- Onderwerp starter
- #426
De meeste partners vinden een pannekoek op de Duivelsberg super. Kan jij het helpen als er de hele weg andere motorrijders om jullie heen rijden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ach, hier de Stelvio in onderhoud,
hij begon behoorlik lawaai te maken, dus behalve nieuwe achterband en beurt ook maar ff klepspeling, oliepompfilter in carter checken enzo.
De kleppenmodificatie heeft ie gehad, dus daaraan ligt het niet, als het met stellen en schoonmaken / verse olie niet lukt zal het wel ergens dieper in het bloik zitten. Dat zien we dan wel weer.
Deze week dus op de caferacert naar het werk... pfff das niet echt comfortabel met dit weer
Ik volg met interesse... Ik heb een weg gedrukte, onbewuste behoefte aan een Griso 8V, maar heb/had zo mijn twijfels over de kleppentrein en modificatie(s).hmm... kwam nog een verrassing bij, vorige bandenman had zeer waarschijnlijk de klemboutjes in de voorvork te strak gedraaid, waardoor de boel bij de voorwielas is afgebroken.
tijdens het rijden gelukkig niet gemerkt, maar toch maar wel even laten repareren.
Verder is het gerammel ondanks de nokkenas modificatie toch te wijten aan slijtage
dus modificatie ook niet goed gedaan? of te laat?
pfff.... die mag van mij nog wel even blijven zitten
dit is een stelvioIk volg met interesse... Ik heb een weg gedrukte, onbewuste behoefte aan een Griso 8V, maar heb/had zo mijn twijfels over de kleppentrein en modificatie(s).
Voor zover ik kan vinden heeft vrijwel ieder blok van de eerdere generatie 8V die zelfde modificatie nodig aan, ik dacht, tuimelaars / kleppentrein. Maar dat stukje extra vermogen van de 8V motoren is wel heel erg aantrekkelijk... Als ik bijv. een Griso 1100 4V zou nemen, dan heb ik een modernere motor met exact het zelfde motorblok en vermogen als mijn huidige V11 caferacer. Nieuwe fiets moet natuurlijk wel aanvoelen als een upgradedit is een stelvio
Toevallig niet de mijne EdpaIk zag vorige week dat mijn oude norge in september van eigenaar gewisseld is
Oh, zag dat je een mooi grijze uitvoering had...Toevallig niet de mijne Edpa
Andere blokken,...Veel Guzzi's staan nu stil denk ik. Maar ik heb vandaag nog een rondje op de klassieker gereden. Genieten . Alleen viel juist op de terugweg de verlichting uit. Gelukkig was ik bijna thuis, het begon al te schemeren. Weer een beetje contactspray in de koplamp van de week.
Met de Norge heb ik nu telkens het probleem dat de remblokken vastroesten aan de remschijven, alleen voor. Het zal wel komen door de nieuwe schijven, die zijn nog zo vlak, dat er met een beetje vocht genoeg contact met de remblokken is om vast te gaan zitten. Nu moet ik elke dag het voorwiel een eindje verder draaien als ik niet rij. Iemand een tip?
Voor zover ik kan vinden heeft vrijwel ieder blok van de eerdere generatie 8V die zelfde modificatie nodig aan, ik dacht, tuimelaars / kleppentrein.
UIt eigen ervaring weet ik dat gesinterde remblokken (die metaaldeeltjes bevatten) sneller roesten dan andere. Als je remblokken blijven plakken dan zou het kunnen dat je remzuigers niet goed terug komen. Ik heb het 1 keer gehad met mijn achterrem die aan roeste. Dit kwam door een stilstand van 2 weken na een pekelritje,... mijn eigen schuld dus.@IJzervreter: ik denk toch niet dat de remblokken roesten. Eerder dat ze nogal dicht op de remschijf zitten, en met het vocht dat er in deze dagen van regen en pekel tussen gaat zitten gaat de remschijf roesten. De roest neemt extra plaats in en zet de zaak klem.
Maar wat weet ik er van? Welke soort remblokken heeft dit probleem niet?
Veel Guzzi's staan nu stil denk ik. Maar ik heb vandaag nog een rondje op de klassieker gereden. Genieten . Alleen viel juist op de terugweg de verlichting uit. Gelukkig was ik bijna thuis, het begon al te schemeren. Weer een beetje contactspray in de koplamp van de week.
Met de Norge heb ik nu telkens het probleem dat de remblokken vastroesten aan de remschijven, alleen voor. Het zal wel komen door de nieuwe schijven, die zijn nog zo vlak, dat er met een beetje vocht genoeg contact met de remblokken is om vast te gaan zitten. Nu moet ik elke dag het voorwiel een eindje verder draaien als ik niet rij. Iemand een tip?