Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ik ga een topic in "waar is wat te doen" maken, dan overleggen we daar verder over dit onderwerp.
 
Heeft iemand een 1400 Touring / California / Eldorado waar "low air defelectors" op zitten?

Dit zijn spoilertjes in de buurt van de richtingaanwijzers, links en rechts, onder het windscherm.

Ik zoek ze, maar kan ze nergens vinden.
Mag ik een keer, gewapend met potlood, liniaal die spoilertjes eens komen opmeten?

Of, als iemand een schets kan maken: ook goed/graag zelfs.
Sommige maten kan ik nauwkeurig zelf op meten, denk aan de hart op hart afstand van de montage gaten.
Voor de rest een goede benadering volstaat. Ik denk niet dat heel er precies op aankomt.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • B 064235 Low airdeflector.JPG
    B 064235 Low airdeflector.JPG
    27,7 KB · Weergaven: 11
  • Low airdeflector.jpg
    Low airdeflector.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 16
  • TLM.JPG
    TLM.JPG
    45,9 KB · Weergaven: 10
Ondanks dat ik veel lol met de oude diva heb. En haar nooit zal weg doen. Wil ik toch “vreemd” gaan met deze dame. Morgen heb ik een afspraak met haar. Iemand al eens een date gehad met zoiets ?
 

Bijlagen

  • CC9B23AC-BB28-475E-9686-EC75A6C77338.png
    CC9B23AC-BB28-475E-9686-EC75A6C77338.png
    639,3 KB · Weergaven: 46
  • 21CDB315-D79A-4AFC-AA55-A9C19199B394.jpeg
    21CDB315-D79A-4AFC-AA55-A9C19199B394.jpeg
    641,2 KB · Weergaven: 42
Het is niet bij kijken gebleven. Historie was compleet. Motor bijna in nieuwstaat. Prachtig geluid. Uit de Bos dempers. Achterkant maak ik weer origineel. Motor is voorzien van 8.1 nokkenas met remapping. En tangentiaal bochtensysteem. 100 pk. En 100 Nm
Gelijk heb je, had hem zien staan op eBay. Mooie brommer 👍🏻
 
Gelijk heb je, had hem zien staan op eBay. Mooie brommer 👍🏻
Eigenaar was 63. Heeft zijn hele leven Guzzi gereden. Talloze modellen gehad. Nu
wegens gezondheidsredenen moeten stoppen. Had dubbel gevoel , ik haalde zijn grote liefde op , zijn laatste motor . Maar hij drukte mij op t hart. Dat hij blij was dat ie nu wel bij een liefhebber terecht is gekomen. We hebben afgesproken, volgend voorjaar rij ik met de v11 als ik in de Eifel ben. Langs hem voor een bakkie
 
Eigenaar was 63. Heeft zijn hele leven Guzzi gereden. Talloze modellen gehad. Nu
wegens gezondheidsredenen moeten stoppen. Had dubbel gevoel , ik haalde zijn grote liefde op , zijn laatste motor . Maar hij drukte mij op t hart. Dat hij blij was dat ie nu wel bij een liefhebber terecht is gekomen. We hebben afgesproken, volgend voorjaar rij ik met de v11 als ik in de Eifel ben. Langs hem voor een bakkie
Zo gaat dat vaak met Guzzi’s 👍🏻 ik heb een R nineT en daar is helemaal niets mis mee, maar het is geen Guzzi. Dus ook hier net een V11 aangeschaft.
 
Ha Guzzisten! Ik weet niet zo goed waar ik de vraag moet stellen hier op MF, maar goed. Ik heb mn bmw verkocht en wil toch weer naar een Guzzi. Het moet een naked worden/zijn. Ik ga kijken bij een V65c. Een verbouwde welteverstaan. Bonneville idee met (denk ik) een T5 tank. Ik vind t mooi, maar:
Zijn er zaken waar ik op moet letten specifiek? Motor is van voor 1990 natuurlijk. Wat moet ik verwachten aan onderhoud? Ik wil het zelf leren te doen. Dat moet lukken. Ik wil er wel lekker mee gaan toeren natuurlijk. Is dat verstandig met zo'n "oudje"? Of kan ik dan beter kijken naar een breva750 (vind ik ook erg mooi).

Bedankt alvast!
 
Het is, na veel twijfelen, toch een breva geworden. Heerlijk weer een Guzzi! Fijn spelen op de breva. Minder vermogen, maar tot de 80 blaast hij prima mee. Vind ik prima. Hij heeft wel wat TLC nodig: vorige eigenaar liet hem gewoon buiten staan. 😔 Maar dat moet goed komen. Motor komt uit 2006 met een maagdelijke km stand van 32.000. De TLC ga ik hem de komende maanden geven, en dan weer lekker genieten.
 

Bijlagen

  • 20221127_133354.jpg
    20221127_133354.jpg
    298,5 KB · Weergaven: 30
Het is, na veel twijfelen, toch een breva geworden. Heerlijk weer een Guzzi! Fijn spelen op de breva. Minder vermogen, maar tot de 80 blaast hij prima mee. Vind ik prima. Hij heeft wel wat TLC nodig: vorige eigenaar liet hem gewoon buiten staan. 😔 Maar dat moet goed komen. Motor komt uit 2006 met een maagdelijke km stand van 32.000. De TLC ga ik hem de komende maanden geven, en dan weer lekker genieten.
Veel plezier ermee. Leuke fiets. Tja zo’n motor laat je toch niet buiten overnachten. Behalve in t buitenland bij een hotelletje 😉
 
Heb mijn onlangs gekochte V11 café sport , bijna klaar. Kleppen gechecked. Olie bak en cardan ververst. Luchtfilter blijkt een K&N te zijn. Net schoon. Wilde brandstof filter ook vervangen. Maar krijg de snelsluiter met geen mogelijkheid los. 🤷🏻‍♂️
4EE6F61F-63D4-4F07-84D7-E25129B15CF1.jpeg
 
Voor het loshalenvan de snelsluiter: eerst de brandstofdruk eraf. Zekering van de brandstofpomp eruit. Even een startpoging, en dan moet de snelsluiting vrij makkelijk kunnen loskoppelen.
 
Voor het loshalenvan de snelsluiter: eerst de brandstofdruk eraf. Zekering van de brandstofpomp eruit. Even een startpoging, en dan moet de snelsluiting vrij makkelijk kunnen loskoppelen.
Ga ik eens proberen. Maar verdwijnt de druk niet als de motor al een poosje niet heeft gelopen. ? Als je Googled. Dan blijkt dat wel een dingetje te zijn. Bij Ducati ontgrendel je een metalen ring en haal je de connector zo los. Ben een half uur aan t pielen geweest. Toen was ik er klaar mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan