Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

De guzzi staat héérlijk onder een lakentje aan de druppellader te overwinteren, maar dat betekent niet dat er niet gereden wordt. Er staat hier óók nog een NC700S en die moet gewoon aan de bak, weer of géén weer, 120 km per dag.
 
Bij mijn Breva liep de achterrem aan. Rempomp vervangen, dat bleek de oorzaak. Er zijn ook revisiesetjes voor de betere dhz-er. Als de dealer het moet doen weegt dat niet tegen de kosten van een nieuwe op.
 
Het enige probleem dat ik heb is dat als het zo vochtig is, bij stilstaan de remblokjes voor aan de remschijven vast komen te zitten. Ik zal de volgende keer eens andere blokjes proberen. Misschien wordt het ook minder als ze een beetje ingesleten zijn.
 
Heb er nu bijna 190000 opzitten en het blok begint nu toch wel wat rare geluiden te produceren.
Denk aan de distributie ketting/geleiders/hele pakket en dat wordt wat (te) kostbaar.

Dus voorzichtig op zoek naar een opvolger
 
Heb er nu bijna 190000 opzitten en het blok begint nu toch wel wat rare geluiden te produceren.
Denk aan de distributie ketting/geleiders/hele pakket en dat wordt wat (te) kostbaar.

Dus voorzichtig op zoek naar een opvolger
Met de grijze Norge op de foto?
 
Hoelang kan deze dan nog mee. Na totale revisie met oliefilter modificatie 4500 km gelopen.
883C5704-6829-46BF-B082-6944E1520AE6.jpeg
 
Heb er nu bijna 190000 opzitten en het blok begint nu toch wel wat rare geluiden te produceren.
Denk aan de distributie ketting/geleiders/hele pakket en dat wordt wat (te) kostbaar.

Dus voorzichtig op zoek naar een opvolger
Ik zit met de Breva op 103.000 km. Heb je met die 190.000 km veel technische problemen gehad of aparte onderdelen moeten vervangen?
 
Zo'n revisie is natuurlijk een hele klus, maar als het goed gedaan is is-ie toch weer een lange tijd goed. Een ander motor is ook niet voor niks. Deze verkopen of ruilen gaat ook niet veel opleveren. En dan nog de liefde die er gegroeid is.... ;)
 
Ik zit met de Breva op 103.000 km. Heb je met die 190.000 km veel technische problemen gehad of aparte onderdelen moeten vervangen?
Ik heb eigenlijk geen grote problemen gehad.
Meer met problemen door de garage (TLM) en dat houdt me ook een beetje tegen om naar een volgende Guzzi te kijken :-(

Met de motor op zich ben ik zeer tevreden.
Betrouwbaar, eigen uitstraling, karakter (nu hij wat ouder wordt wel steeds meer karakter), rijdt prima.
 
Hoe zou je de problemen met de dealer willen beschrijven?
Ook ik ben voor onderhoud en technische problemen afhankelijk van mijn dealer.
 
Ik heb mijn beide Guzzi's niet via een garage gekocht. Het onderhoud gebeurt door de motorzaak in de buurt waar ik altijd goed geholpen wordt. Het zou wel jammer zijn als je van TLM afhankelijk wordt om Guzzi te rijden ;) .
 
Let op. FirDarig schrijft dat hij er tegenop ziet om weer een Guzzi op te zoeken vanwege problemen door de garage (TLM). Ik weet natuurlijk niet wat de problemen zijn. Maar Mogelijk dat hij dergelijke problemen niet bij een andere garage krijgt. Dan kan hij weer met veel plezier Guzzi rijden! :] Het hebben van een Guzzi is niet van TLM afhankelijk, dus.

Klopt het dat je een beetje verbaasd bent dat je Guzzi kan rijden zonder TLM? Of dat je problemen met TLM kan hebben?

Ik heb mijn Norge, toen ik haar pas had, daar voor de eerste beurt laten halen en brengen. Een prima service, de beurt netjes gedaan. en weer thuis afgeleverd. Alleen was de kentekenplaathouder ook zonder noodzaak vervangen voor een houder met hun naam erop. Daar houd ik niet van.
 
Hoe zou je de problemen met de dealer willen beschrijven?
Ook ik ben voor onderhoud en technische problemen afhankelijk van mijn dealer.
Onzorgvuldig met onderhoud en afspraken (werkzaamheden, kosten, vervangende motor)

Maar inderdaad, ik zou het ook bij een andere garage kunnen proberen.
 
Onzorgvuldig met onderhoud en afspraken (werkzaamheden, kosten, vervangende motor)

Maar inderdaad, ik zou het ook bij een andere garage kunnen proberen.
Zeker gezien het feit dat je in Amersfoort woont (als dat nog klopt)
Dan kun je bijvoorbeeld naar Koeman in Huizen of naar Leertouwer in Soest
 
Zeker gezien het feit dat je in Amersfoort woont (als dat nog klopt)
Dan kun je bijvoorbeeld naar Koeman in Huizen of naar Leertouwer in Soest
Ik ga tegenwoordig naar Koeman motoren.
kleine zaak maar wel service.
ik ging altijd naar TL maar was niet geheel tevreden over de service en ontvangst.
Na pech (oliesensor stuk) naar Koeman gebracht (waar hij oorspronkelijk in onderhoud was) daar zeer tevreden behandeld en dus gebleven.
 
😐
Eigenlijk niks raars, wat ik zo lees, want Elke garage heeft klanten (gehad) die ze niet naar volle tevredenheid konden helpen.
You win some, you loose some.
 
Beste Guzzisty,

Gisteren heb ik een proefrit gemaakt op deze Breva 1200.
De verkoper plaatste een navigatie er op, zodat ik ook de weg terug kon vinden.
Naam doet er niet toe, maar ik kon er niet zo goed mee overweg.
De dealer gaat m'n ouwe vertrouwde Navi 660 terug monteren. :Y

Na een klein uurtje rijden vond ik 't welletjes en vroeg de navi om terug naar het honk te rijden.
Helaas duurde het een poos eer ik door had dat we in de verkeerde richting reden...
Naja, anderhalf uur later waren we alsnog terug.
Dus ik kon een goede indruk van deze Bella Nera krijgen.

Dat windscherm gaat er dus AF! Alleen maar turbulentie waar zelfs m'n zicht van ging trillen.
Die dikke twin is heel wat anders dan de V4 in m'n vorige motor.
Lage snelheden willen effe geleerd worden.
Vanuit lage toeren accelereren stampt behoorlijk, maar het vibreren is prettiger dan de hoog frequente trillingen van mijn vorige fiets.
De zithouding is prima. Lekker ontspannen.
Slalommen gaat ook beter dan ik had verwacht, na 4 jaar niet meer gereden te hebben.
De sound, zelfs van de standaard uitlaat... :9~
Bij afremmen op de motor laat ze ondeugende plofjes. Vinnik wel geinig.
De voorrem is wat bijterig, maar das ook een kwestie van wennen.
De motorrem is in normale tour-modus vaak voldoende om met het verkeer af te remmen.

Opschakelen gaat geweldig soepel en zonder geluid.
Alleen het terug schakelen heb ik nog niet onder de knie.
Dat gaat vaak met de bekende "klonk" gepaard (tips & tricks van ervaren Guzzi-rijders zijn welkom).

Ik moet nu nog de winterstop afwachten. Maar 7 maart ga ik haar ophalen.
Rest me nog de zware taak op me nemen om passende kleding en helm uit te zoeken... O-)

Hier wat kiekjes, vlak nadat ik de papieren voor haar adoptie had ondertekend:

00DE1789-E001-48C6-BEA1-0557C7C2B805_1_201_a.jpeg


551C205C-98E4-4E02-9F5C-D9BE6E3435CB_1_201_a.jpeg
 
Beste Guzzisty,

Gisteren heb ik een proefrit gemaakt op deze Breva 1200.
De verkoper plaatste een navigatie er op, zodat ik ook de weg terug kon vinden.
Naam doet er niet toe, maar ik kon er niet zo goed mee overweg.
De dealer gaat m'n ouwe vertrouwde Navi 660 terug monteren. :Y

Na een klein uurtje rijden vond ik 't welletjes en vroeg de navi om terug naar het honk te rijden.
Helaas duurde het een poos eer ik door had dat we in de verkeerde richting reden...
Naja, anderhalf uur later waren we alsnog terug.
Dus ik kon een goede indruk van deze Bella Nera krijgen.

Dat windscherm gaat er dus AF! Alleen maar turbulentie waar zelfs m'n zicht van ging trillen.
Die dikke twin is heel wat anders dan de V4 in m'n vorige motor.
Lage snelheden willen effe geleerd worden.
Vanuit lage toeren accelereren stampt behoorlijk, maar het vibreren is prettiger dan de hoog frequente trillingen van mijn vorige fiets.
De zithouding is prima. Lekker ontspannen.
Slalommen gaat ook beter dan ik had verwacht, na 4 jaar niet meer gereden te hebben.
De sound, zelfs van de standaard uitlaat... :9~
Bij afremmen op de motor laat ze ondeugende plofjes. Vinnik wel geinig.
De voorrem is wat bijterig, maar das ook een kwestie van wennen.
De motorrem is in normale tour-modus vaak voldoende om met het verkeer af te remmen.

Opschakelen gaat geweldig soepel en zonder geluid.
Alleen het terug schakelen heb ik nog niet onder de knie.
Dat gaat vaak met de bekende "klonk" gepaard (tips & tricks van ervaren Guzzi-rijders zijn welkom).

Ik moet nu nog de winterstop afwachten. Maar 7 maart ga ik haar ophalen.
Rest me nog de zware taak op me nemen om passende kleding en helm uit te zoeken... O-)

Hier wat kiekjes, vlak nadat ik de papieren voor haar adoptie had ondertekend:

Bekijk bijlage 1457262

Bekijk bijlage 1457263
Ja ook van mij de felicitaties. Mare wil je lang genieten van je nieuwe aanwinst. Niet te vaak in lage toeren rijden en optrekken. 5000 toeren voelt het blok zich het lekkerst. Stampen, het zegt het al. Heeft een negatieve klank, zelf wil je ook geen stamp voor je reet. 😊
Veel fijne km gewenst.
 
Hartelijk dank! :Y
En vooral ook voor je waardevolle tip, Scheerschuimpje!
Goh.... 5000 rp/m...
Ik dacht dat dat gestamp nu net zo typisch is voor een dikke twin.
Kon ik me nog herinneren van mijn proefritten op enkele Ducati Monsters.
Toen wist ik helaas (ook al) niet dat 90~100 km/u in de 6e versnelling niet perse gewenst is.
Volgende rit zal ik er op letten dat ik het blok "onderin" niet zo hard laat werken.
👍
 
Mooie Breva, Jenkins! Over die toeren, de Norge is eigenlijk een aangeklede Breva. Ik schakel op bij 4000 toeren. 3500 vind ik lekker rijden :] , alleen bij een plotse sprint schakel ik wel eens terug. En ik geniet best al lang van m'n Norge.
 
Terug
Bovenaan Onderaan