Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Na al jaren Goldwing rijden gaat bij mij vermoedelijk ook het roer om; ik wil een Guzzi kopen en wel een California. Ik ga er eerdaags eentje testrijden om te voelen hoe het rijdt. In diensttijd op de v50 gereden en toch altijd een plekje voor de Guzzi in het hart gehouden en ik heb het idee dat als ik het nu niet doe, dan zal het nooit meer gebeuren! Het zal even wennen zijn; van flat 6 naar V-twin........ Maar nu de hamvraag; welke gaat het worden? Ik vind de laatste 1400 geweldig om te zien en volgens de recensies is ie ook goed, maar ik denk ook dat de karaktereigenschappen van dit type héél anders zijn dan zeg het 1100 type tot 2012.
Ik twijfel tussen een EV uit deze eeuw, zeg 2005 of nieuwer en dus de 1400, waarbij de laatste een mooi stukkie duurder is uiteraard -O-.

Zijn er ervaringsdeskundigen hier?
 
Hallo Glimwas, ik heb een “oudje” bouwjaar 1995, 1100cc met carburateurs. Ik vind ‘m geweldig rijden. Ook heb ik nog een Breva 1100 ernaast en als ik eerlijk ben; ga ik liever met m’n California op stap. Het zadel uit m’n profielfoto heb ik inmiddels weer verkocht en teruggebouwd naar het origineel. (Goed zitten is belangrijker dan de looks). De 1400 kan ik je niets over vertellen. Vr.gr Peter
 
Dankjewel voor je reactie. Nu heb ik vandaag even gezeten op een California, hij is wel aan de kleine kant vrees ik. Maar ik kon niet proefrijden omdat ie geschorst was en dat is voor mij een nono:N dus heb ik maar laten staan. Hoe is de kwaliteit van het chroom van de California eigenlijk?
 
Hallo Glimwas. Tja, je moet zeker even rijden. Als je wat langer bent en dan de benen, zit je met je knie(ën) tegen de cilinderkop. Het Chrome is wel goed 👍🏻 iig niet slechter dan andere merken die ik heb gehad.
 
Hoi iedereen ,

Zou er mij hier iemand kunnen vertellen wat de carterhoogte is van een callifornia 1100, langs de voorkant gemeten . Rechtopstaand, van de bok en onbelast .
Graag had ik ook de afstand geweten tussen de onderste kroonplaat en de onderpoot .
Ik rij met een zijspan aan de mijne en door het gewicht van het span hangt hij wat op zijn neus .
Voor ik stappen onderneem zou ik willen weten naar welke hoogte ik moet naartoe werken alvast bedankt
Grtz Fox
 
Hoi iedereen ,

Zou er mij hier iemand kunnen vertellen wat de carterhoogte is van een callifornia 1100, langs de voorkant gemeten . Rechtopstaand, van de bok en onbelast .
Graag had ik ook de afstand geweten tussen de onderste kroonplaat en de onderpoot .
Ik rij met een zijspan aan de mijne en door het gewicht van het span hangt hij wat op zijn neus .
Voor ik stappen onderneem zou ik willen weten naar welke hoogte ik moet naartoe werken alvast bedankt
Grtz Fox
Hou je er wel rekening mee dat die hoogte alleen klopt als je de originele 18inch wielen hebt? mijn guzzi ligt met 15inch voor en 16 inch achter een paar centimeter lager als standaard..... (iets meer als 14cm onder het carter op het laagste punt.......)
 
Hou je er wel rekening mee dat die hoogte alleen klopt als je de originele 18inch wielen hebt? mijn guzzi ligt met 15inch voor en 16 inch achter een paar centimeter lager als standaard..... (iets meer als 14cm onder het carter op het laagste punt.......)
Dat is de reden dat ik hier even vraag naar hoogtes, om te weten hoeveel hij in zijn veren zakt door het span ( dan moet ik mijn span er niet afhalen enkel voor die maat te weten ) Bij mij wordt het omgekeerd 16" voor en 15" achter
 
Na al jaren Goldwing rijden gaat bij mij vermoedelijk ook het roer om; ik wil een Guzzi kopen en wel een California. Ik ga er eerdaags eentje testrijden om te voelen hoe het rijdt. In diensttijd op de v50 gereden en toch altijd een plekje voor de Guzzi in het hart gehouden en ik heb het idee dat als ik het nu niet doe, dan zal het nooit meer gebeuren! Het zal even wennen zijn; van flat 6 naar V-twin........ Maar nu de hamvraag; welke gaat het worden? Ik vind de laatste 1400 geweldig om te zien en volgens de recensies is ie ook goed, maar ik denk ook dat de karaktereigenschappen van dit type héél anders zijn dan zeg het 1100 type tot 2012.
Ik twijfel tussen een EV uit deze eeuw, zeg 2005 of nieuwer en dus de 1400, waarbij de laatste een mooi stukkie duurder is uiteraard -O-.

Zijn er ervaringsdeskundigen hier?

Geen ervaringsdeskundige, maar waarom niet op zowel een moderne 1400 en een wat oudere 1100 proefrijden? Qua stijling vind ik de nieuwe 1400 california's in ieder geval mooier.
 
Ik heb op de 1100 gezeten en het viel mij op dat ik op de fiets wat verkrampt zat. Ik mag en zal 'm uiteraard niet willen vergelijken met mijn GL1500 ( de denk ik ruimste fiets aller tijden) maar ik vrees dat ie wat klein is. En onder ons gezegd: ik ben stiekum wel een beetje verliefd op de looks van de dame met meer inhoud :Y
Zucht...................
 
Ik heb zaterdag proef gereden op de 1400 custom. Ik ben 1.91 en heb lange stelten en dat gaat prima. Heerlijk blok en rijdt prima. Dus gekocht en mijn Yamaha XT1200Z ingeruild. Zal wel weer effe wennen worden, maar heb altijd op spartaanse Harley choppers gereden voor de XT1200, dus dat gaat wel goedkomen. Nu nog even wachten tot die klaar is.......:X
 
Ik heb zaterdag proef gereden op de 1400 custom. Ik ben 1.91 en heb lange stelten en dat gaat prima. Heerlijk blok en rijdt prima. Dus gekocht en mijn Yamaha XT1200Z ingeruild. Zal wel weer effe wennen worden, maar heb altijd op spartaanse Harley choppers gereden voor de XT1200, dus dat gaat wel goedkomen. Nu nog even wachten tot die klaar is.......:X
Congrats! :Y
Hopelijk heb je een grote kerstboom waar deze onder past.
 
1.png
 
Mooi om te weten dat mensen van 1.90 plus er goed op passen. Dan zal het voor de tour ook wel mogelijk zijn mij te huisvesten met mijn 1.93....
Nou nog bedenken of ik een nieuwe koop, of toch een jong gebruikte.......................... Luxe problemen, ik weet het........
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik de Norge weer opgehaald na de jaarlijkse beurt. Geen gekke dingen, wel heb ik de gesinterde remblokjes weer voor andere laten vervangen, omdat de remblokjes bij vochtig weer herhaaldelijk aan de remschijf vastroestten. Ik hoop dat het over is. Wel een merkwaardig probleem: de speciale TLM peilstok-constructie was een beetje los gekomen en olie gaan lekken. Gemakkelijk te verhelpen, gelukkig.
 
Vandaag mijn krabbel gezet onder het koopcontract van een 1400 Touring. Was nog even bibberen nadat ik gisteren enkele dealers had aangeschreven en hoorde dat ie niet meer leverbaar was................................ Gelukkig zit er in het Nijmeegse een fijne zaak die mij tóch nog aan een motor geholpen heeft! De profielfoto zal eerdaags wel gewijzigd worden *O*
 
Gefeliciteerd!

Ik heb nog niet zoveel gereden (pekelzooi) op mijn net aangeschafte 1400 custom , maar ik geloof dat ik wel kan wennen aan de Guzzi. Heerlijk blok en ondanks dat het een groot stuk lomp ijzer is, gaat het redelijk makkelijk allemaal.

Die van mij is ook een stuk opgeschoven naar de Touring door het monteren van een scherm, leren koffers en bagagerek.
 
Gefeliciteerd!

Ik heb nog niet zoveel gereden (pekelzooi) op mijn net aangeschafte 1400 custom , maar ik geloof dat ik wel kan wennen aan de Guzzi. Heerlijk blok en ondanks dat het een groot stuk lomp ijzer is, gaat het redelijk makkelijk allemaal.

Die van mij is ook een stuk opgeschoven naar de Touring door het monteren van een scherm, leren koffers en bagagerek.
Ach, ik kom van een GL1500 af, over een lomp stuk ijzer gesproken........................... Dit rijdt een stuk lichtvoetiger, om maar niet te spreken van het spaghettiframe op snelheid van de 1500. Ik heb die voor en achter in de progressieve vering staan wat het weggedrag aanzienlijk verbeterd, maar het wiebelende frame doe je niks an......
 
Ach, ik kom van een GL1500 af, over een lomp stuk ijzer gesproken........................... Dit rijdt een stuk lichtvoetiger, om maar niet te spreken van het spaghettiframe op snelheid van de 1500. Ik heb die voor en achter in de progressieve vering staan wat het weggedrag aanzienlijk verbeterd, maar het wiebelende frame doe je niks an......
Ik heb ook een 1500 maar vind hem strak sturen, weet ze zeker dat er niet iets mis is? Achterbrug wil ook wel een rotten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan