. Heb gelijk iets geleerd over C.C.A. Deze is 300 en daarmee moet het probleem van niet willen starten als de accu te heet is geworden, voorbij zijn. Handig dat de accu op 4 zijden is aan te sluiten!

Accu past (net aan)onder het zadel. Het lastigste was eigenlijk de iets te korte aansluitingen naar de accu polen toe. Deze plus pool zit op de grotere accu 'wat verder weg' en dat was even wat lastig.

1401666
 
Ja, wel grappig: ik heb er ook zo'n 68000 op staan. Ik denk wel eens aan een nieuwe, maar van het nieuwe model is geen rode. Hoewel ik wit ook wel mooi vind.

Wit en zwart zijn de meestvoorkomende. De zit is wat meer ontspannen op de nieuwe vanwege de hogere en dichterbij geplaatste handles. Er is minder luchtfiltersnork geluid en minder mechanisch geluid. Wel een mooie diepe uitlaat klank. Komende week gaan we naar Thüringen en in september 2 weken naar Portugal Er komen dus voldoende km aan.
 
Ik heb mijn keuze gemaakt: ik blijf zelf op een witte Stelvio rijden. Ik vind hem net iets meer bijzonder dan de rode variant.
De witte is nu zo goed als klaar, de rode moet ik alle kleurdelen weer op zetten, dan kan die op marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan