Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Voor iedereen die echt dat het allemaal voor mekaar was, ik heb de route aangepast en opnieuw in de OP gezet bij Waar is wat te doen. Om de Waalbrug en de stad Nijmegen een beetje te vermijden.


Wil je de nieuwe routen nog in de OP zetten ?
Thanks
 
nee helaas , de winkel was tijdens ons bezoek gesloten, er zijn kennelijk te weinig vrijwilligers om de winkel te bemannen

Jammer, je kon overigens ook miniatuur Guzzi's kopen bij de oude werkplaats. De winkel was 2 maal tijdens mijn bezoeken ook dicht. Wel begrijpelijk als alleen vrijwilligers het draaiende moeten houden. Ik zou het niet verkeerd vinden om 10 euro toegang tot het museum te moeten betalen. Van dat geld kan je dan weer mensen betalen voor de winkel.
 
Hallo zo de afgelopen week 100 pagina's van het oude topic gelezen doorgespit en de nieuwe vandaag ik ben weer bij 😂

Woensdag as kan ik mijn norge ophalen betreft een 2010 zilver 55k op klokje

En ja ben overgestapt van een BMW 😊

DE BMW k1200 LT had het loodje gelegd en mocht door naar Polen.
Ik ging in eerste instantie voor een bmw kijken. Een rt of gt of een pan ik rij veel bijna uitsluitend met mijn vrouw dus moest een fiets zijn waar ze confertabel op kon zitten. En ze was de LT gewend

Ik had de guzzi al een paar keer zien kijken naar mij zo vanaf links voor in de shop. Uiterlijk de lijnen speels maar toch krachtig. Zonder lomp over te komen (bmw). Maar goed. Eerst de pan 1300 geprobeert veel over gehoord nu eens zelf oordelen. Dat viel me zwaar tegen. Vond het eigenlijk niks speciaals. Was een goede fiets ongetwijfeld maar werd er niet blij van ofzo

M'n vrouw vind choppers mooi ik zei al daar kan je niet op zitten schat 😆 maar toch de 1600 classic met open pijpen maar ff een rondje gedaan. Wat een lol en plezier. Maar pff alle vullingen ben je kwijt voor je in de eifel bent 🤔

Nog steeds die guzzi een voor mij wat vreemd apperaat twee cilinders tour fiets met koffers?

Met de zoon van wim ter braake (motoren) wat verder babbelen met de zoon van wim ter braake en ik dacht ik stel gewoon eens de vraag of we na overeenkomen. Inruil de guzzi niet eens konden proberen was wel eens benieuwd

Dat was geen enkel probleem .rij er eerst maar eens mee zei hij. Praten we dan verder....

Nou dat was ff anders zeg. Eerst rij ik altijd alleen

Ik kwam terug met een smile van oor tot oor
Wat een beleving het geluid de trek kracht de klappen als je gas dicht gooid en insturen als een malle ( kom van een 380kg LT)

Ik was op slag om de looks rij beleving en toch iets aparts

Nu de vrouw nog als ze er niet goed op zit gaat alles over

Het was anders dan achterop de LT maar zeker niet slechter zei ze

Ook vond ze hem veel mooier dan welke bmw of pan ook

Dus nog twee dagen en dan halen we haar op

Wij komen hier het noorden versterken
Groeten uit Smilde

Bijlagen
 
Hallo zo de afgelopen week 100 pagina's van het oude topic gelezen doorgespit en de nieuwe vandaag ik ben weer bij 😂

Woensdag as kan ik mijn norge ophalen betreft een 2010 zilver 55k op klokje

En ja ben overgestapt van een BMW 😊

DE BMW k1200 LT had het loodje gelegd en mocht door naar Polen.
Ik ging in eerste instantie voor een bmw kijken. Een rt of gt of een pan ik rij veel bijna uitsluitend met mijn vrouw dus moest een fiets zijn waar ze confertabel op kon zitten. En ze was de LT gewend

Ik had de guzzi al een paar keer zien kijken naar mij zo vanaf links voor in de shop. Uiterlijk de lijnen speels maar toch krachtig. Zonder lomp over te komen (bmw). Maar goed. Eerst de pan 1300 geprobeert veel over gehoord nu eens zelf oordelen. Dat viel me zwaar tegen. Vond het eigenlijk niks speciaals. Was een goede fiets ongetwijfeld maar werd er niet blij van ofzo

M'n vrouw vind choppers mooi ik zei al daar kan je niet op zitten schat 😆 maar toch de 1600 classic met open pijpen maar ff een rondje gedaan. Wat een lol en plezier. Maar pff alle vullingen ben je kwijt voor je in de eifel bent 🤔

Nog steeds die guzzi een voor mij wat vreemd apperaat twee cilinders tour fiets met koffers?

Met de zoon van wim ter braake (motoren) wat verder babbelen met de zoon van wim ter braake en ik dacht ik stel gewoon eens de vraag of we na overeenkomen. Inruil de guzzi niet eens konden proberen was wel eens benieuwd

Dat was geen enkel probleem .rij er eerst maar eens mee zei hij. Praten we dan verder....

Nou dat was ff anders zeg. Eerst rij ik altijd alleen

Ik kwam terug met een smile van oor tot oor
Wat een beleving het geluid de trek kracht de klappen als je gas dicht gooid en insturen als een malle ( kom van een 380kg LT)

Ik was op slag om de looks rij beleving en toch iets aparts

Nu de vrouw nog als ze er niet goed op zit gaat alles over

Het was anders dan achterop de LT maar zeker niet slechter zei ze

Ook vond ze hem veel mooier dan welke bmw of pan ook

Dus nog twee dagen en dan halen we haar op

Wij komen hier het noorden versterken
Groeten uit Smilde

Bijlagen
Welkom in het guzzi kamp. Veel veilige kilometers toegewenst.
Dat bankje met klompen komt bekent voor, wel is aan zitten wachten tot de door ons gehuurde motor retour gebracht werd en wij die over konden pakken.
Zaak waar je goed geholpen word, vriendelijk. Hebben er onze kleding gekocht na ik besloten had toch weer een eigen guzzi te willen hebben.
 
Wel, Jurjen, er breekt een nieuwe tijd voor je aan! Ik heb haar een maand geleden ook zien staan bij Wim (het zal toch wel dezelfde zijn :)). Een kennis haalde er zijn K75RT op, de Guzzi was boven z'n budget. En Ter Braake is een plezierige zaak.
Kom vooral vaak hier langs!

Over een paar maanden is de najaarsmeeting, dan kunnen we samen oprijden - ik kom uit Emmen.
 
Hey bad slipper ja zal dezelfde zijn. Ik moest ook nog goed praten over de prijs hoor 🤔

Morgen maar eens ophalen volgens mij redelijk originele fiets. ( Niet eens echt naar gekeken)

Ga er eerst eens wat km op maken en kijken of ik groter scherm enz. Of ecu mapping icb met filter en uitlaat ofzo

Najaars meeting zeker leuk om te doen
 
zo, hier ook maar ff melden voor tips en trucjes,

Sinds eind mei een Stelvio naast de Multistrada 1100, en omdat twee keer een adventuretoersportding toch wat overdone was, afgelopen zaterdag de MTS ingeruild op een V11
 

Bijlagen

  • IMG_1762.jpg
    IMG_1762.jpg
    309,2 KB · Weergaven: 16
eerder in 2009 al een jaar een V11 gereden, na een jaar weg gedaan en er eigenlijk altijd spijt van gehad
nu een iets verbouwde teruggekocht, beetje voor de heb en om te woonwerken of een dagtochtje
IMG_2286.jpg
 
bij de weg, dit is dus zoonlief op de V11

even een vraag aan de kenners,
de stelvio heeft bij aflevering de nokkenasmodificatie gehad, en kleppen zijn na 5000 km vorige week nagesteld
evengoed maakt dit blok een vreselijke herrie bij stationair, een enorm verschil met de v11
 
bij de weg, dit is dus zoonlief op de V11

even een vraag aan de kenners,
de stelvio heeft bij aflevering de nokkenasmodificatie gehad, en kleppen zijn na 5000 km vorige week nagesteld
evengoed maakt dit blok een vreselijke herrie bij stationair, een enorm verschil met de v11
Tja de stoterstangen moeten tikken anders staat alles te strak. Maar maak er es een filmpje van met uiteraard geluid genomen daar waar jij het herrie begint te noemen. Uitlaten buiten beschouwwing genomen.
 
@FastFriend: Dat zijn mooie motors!
@Jurgen: het enige wat je nog mist aan de Norge is het handige oliepijlstokje van TLM.



Badslipper. Peil stokje. En groter scherm dit weekend maar eens ff naar een guzzi dealert

Vind ook dat in de tweede versnelling. Bij langzaam rijden en rotondes hij wat blokkerig doet .

Ik las ook dat er mapping beschikbaar is lamb sonde uit enz en dat je dat zelf kan uploaden in ecu? Iemand daar ervaring mee?
 
Badslipper. Peil stokje. En groter scherm dit weekend maar eens ff naar een guzzi dealert

Vind ook dat in de tweede versnelling. Bij langzaam rijden en rotondes hij wat blokkerig doet .

Ik las ook dat er mapping beschikbaar is lamb sonde uit enz en dat je dat zelf kan uploaden in ecu? Iemand daar ervaring mee?
Jurgen,op de site van motoguzzi club nederland is heel veel te vinden daarover. Uiteraard met de nodige ja's en nee,s. Ieder zn meug. 😊
Paul Minnaard, als ik het uit mn hooft zeg is daar in een beetje de bolleboos. Zoek en gij zult vinden.
 
Maar bokkerig op de rotonde: in het begin nam ik de rotonde in de 1e versnelling. Nu rijd ik een beetje sneller, dan lukt het nog wel in 3 8-).
 
Maar bokkerig op de rotonde: in het begin nam ik de rotonde in de 1e versnelling. Nu rijd ik een beetje sneller, dan lukt het nog wel in 3 8-).


Haha. Ik neem hem in twee nu ( met vrouw achterop) Tis ook kwestie van wennen. Ben nu in bourtange op boerderij passen van vrienden die op vakantie zijn. Straks ff naar hmi in kielwindeweer

Zijn een aantal dingen die ik nog moet hebben vind ik zelf

Druppel lader
Groter scherm
En kleine tanktas. Zit al een Evo RIng op. Vind toch makkelijker om portemonnee en tel enz vlot bij de hand te hebben

Gister ook maar ff voor volgend weekend een B&B geboekt in winterberg.
 
Precies! En dan te bedenken dat er mensen zijn die er een caféracer van zouden willen maken :o .
 
Terug
Bovenaan Onderaan