Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Tja de stoterstangen moeten tikken anders staat alles te strak. Maar maak er es een filmpje van met uiteraard geluid genomen daar waar jij het herrie begint te noemen. Uitlaten buiten beschouwwing genomen.

hier een filmpje van de stelvio

hmm verkeerde extensie
nou, schiet mij maar lek
zowel de standaard Apple als MP4 pakt ie niet
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen, ik heb pas een California III uit 1992 gekocht nadat ik al jaren een Moto Guzzi wilde hebben :)
Alleen nu blijkt hij niet bij te laden, heb het een en ander gecontroleerd maar er zitten wat verschillen in hoe het laadsysteem werkt met wat ik gewend ben, kan ik dat hier in het topic vragen of kan ik dan beter een topic in Techniek starten? ik ben bang dat er daar veel algemene dingen geblaat worden terwijl ik specifieke Guzzi kennis zoek. ;)

Ook ben ik op zoek naar een werkplaatsboek, in papier of digitaal, hebben jullie tips? is "Guzziology" een goede aankoop? of is dat meer voor naast een werkplaatsboek?
 
Hoi Robinjo
Dat kan je beter vragen in het klassieke motor topic ,daar heb je het topic ,, moto guzzi the italian job ,,
Guzzi gek zal dan wel reageren op je vraag, als ex timmerman weet hij nagenoeg alles van moto guzzi :+
 
Hoi Robinjo
Dat kan je beter vragen in het klassieke motor topic ,daar heb je het topic ,, moto guzzi the italian job ,,
Guzzi gek zal dan wel reageren op je vraag, als ex timmerman weet hij nagenoeg alles van moto guzzi :+

"als ex timmerman weet hij nagenoeg alles van moto guzzi" _O-

Dankjewel!
 
We kunnen wel vast eens naar een datum kijken. Meestal wordt het Oktober. Eerlijk gezegd, in September kom ik er niet aan toe. Ik kan 28 September, 12, 19 en 26 Oktober.
 
Goedendag mede-motoguzziërs, ook ik ben gezwicht voor de ranke lijnenspel, het stukken mindere drooggewicht, de v-twin roffel... Nooit gedacht dat ik als fervent BMW K100LT vanaf 2008 tot 2012 en daarna m'n huidige K1100LT SE van 1995 ooit op iets totaaaal anders zou overstappen. Wilde nl met behoud van redelijk wat overeenkomsten als bergruimte, ABS, handvatverwarming ed. niet teveel consessies doen, had op FJR even proef gedraaid, maar neuh was het toch niet, bleek er ergens een zwarte guzzi1200 Norge GTL van 2008 daar ook in de buurt van die motorzaak in Oudelande te staan, dus ik gevraagd voor proefrit de volgende ochtend, en ja, dat rijdt.... anders. Wel min of meer dezelfde luxe als de Beemer, mis radio😉, maar ja dat rauwe en dat geplof heeft ook wel z'n charmes, loud pipes saves lives toch, de Beemer hoorde je bijna niet aankomen, die Norge destemeer, kan em ergens volgende week ophalen, dus zal me wat vaker melden op deze nieuwe site. Idd de voorgaande 100+ pagina's ook als warme broodjes verslonden😁. Zit nu al met een big smile op de bank, nog net niet met m'n (BMW) Helm op....
 

Bijlagen

  • DSC_0051.JPG
    DSC_0051.JPG
    280,2 KB · Weergaven: 21
Nou, die ziet er nog strak uit! Je hebt in de eerdere 100 pagina's vast wel iets gelezen over het oliepeilstokje. We hopen over een maand of zo een ontmoeting te hebben, maar zelfs midden Nederland is vanuit Zeeland wel een flink stuk rijden :o

Geniet er in ieder geval van!
 
Als de datum ons ook uitkomt. En t weer t toe laat 😃 ik rij niet graag in de regen , dan komen wij ons aansluiten
28ABD0E3-B2B0-4958-B6DB-1DC6DA7E93E3.jpeg
 
Nou terug uit de Dolemieten.
Machtig gebied, mijn norge heeft zich uitstekend gedragen en naar zijn zin gehad.
Waico mooie motor, ga je veel plezier van hebben, zoals ik.
iedere dag (woon werk) krijg ik een smile als ik hem start!

Nu data mbt oktober: 12 en 26 oktober staan nog niets in mijn agenda.
 
Laten we 12 Oktober afspreken dan, de 26e heb ik half en half wat staan.

Het glaasje van het linker knipperlicht voor is er ineens af. Net voor de rit zag ik al dat het was los zat, het gat van de schroef was wat uitgebroken. Een half uur later is-ie weg, en het knipperlicht bijna eruit gewaaid. Gelukkig ligt hier cellotape....
 
Staat genoteerd.:)
Echter eerst nog een weekje rondreis luxumburg, Vogezen, zwarte woud en de Eiffel*O**O**O*
 
Nou, die ziet er nog strak uit! Je hebt in de eerdere 100 pagina's vast wel iets gelezen over het oliepeilstokje. We hopen over een maand of zo een ontmoeting te hebben, maar zelfs midden Nederland is vanuit Zeeland wel een flink stuk rijden :o

Geniet er in ieder geval van!
Ja, maar woon lekker centraal..... Arnhem... Kan alle kanten op... 😉 En idd dichtbij TLM mbt onderhoud en -delen..
 
Iemand die een goede gear indicator op zijn Norge 1200 gtl heeft gezet toevallig?Zo ja welk merk? Ik heb een 2008, zit er nl niet standaard op...
 
Jawel, eerste lange rit vanaf Oudelande naar Arnhem, prima, heerlijke buffel.Gisteren tourrit even na wezen rijden, klapt kleppendekelpakking rechts eruit, anwb gebeld, was achterstallig onderhoud, gelukkig 3 mnd garantie bedongen. Maar in 2 dagen al heerlijk gestuurd.... 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan