Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Ja, ik ben er blij mee. Mijn collega werkt bij ons in de carrosserie en repareert tankcontainers en opleggers. Hij is een kei in zijn vak en daarom had ik er vertrouwen in, dat hij dit kon maken zoals ik het bedacht had.
 
IMG_20200209_144717.jpg

De rest ook maar gepoetst... Ze is zaterdag 12 geworden..
 
Tsss, ze gaat dit jaar naar een voortgezette rijopleiding..._O-. Vandaar de nieuwe boekentas op de tank.
 
Vanmorgen eindelijk de adoptie-papieren compleet gemaakt.
Eindelijk kon Dikke Guus me ons mee.
Hier stond ie al te popelen om naar buiten te mogen...


EE319ED6-27AA-489A-9DF2-1FE16A4B7602.jpeg

Trotse pappa:

CC823173-9F44-4AE5-9285-4C7F17748178_1_201_a.jpeg

Thuis aangekomen:

CD30246B-AAB5-435F-B522-10CE5F6B0E84_1_201_a.jpeg

Op de motor mover, tegen de muur geschoven:

A2C18EAB-0913-4B49-88E8-234BB6B0DC54_1_201_a.jpeg

Past prima zo:

F03989DC-3952-4353-8964-8954B45330AE_1_201_a.jpeg

Als 'n kind zo blij.
:]
 
Gefeliciteerd, puike Breva. Veel plezier ermee en wellicht een keer op de voorjaars/najaarsmeeting?
 
Vanmorgen eindelijk de adoptie-papieren compleet gemaakt.
Eindelijk kon Dikke Guus me ons mee.
Hier stond ie al te popelen om naar buiten te mogen...


Bekijk bijlage 1465459

Trotse pappa:

Bekijk bijlage 1465462

Thuis aangekomen:

Bekijk bijlage 1465468

Op de motor mover, tegen de muur geschoven:

Bekijk bijlage 1465470

Past prima zo:

Bekijk bijlage 1465472

Als 'n kind zo blij.
:]
Dat begrijp ik als aanvulling op je Abarth,...Breva en Fiat heb ik wel, Abarth niet.
 
Het is nog een beetje vroeg voor data voor de voorjaarsmeeting. Als we daar nu al mee beginnen is de meeting weer vergeten als het zover is. Maar toch, als er iemand nu al weet dat hij Mei - Juni alleen maar op die of die zaterdag tijd heeft, dan is dat fijn om vast te weten!

OK Dolf, na al het werk, is het allemaal begonnen om dat piepkleine tasje ;) ? Ik ben benieuwd of de voortgezette rijtraining daar in past :+ .
 
Die voortgezette rijopleiding doen wij elk voorjaar ,in eigen beheer, met onze motorclub.
Gewoon op een zondagvoormiddag , op een leeg Lieshouts industrieterrein, onder begeleiding van een , clublid die een rijschool heeft.
Heel leerzaam! Dus eigenlijk moet je gewoon lid worden van onze mtc.
 
Ik weet niet of ik door de ballotage kom, (de Breva wel denk ik). Misschien is het terrein van Bavaria ook geschikt. Ik heb er veel bijzondere verrichtingen met de Volvo verricht toen ik daar nog geregeld kwam. (slalom tussen de kratten door en zo...)🚛
 
Inderdaad is het eigenlijk begonnen om de tanktas/en de bevestiging…. (ik weet het, gekkenwerk....🙄).
 
Vanmorgen het eerste plezierritje met Guus gemaakt.
Even naar Tongeren gereden. Daar Freddy Nijssen een blik op haar laten werpen.
Die vond het een hele nette machine, geen rare geluiden, geen verdachte tikken.
Lekker mee gaan rijden, zei hij. :Y
Vanuit Tongeren terug naar huis.
Onderweg besloten, dat eerst dat windscherm er af moest.
Van thuis door naar Duitsland om daar V-power te gaan tanken.
Daarbij viel me op hoe nauwkeurig de tank- en snelheidsmeters blijken te zijn
(vergeleken met wat de gps aangeeft).

Toegegeven: ik ben heel blij dat de turbulentie compleet weg is.
Maar snelheden boven de 130 km/u :]is nu écht werken.
Of diep bukken...

Zo ziet ze er nu uit:

AAB0378A-0A31-4C6E-9A31-B6C70E4C7A44.jpeg

Misschien dat ik het scherm hou als ik weer eens naar de Alpen rij.
Eens een tijdje aanzien, zo.
 
Ik snap best dat je het scherm er voorlopig af laat. Als het een keer erg hard regent is het wel handig.
 
Hallo Luitjes,
Ik ben nieuw hier in dit topic.
Mijn eerste 3 motorfietsen waren Suzuki 4-cilinders. Fijne motoren, veel plezier van gehad. Helaas werd ik van mijn laatste Soez, een Bandit 1200, af gereden en werd deze total loss verklaard... Een vervelend voortijdig afscheid dus...
Destijds overgestapt naar een Triumph Tiger 955i uit 2003 waar ik ruim 12 jaar en zo'n 99.000km mee gereden heb. Heel tevreden over dit merk! Fijne zithouding, fijn motorkarakter, voor mij een prima stuurfiets, kan er een hele dag zonder problemen op rond rijden, Zeer geschikt voor woon-werk verkeer...tsja... niets dan lof. Heeft me nooit laten staan, fijn karakter met de wat rauwere loop dan de probleemloze Japanse "naaimachientjes" die zeer goed bevallen zijn!!
Totdat ik afgelopen week op m'n Tigertje van achteren aangereden ben door een automobiliste die me helemaal niet gezien had... :N ;(

Gelukkig zelf heel goed vanaf gebracht, helaas Tigertje total loss! Niet gek met bouwjaar 2003 en bijna 130.000km op de klok. Veel belangrijker dan dat ijzer en plastic, wat we stiekem toch wel koesteren, is dat ik het er zelf heel goed vanaf gebracht heb!!!

Nu moet ik zeggen dat Guzzi al een tijdje mijn belangstelling heeft, met name de Stelvio en de Norge.
Omdat ik het hele jaar door rijd lijkt mij de Norge een betere keuze vanwege de betere bescherming tegen regen en kou. Maarja de hoge "alles overzienende" hoge rijderspositie heeft ook wel wat...
Daarnaast rijst me de vraag of zo'n trillend en levend 2-cilinder blok me wel zal bevallen...??

Na de 1200 Bandit wilde ik graag een all-road vanwege zithouding en comfort. Destijds was de Tiger een van de sportiefste tussen de GS, Varadero en V-Strom's. Dat was mede bepalend voor mijn keuze. En als ik voor sportief wil gaan dan lijkt me een FJR een betere keuze, t.o.v. van een Norge, toch??

Maar zoals ik al schreef, Guzzi trekt me op de een of andere manier aan, kan niet zeggen waardoor dat komt, het is een gevoel...
Een Stelvio lijkt me een waardig opvolger van m'n trouwe Tiger al verwacht ik meer bescherming te vinden tegen weer en kou op een Norge.
En ja... ik wordt er niet jonger op, een snelle fiets vind ik minder belangrijk, comfort geef ik een hogere prioritijd... Daarom denk ik dat praktisch gezien de Norge een betere keuze is...

Maar eerst maar eens een proefrit maken en ervaren hoe het is om op een Guzzi te rijden. Ik verwacht een blok dat meer aanwezig zal zijn... Meer trillingen en geluid, kortom iets dat meer leeft. En ik hoop dat een proefrit op een Stelvio en Norge duidelijkheid g eeft om ze echt te kunnen vergelijken. TLM zit in de buurt dus daar zal ik eens langs gaan... komt vast goed :)

Als jullie een "fiets" zouden kunnen kiezen om het hele jaar mee te rijden, zou dat dan een Stelvio of een Norge zijn? Woon-werk afstand ca. 20km, net te ver om te fietsen want op deze afstand lukt het mij niet om niet met een natte rug op het werk te verschijnen...
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van jullie keuze! Helemaal als je ervaring hebt opgedaan met beide modellen!!!

Nog even ter info:
Ergens rond de eeuw-wisseling heb ik een MZ met zijspan gekocht. Je kent het wel... een walmend "onooglijk" 250cc 2-takt fietsje uit de DDR met een bakkie er aan. Ook daar kan ik volop van genieten ondanks het beperkte vermogen van 21 pk en het "mee zeulen" van een bakje! Geen snelheid maar volop beleving!
Sindsdien denk ik beter te begrijpen wat men bedoelt met karakter motorfietsen ;) Haha... dat smaakt naar meer :) :)

Herkennen jullie het gevoel van "karakter fiets"??

alvast bedankt voor jullie reacties!!!
 
Moto guzzi's zijn karakter fietsen.
Zelf heb ik de afgelopen 7 jaar een norge gehad voor woon werk verkeer. En dat beviel goed.
Over de stelvio kan ik weinig vertellen.
Wil je sportiever dan zou ik niet voor de FJR gaan maar voor de Kawasaki GTR 1400.
Succes met je keuze
 
Ik rij zelf een Stelvio, elke dag 30km heen en 30 weer terug
Daarnaast twee tot 3 x per jaar een korte vakantie naar de bergen
Super mooi rijden met dat ding, heel gemakkelijk sturen en heerlijk koersvast
En ook het wat snellere bochtenwerk is geen probleem, linksrechts, haarspeldbochten, kom maar op
ik rij met Michelin road5 banden, nat of droog, super veel vertrouwen

Hiervoor een multistrada 1100 gehad, ook heerlijke stuurfiets, maar geen moment spijt van de switch

succes met kiezen 👍
 
Ha luitjes,
Proefrit gemaakt op een Norge en een Stelvio. De kennismaking met Moto Guzzi is heel positief, wat heerlijk dat zo'n blok leeft en trilt zonder hinderlijk te zijn! Fijn koppel, gaat vlot door de toeren heen, schakelt goed! Haha... daar wordt je blij van *D

Eerst gereden met een Norge en dat is een fijne motor. De kuip beschermd prima en na een uur rijden bij 7° à 8°C niet koud gekregen. Hij is lekker vlot al is de beleving door die kuip anders dan op m'n Tiger waar een laag sportruitje op zat. Haha... dat was vol met m'n bakkes in de wind :) Boven de 150km/u een fiets voor kerels met dikke nekken ;)
Het gewicht van de motor viel me wel op, hij stuurt strak maar voor mij geen motor van opstappen en bochtjes pikken. Dat zal prima kunnen maar ik denk dat door het aanwezige gewicht best aanwezig ermee om moet leren gaan. Dat was destijds ook met m'n 1200 Bandit en daar was na gewenning prima mee te sturen. Ik had in ieder geval geen "schaamstroken" op m'n achterband...
na een uurtje begin mijn schouders en armen wat te voelen. Niet hinderlijk en zal ook gewenning zijn. De zit is sportiever dan op de Tiger. Kortom, een positieve indruk qua karakter van het motorblok en de goede bescherming, wel een motor waaraan ik moet wennen en wat zeker zal lukken.

Daarna een uur met een Stelvio op pad geweest. Man wat een feest!! *O* Na de eerste 2 bochten wist ik het al, wat is dit een wereldfiets!!! Heerlijke rechtop zitpositie, het fijne motorblok en ik reed van begin af aan al flierefluitend door de bochten...:] M.a.w. geen motor waar ik aan moet wennen, opstappen en genieten! Haha... ik heb zo ongeveer het volle uur met een grote glimlach rond gereden *D*D*D
Moet ik nog meer zeggen? Ik ga fijn op zoek naar een Stelvio!!

Gr. Han.
 
Veel succes met de zoektocht.
Ik moet zeggen doen ik van de norge overstapte op de V85TT had ik ook dat gevoel een heb ik nog steeds heerlijk licht sturen.
 
Veel succes met de zoektocht.
Ik moet zeggen doen ik van de norge overstapte op de V85TT had ik ook dat gevoel een heb ik nog steeds heerlijk licht sturen.

Ja zo’n TT85 is prachtig maar valt voor mij buiten m’n budget. Is het een all-road eigenschap dat deze zo makkelijk sturen?
 
Het is gewoon jammer dat de Stelvio maar betrekkelijk kort in productie geweest is en niet zoveel verkocht. Ik heb zelf de Norge, met verhoogd stuur, vanwege hetzelfde probleem met schouders en armen. Daarna geen last meer. Maar ik heb ook wel eens een stuk op de Stelvio gereden. En dat is inderdaad meer ontspannen, en een stukje pittiger. Ik zou ook in Duitsland rondkijken! veel groter land en Moto Guzzi heeft daar wat meer belangstelling dan in Nederland. En dan zijn de prijzen vaak gunstiger.

Heb je al naar het 8 kleppen nokkenas verhaal gekeken? Niets om bang voor te zijn, maar het moet wel in orde gemaakt zijn.

Haast je wel een beetje, ergens in Mei - Juni hebben we een Meeting, dan willen we jou en je Stelvio graag ontmoeten! :) :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan