Uiteraard, dat is mijn eerste werk, hoe dat weet ik nog niet precies maar dat zal wel goed komen.Ik zou eerst zorgen dat hij op 4 cilinders loopt, dat scheelt een hoop geklapper.
precies eerst op 4 cilinders daarna eigenlijk kleppen stellen en dan carburateurs synchroniseren.
Kijk je , bougies na of deze wel vonken, ? controleer je bougie kabels op breuken ? /bobines connectors ontsteking of deze niet gecorrodeerd zijn etc etc.
Hoeveel heeft de motor gelopen ? als het weinig is zal de nokkenasketting hoewel deze niet km gerelateerd is zeker niet versleten zijn . De NAKS kan blijven hangen oid of is misschien kapot .(Geloof niet dat het de NAKS is )
Zo op het filmpje te horen idd op 2 of 3 cilinders kijk de bougiekabels na of deze op de juiste ontstekingsvolgorde zitten ?
Carburateurs die niet goed werken ?
Ik denk als je bovenstaande naloopt dan loopt de motor denk ik weer prima zonder ratel .
Helemaal stil lopen deze Suzuki's niet .
Dit moet niet al te moeilijk zijn
Vier weken geleden een gsx 750f gekocht. Vriend van me die mee was gaf aan dat het tikkende geluid wat het blok maakte naar alle waarschijnlijkheid van de kleppen kwam. Na thuiskomst grote beurt gegeven en de kleppen gesteld.
Het tikken/ratelen bleef echter en toen ik onlangs bij de motorgarage was voor nieuwe banden heeft de monteur aangegeven dat het geluid niet past bij kleppen. Hij dacht aan de Naks. Na ontzettend veel gelezen en ja ook geluisterd te hebben hier op het forum twijfel ik enigszins en alvorens de kappen etc er allemaal weer af te gaan schroeven vroeg ik me af of er iemand is die het geluid misschien herkend. Het is hoorbaar over het gehele toerenbereik.
Klinkt niet fris, welke cilinders lopen niet mee?
Wat voor olie heb je erin gedaan.
Welke bougies,
luchtfilter, en hoe stonden de kleppen toen je ging stellen???
Ik denk aan iets wat stuk is.
En bedanktStraks heb je een motor die helemaal in orde is, afgezien van een mechanisch defect dat hem total loss maakt.
Een GSX-R1100 blok lijkt me wel leuk.En bedanktNou ja, als de oplossing niet gevonden kan worden kan ik er altijd nog een ander blok in proppen. Maar zover is het voorlopig nog niet.
Als jij zorgt voor het blok, zorg ik voor de koffie!Een GSX-R1100 blok lijkt me wel leuk.
Als de spanner in orde is heb je een veel groter probleem,dan ligt er een drijfstanglager uit.
Zoals bij deze motor,
Hoge prijs voor koffie.Als jij zorgt voor het blok, zorg ik voor de koffie!
En de oude eigenaar weet helemaal van niets? Is rijden weggezet etc.. je hebt hem wel zien lopen bij het kijken in ieder geval.Poeh word hier niet heel blij van op de vroege morgen. Maar ja, met chagrijnig worden is nog geen motor gemaakt. Twijfel of ik, indien het inderdaad de drijfstanglager is, niet beter een ander blok kan zoeken of dat ik het oude blok open ga maken.
Lang verhaal, zal het je besparen. Ben aan het kijken voor een ander blok, wegbrengen en tot de conclusie komen dat het de lagers zijn kost me alleen maar onderzoekskosten. Trek van de week de carterpan eronder vandaan om te controleren of daar koperresten en/of andere metaaldeeltjes zichtbaar zijn. Zo ja, dan vervang ik het blok. Zo nee dan meld ik me hier weerHoge prijs voor koffie.
Die van mij is gejat.
19 jaar geleden alweer.
En de oude eigenaar weet helemaal van niets? Is rijden weggezet etc.. je hebt hem wel zien lopen bij het kijken in ieder geval.
Poeh word hier niet heel blij van op de vroege morgen. Maar ja, met chagrijnig worden is nog geen motor gemaakt. Twijfel of ik, indien het inderdaad de drijfstanglager is, niet beter een ander blok kan zoeken of dat ik het oude blok open ga maken.