Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ik heb nog een hoger (ca 4 cm) zadel over. Ik rij nu op het originele zadel, de hoge versie is over.

Als er belangstelling voor is, laat het dan maar weten.

Het is, evenals het originele zadel, een rood zadel. En zit op mijn Breva 1100. Als voorbeeld van dat rode zadel, zie onderstaand plaatje.

1648229224911.png
 
het Bmc vehaal dat heb ik jouw op pub gezet hij knapt daar enorm van op .
als je betere vering wilt maar niet snoeihard ga dan eens voor Wilbers, of laat je eens adviseren door Edgar van HK Supspension echt de moeite waard.
ik ben daar ook geweest en ik kreeg de Norge niet meer aan de grond, Helibars zijn een zegen voor de zithouding.
ik vind het nog altijd jammer dat ik de Norge niet meer heb, je moet er een band mee krijgen maar dan , super tijd mee gehad, super sturen ook trouwens.
en neem contact op met Vlerk voor jouw linksysteem en vergeten onderdeel qua onderhoud maat super belangrijk voor een goede wegligging, deze man zit vlak bij België en doet bijna niks anders dan linksystemen repareren, hij kent ook de guzzi goed.
 
Dat machteloze gevoel ken ik helaas ook. 🫤
Hoe ben je thuis geraakt?
Er zaten wel nog wat reserve zekeringen in. Dus gewoon andere gestoken, gestart en naar huis gereden. Vandaag zonder problemen naar het werk gereden. Ga wel gauw een nieuwe reserve zekering halen voor de volgende keer.

Vandaag is het rode hoge zadel van @ex-motorloos toegekomen *O*
Nu nog wachten op de BMC filter en dan gaat hij binnen voor ECU flash.
Tussendoor nog eens bij de Guzzi dealer passeren om kleppen te checken en gasklephuizen te synchroniseren voor hij binnen gaat voor ECU flash. En ook nog kijken waar ik de hyperpro set laat steken. Bij Guzzi dealer (kwestie van wat een band te creëren) of bij de ECU flasher die racemotoren prepareerd voor EK endurance (vroeger zelf voor Honda Europe).
 
Wel niet erg veel reacties op het idee om elkaar weer eens te ontmoeten. Maar goed, de gezelligheid is belangrijker dan het aantal. Ik stel voor Zaterdag 21 Mei. Ik stel voor dat we weer bij het Theehuis Rhijnauwen, Rhijnauwenselaan 16, Bunnik, afspreken. En ja, Von Smallhausen, fijn als je een leuke route maakt. Je weet, ergens Pannekoeken onderweg zou mooi zijn.

Ik zal het ook bij MGCN op het forum zetten.
 
Weet iemand wanneer de V100 Mandello zijn introductie maakt bij de Nederlandse dealer? *O*
 
Bedankt voor de reacties. Nog even wachten dan maar... Ben benieuwd in welke prijsklasse
hij terechtkomt. :t
 
Vervolg van het SHIT-effect van oktober ‘19?
Maar niet vallend onder de sleutelblunders?
‘s-Winters laad ik de accu ongeveer per 6 weken op. (Motor staat vorstvrij.)
In maart weer eens maar nu bleef het gele lampje aan en dat, las ik, zou betekenen dat ergens iets elektrisch niet klopte, bah. Accu losgekoppeld: opladen niets aan de hand. (tuurlijk, nog geen 3 jaar oud)
Bij verdere cortrole van het dashboard miste ik de tijd, en ja hoor, ook blanco bij de stand mode. Verdorie nu dan toch kapot?
Rijden ging prima, maar na twee middagritten nog steeds geen tijd/info.
Al een reparateur gevonden op het internet. Eerst (als niet electronicus) toch maar eens die zekeringen nalopen. Allemaal goed, bij twee een lichte verkleuring op de contactpunten. (Beetje wiebelen bij het terugplaatsen moet in ieder geval weer een goed contact opleveren.) De 30 A niet eruit gehaald, wel wat wiebelen voor eventueel verbeterd contact.
Accu hoefde nog lang niet aan de lader, dus alvast even op het dashboard kijken.
Só, hé, alles weer goed…
Gelukkig, toch geen SHIT spullen, gewoon goed materiaal bij de Bellagio.
En weer lekker genieten.
Tot volgende week.
Rudyard
 
Weet iemand of het mogelijk is om in de software van de Norge en Breva te komen?

Op een hete dag start - zelfs na een ritje - mijn Norge soms niet. Maat met een Breva heeft hetzelfde euvel. De spanning is dan kennelijk te laag waardoor de software aangeeft dat de startmotor niet aan mag. Ik heb het in eerste instantie opgelost met een zwaardere accu. Toch weer een keer het probleem gehad. Toen de modificatie aangebracht met een condensator en een diode. Tot nu toe gaat het bij mij goed, maar de Breva stond dit weekend toch weer met pech.
Zou die 'beveiliging' in de software uit te zetten zijn? Dus, dat de startmotor toch stroom mag krijgen, als de spanning te laag is.
Er bestaat Guzzidiag. En programma om parameters uit te lezen. En om bij behoefte nieuwe software te laden.
Maar ik verwacht dat jouw probleem eerder wordt opgelost door de clicknocrackoplossing.
 
Aha, nu snap ik het.

Grotere accu zit erin (MotoBatt MBTX24U Accu gel). Wellicht dat die ondertussen wat verouderd is. Zit er 3 jaar in.

Dank voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan