Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Weet iemand of het mogelijk is om in de software van de Norge en Breva te komen?

Op een hete dag start - zelfs na een ritje - mijn Norge soms niet. Maat met een Breva heeft hetzelfde euvel. De spanning is dan kennelijk te laag waardoor de software aangeeft dat de startmotor niet aan mag. Ik heb het in eerste instantie opgelost met een zwaardere accu. Toch weer een keer het probleem gehad. Toen de modificatie aangebracht met een condensator en een diode. Tot nu toe gaat het bij mij goed, maar de Breva stond dit weekend toch weer met pech.
Zou die 'beveiliging' in de software uit te zetten zijn? Dus, dat de startmotor toch stroom mag krijgen, als de spanning te laag is.
Ik heb op mijn Breva toenertijd de oplossing van MGCN gebruikt, rechtstreeks een draad van de accu naar het startrelais. Daarna geen startproblemen meer gehad.
Startprobleem Breva 850/1100/1200/Norge/Griso
 
Kleine update 8-)


Na eerst een grotere accu, toen de modificatie met een condensator en daarna de reiniging van de polen van het startrelais - welke geen van allen de 'click-no-crank' problemen hadden opgelost - uiteindelijke een draad met zwevende zekering getrokken vanaf de accu naar het startrelais. Er is nog maar 1 dag om, maar ik denk wel dat hiermee eindelijk het probleem definitief opgelost is.
Yes, lekker voor je! Lekker rondje rijden dan maar!!


Ik zal hier niet heel hard roepen: ik had je deze modificatie al aangeraden...
 
Dit weekend de Norge 2V binnen gestoken voor de ECU flash bij een van de betere mannen hiervoor.
Maar helaas bericht gekregen dat ze niet in de ECU geraken :(
Iemand dat probleem al gehad? Is er een handeling die dat probleem verhelpt?
 
Dit weekend de Norge 2V binnen gestoken voor de ECU flash bij een van de betere mannen hiervoor.
Maar helaas bericht gekregen dat ze niet in de ECU geraken :(
Iemand dat probleem al gehad? Is er een handeling die dat probleem verhelpt?
Wel de juiste kabel gebruikt voor de connectie met de ECU?

Soms is het ook zo dat het bij de 1e poging niet lukt om connectie te maken (weet niet waarom) en één van de vervolgpogingen wel (eveneens; weet niet waarom).
 
Dag allemaal, rond deze tijd stel ik meestal voor om samen nog eens een najaarsrit te maken. Maar de laatste keer 21 Mei heeft me nogal een onplezierig gevoel gegeven. Voornamelijk omdat er nogal wat leden van de MGCN club meereden die erg ontevreden waren over bijna alles. Hoewel het weer mooi was en de route op zich echt leuk, was er op van alles commentaar. Na de leuke ervaringen van de afgelopen 10 jaar een dissonant.

Maar goed, for old time's sake wil ik het nog wel eens proberen. Iemand belangstelling, op een zaterdag komende herfst?
 
Helaas alle zaterdagen in oktober zoeen al vol gepland met verjaardagen en andere verplichtingen. Vond het wel altijd leuk om mee te rijden. Is helaas alweer te lang geleden.
 
@ motorloos Heb je al op MGCN gecheked? Paul heeft een zeer uitgebreide how to geschreven.. incl mappings enz
 
Dag allemaal, rond deze tijd stel ik meestal voor om samen nog eens een najaarsrit te maken. Maar de laatste keer 21 Mei heeft me nogal een onplezierig gevoel gegeven. Voornamelijk omdat er nogal wat leden van de MGCN club meereden die erg ontevreden waren over bijna alles. Hoewel het weer mooi was en de route op zich echt leuk, was er op van alles commentaar. Na de leuke ervaringen van de afgelopen 10 jaar een dissonant.

Maar goed, for old time's sake wil ik het nog wel eens proberen. Iemand belangstelling, op een zaterdag komende herfst?
Mogen ook Ex Guzzi rijders mee? Heb nog wel mn MGCN card😁
 
Dag allemaal, rond deze tijd stel ik meestal voor om samen nog eens een najaarsrit te maken. Maar de laatste keer 21 Mei heeft me nogal een onplezierig gevoel gegeven. Voornamelijk omdat er nogal wat leden van de MGCN club meereden die erg ontevreden waren over bijna alles. Hoewel het weer mooi was en de route op zich echt leuk, was er op van alles commentaar. Na de leuke ervaringen van de afgelopen 10 jaar een dissonant.

Maar goed, for old time's sake wil ik het nog wel eens proberen. Iemand belangstelling, op een zaterdag komende herfst?
Zijn ook niet MGCN mensen maar in bezit van Guzzi welkom….😊
 
Iedereen is altijd welkom geweest! *O* Het aantal heeft ook nauwelijks een rol gespeeld: we zijn wel eens met meer dan tien en ook wel eens met drie onderweg geweest. Het heeft vooral met gezelligheid te maken, een leuk stukje rijden en ook tijd om een praatje te maken. Zal ik wat datum voorstellen doen?
 
Iedereen is altijd welkom geweest! *O* Het aantal heeft ook nauwelijks een rol gespeeld: we zijn wel eens met meer dan tien en ook wel eens met drie onderweg geweest. Het heeft vooral met gezelligheid te maken, een leuk stukje rijden en ook tijd om een praatje te maken. Zal ik wat datum voorstellen doen?
Aangezien ik eindelijk eens uit de ploegen ben en dagdienst werk kan ik ieder weekend (mits de vrouw het toelaat😉) en een leuk stukje touren en wat klets is altijd gezellig …..
 
Ook even reageren, gisteren middag ben ik bij het klussen van de trap gevallen.
Mijn hele linkerkant is beurs , en mn elleboog gebroken,morgen krijg ik te horen of een operatie om het bot recht te zetten nodig is.

Maw ,mij gaat het deze keer niet lukken om erbij te zijn , pannekoeken te eten en gezellig te kletsen , jammer.
 
Nou ja, wat een ellende! Beterschap, ik kan me voorstellen wat naar, los van de pijn, om op de mooie dagen naar buiten te kijken en dan niet op te kunnen stappen! Mogen we eventueel je route van vorig jaar gebruiken, ik vond 'm er leuk en heb de tweede helft nog gemist.

Wat mij betreft, behalve 1 Oktober kan ik elke Zaterdag: 8, 15, 22, 29. OK, 29 liever niet.
 
Wegens vakantie/werk kan ik alleen de 15e. Mits het dan niet, zoals vandaag, zeikt van de regen, wil ik wel weer mee
 
Ik wil een topic aanmaken in "waar is wat te doen", voor ik daaraan begin, wie weet er nu al dat hij of zij Zaterdag 15 Oktober, als het weer redelijk tot goed is, meerijdt? Als het er maar èèn of twee is of zijn, dat niet erg, dat is evengoed gezellig. Maar omdat het op betrekkelijke korte termijn is, kan misschien niemand meer.

Verder heb ik op het moment niet de mogelijkheid om te navigeren. In nood kan ik wel uit m'n hoofd een leuk stukje rijden, maar het is natuurlijk handiger als we een vaste route kunnen volgen. Dus gaat er ook iemand mee met een TomTom of Garmin?
 
Ik wil een topic aanmaken in "waar is wat te doen", voor ik daaraan begin, wie weet er nu al dat hij of zij Zaterdag 15 Oktober, als het weer redelijk tot goed is, meerijdt? Als het er maar èèn of twee is of zijn, dat niet erg, dat is evengoed gezellig. Maar omdat het op betrekkelijke korte termijn is, kan misschien niemand meer.

Verder heb ik op het moment niet de mogelijkheid om te navigeren. In nood kan ik wel uit m'n hoofd een leuk stukje rijden, maar het is natuurlijk handiger als we een vaste route kunnen volgen. Dus gaat er ook iemand mee met een TomTom of Garmin?
Hoi ik wil wel mee mits het weer redelijk is en dan vooral een beetje droog. In welke regio wil je gaan rijden en ik ben in het bezit van een TomTom . Laat maar weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan