Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.637
39
61
Noord-Oost Nederland
De meeste partners vinden een pannekoek op de Duivelsberg super. Kan jij het helpen als er de hele weg andere motorrijders om jullie heen rijden? 8-)

BadSlipper

Hebben we haast of zo?
Donateur
8 feb 2012
1.637
39
61
Noord-Oost Nederland
De Norge is voor onderhoud weg, nu heb ik als leenmotor een Benelli 502x TRK mee. Ik vind het toch wel super om telkens met een leenmotor verrast te worden. Dit is een merkwaardig exemplaar. Rijdt heel erg fijn. Comfortabel, mooi geluid, ziet er best leuk uit. Het is niet een bere sterke motor, met 48 PK moet je wel een beetje toeren maken om op te schieten. Maar als je eenmal vaart heb kan je 50 rijden in de 6e versnelling. Vast ook erg zuinig.

Er zitten van die noppenbanden om, dus ook het zandpad lang het kanaal even mee gepakt. Dat gaat prima, maar ja, met de Norge ook. Dit is wel een vrij hoge motor, maar de steps zitten ook vrij hoog, zodat gaan staan, wat bij het off-road rijden wel eens handig is, niet makkelijker is dan bij de Norge. Het is zelf een beetje moeilijker, want de tank is zo breed, een steekt een beetje boven m'n benen uit, dat ik ze niet strekken kan omdat de tank er boven zit. Ook merkwaardig, er zit een mooie middenbok op, maar het "voetpedaal" zit precies achter het passagiersstepje, zodat je met geen mogelijkheid je voet er op kan zetten. Eerst met je hand of je andere voet het er achter vandaan duwen, dan pas kan je je voet erop zetten en de fiets op de bok zetten. Een beetje evenwichtskunst als je tegelijk de motor nog overeind aan het houden bent. Verder is de voetrem zo geplaatst, dat je voet er op leunt als die op de rechter step staat. Nou doet de achterrem pas iets als je flink door gaat duwen, maar het voelt niet goed.

Maar het rijdt echt verschrikkelijk leuk, het tweecilindertje geeft een mooie brom. En het ding kost nieuw maar 8000! Gewoon ideaal voor woon / werk of recreatie om het huis. En misschien wel voor een wereldreis. Ik heb wat reviews zitten bekijken, het is verrassend hoe positief die zijn.

Nou ja, m'n schuurtje is al vol. Maar ik vind het een leuk ding, waar ik best aan wennen kan. De Leoncino van vorige keer was ook wel leuk, maar dat zadel was niet super. Op deze hou ik het vast wel een paar uur vol.