Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Jou brandstofmeter is wel accuraat, die van mij geeft altijd een halve liter teveel aan per 100 km. Verbruik is doorgaans voor woon werk verkeer 5,5 liter per 100km volgens de teller wat altijd iets lager uitkomt in werkelijkheid.
Ik blijf me verbazen hoe zuinig deze dikke dame is.
Ook ik zit meestal rond de 5 liter/100 km.
Lange tochten, dus zonder opwarm fase, lijkt me daar één voor de belangrijkste oorzaken van te zijn. Ze heeft toch lang de tijd nodig om goed warm te worden.
 
Wie van jullie heeft het zadel van hun Breva of Norge laten aanpassen?
Ik merk dat ik na een uur toch wel last begin te krijgen van mijn achterwerk.
De voetsteunen zitten me wat te hoog,
Of de bank is me wat te laag.
Tijdens snelweg rijden leg ik graag mijn voeten op de duo steps. Dat recht mijn rug en ontlast de zitknoken.
Maar tijdens serieus sturen, of in drukker verkeer, kan dat uiteraard niet.
en dan begin het na anderhalf uur wel ongemakkelijk te worden.
Ik meet 187 cm en weeg in volledig (lederen) tenue 90 kg.
Jullie ervaringen lees ik graag.
 
Wie van jullie heeft het zadel van hun Breva of Norge laten aanpassen?
Ik merk dat ik na een uur toch wel last begin te krijgen van mijn achterwerk.
De voetsteunen zitten me wat te hoog,
Of de bank is me wat te laag.
Tijdens snelweg rijden leg ik graag mijn voeten op de duo steps. Dat recht mijn rug en ontlast de zitknoken.
Maar tijdens serieus sturen, of in drukker verkeer, kan dat uiteraard niet.
en dan begin het na anderhalf uur wel ongemakkelijk te worden.
Ik meet 187 cm en weeg in volledig (lederen) tenue 90 kg.
Jullie ervaringen lees ik graag.

Op mijn norge zat een aangepast zadel, nog nooit last van jou beschrijvingen gehad.Ik meet 191 cm en weeg bloot 88,6 kilo
 
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een Moto Guzzi Norge. Ik ben 1.95m lang en vraag me af of de zit prettig is met de benen achter de cilinderkoppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een Moto Guzzi Norge. Ik ben 1.95m lang en vraag me af of de zit prettig is met de benen achter de cilinderkoppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor wat het waard is, ik ben 1.96m en zit heerlijk op een Stelvio. Geen probleem met knieen. Ik heb nog nooit op een Norge gezeten en weet niet of de houding veel verschilt.
 
Voor wat het waard is, ik ben 1.96m en zit heerlijk op een Stelvio. Geen probleem met knieen. Ik heb nog nooit op een Norge gezeten en weet niet of de houding veel verschilt.
Keer proefgereden, nergens last van gehad. Ben ook zo lang. Maar ben een fan van guzzi dus mijn mening is niet helemaal ongekleurd.
 
Hallo,
Ik overweeg de aanschaf van een Moto Guzzi Norge. Ik ben 1.95m lang en vraag me af of de zit prettig is met de benen achter de cilinderkoppen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben 1,91 en heb 6,5 jaar op een norge gereden. Geen probleem met mijn lengte.
Heb nu een V85TT en ook daar geen problemen mee
 
Ik heb zowel op een Norge als een Stelvio gezeten. Ik denk dat het allebei prima gaat, maar dat een Stelvio comfortabeler is. Als je kiezen kan..... Wat het verschil in houding is kan je nagaan op cycle-ergo.com.
 
Ik heb ook ervaring met beide. Zithouding fijner op de stelvio. Ik ben 1.87. Mijn knieën vonden de zithouding van de norge niwt fijn. Maar windbescherming van de norge is vele malen beter. Bij de stelvio wwn en al buffeting. Succes!
 
Vanmorgen nog een uur lekker rondgereden met de Norge. Vanavond wilde ik weer op weg. Klein tikje bij het starten, daarna niets meer. Alle lampjes branden zoals het hoort. Ook met startkabels geen succes. Ik denk dat de startmotor vastgeslagen is in de krans, iemand een beter idee? Met de Norge heb ik zoiets nog nooit gehad. Bij m'n roadster was het reden om de startmotor te vervangen wegens slijtage :( .
Morgen maar eens zoeken waar de startmotor precies zit en er met de hamer op los. En de zekeringen checken.

Ik ben te eigenwijs voor een eenvoudige oplossing. Eerst - ik was vrij zeker van de startmotor - de hele ochtend bezig geweest met het plastic verwijderen aan de linker kant. Wat zit dat onhandig bij de Norge! Daarna stevig op de startmotor geslagen met de hamer. Arme Norge. Geen resultaat. Ik had de zekeringen van het startcircuit gecontroleerd (boekje) en die waren goed. Uiteindelijk na de middag, alle zekeringen gecheckt. :$ Eentje was er stuk, en nu loopt ze weer. Kennelijk is het startrelais dubbel gezekerd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan