Het gevaar van motorrijden

Drum&Bass

MF veteraan
6 nov 2007
1.178
1
Limburg
Hallo mf-ers.

Ik zag net in een ander topic een zeer goede site staan over de gevaren van het motorrijden.
Ik wist wel dat motorrijden gevaarlijk was maar door deze site kwam in een keer alles wel erg dichtbij.

Mijn vraag aan jullie is:

Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder?

Ik ben zeer benieuwd wat jullie antwoorden zijn.
Ik weet niet of ik de naam van de site mag geven, anders zeg het me ff.
www.ride2die.com

Bij voorbaad dank.

PS> Dit is niet voor een schoolonderzoek ofzo, gewoon persoonlijke interesse.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is deze discussie al oneindig vaak gevoerd hier en is deze site ook al langs geweest...
 
Laatst bewerkt:
hehe.

Motorrijden is zo gevaarlijk als dat je het zelf maakt.

wie zich zorgen maakt over gevaar moet niet aan motorrijden beginnen.
 
Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

tis nu in ieder geval te koud om zonder pak te rijden :+
 
Laatst bewerkt:
na 10 minuten verstandige antwoorden bedenken kwam ik niet verder dan dit...

BOEIEND! :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo mf-ers.

Ik zag net in een ander topic een zeer goede site staan over de gevaren van het motorrijden.
Ik wist wel dat motorrijden gevaarlijk was maar door deze site kwam in een keer alles wel erg dichtbij.

Mijn vraag aan jullie is:

Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden? ja

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak? tegenwoordig altijd in pak, vroeger toen ik 19/20/21 was geregeld met spijkerbroek aan (wel leren jack)

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder? ja

Ik ben zeer benieuwd wat jullie antwoorden zijn.
Ik weet niet of ik de naam van de site mag geven, anders zeg het me ff.
www.ride2die.com

Bij voorbaad dank.
 
enquete voor n school onderzoek? :P

Lijkt mij ook... jammer dat hij dat er gewoon niet bij zegt ;)

Maar laat ik ze serieus beantwoorden :)


Sta jij wel eens stil bij het gevaar van motorrijden?


Uiteraard.... niet dagelijks.... niet altijd.... maar wel eens :)

Draag je wel altijd je helm en je pak of denk je wel eens vandaag ga ik maar eens zonder pak?

Ik draag zonder uitzonderingen, ALTIJD mijn pak en helm....

Vind jij dat de 25kw regel bijdraagt aan de veiligheid van de beginnende motorrijder?

Zolang jonge automobilisten in bijna alles met 4 wielen mogen rijden... nee....
 
Nadenken over de gevaren....
Tsjah, eerlijk gezegd is het iets waarvan ik me wel bewust ben en dat positief wil laten blijken in mijn rijstijl. Maar tegelijk is het ook iets waar ik weer niet teveel aan wil denken.
De R.I.P. topics op mf zetten met wel soms aan het denken, maar de fun die ik eraan beleef is gewoon dusdanig groot dat ik het risico voor lief neem.

Wat betreft kleding probeer ik altijd als ik buiten de bbk ga rijden alle kleding te dragen, maar als ik een stukje bbk moet draag ik meestal gewoon een spijkerbroek. Wel draag ik altijd mijn laarzen, handschoenen, jas en Helm.

Ohjah, 25 kw regeling.... Wat moet ik ervan zeggen. Enerzijds wel een goed plan, anderzijds totaal niet.
Het idee van beginnen op een motorfiets met een minder vermogen is oke, de 25kw norm is in mijn ogen dan net te laag. Bovendien is de periode niet goed. Het best zou zijn een aantal km's rij-ervaring. Helaas is dat niet te controleren, dus moet het zo.
Anderzijds, de jonge sjonnie's die wel gelijk in een ragbak (lees snel koekblik) van papsie mogen stappen zijn in mijn ogen minimaal net zo gevaarlijk voor het verkeer als jonge motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag net in een ander topic een zeer goede site staan over de gevaren van het motorrijden.
Zeer goede site? Meer een onvervalst stukje sensatiezucht volgens mij :Z

Maar weet je wat écht gevaarlijk is? In bed liggen! Elk jaar sterven weet-ik-hoeveel mensen in bed... Als je daarover na gaat denken durf je de slaapkamer niet meer in :W
 
Nadenken over de gevaren....
Tsjah, eerlijk gezegd is het iets waarvan ik me wel bewust ben en dat positief wil laten blijken in mijn rijstijl. Maar tegelijk is het ook iets waar ik weer niet teveel aan wil denken.
De R.I.P. topics op mf zetten met wel soms aan het denken, maar de fun die ik eraan beleef is gewoon dusdanig groot dat ik het risico voor lief neem.

Wat betreft kleding probeer ik altijd als ik buiten de bbk ga rijden alle kleding te dragen, maar als ik een stukje bbk moet draag ik meestal gewoon een spijkerbroek. Wel draag ik altijd mijn laarzen, handschoenen, jas en Helm.

Dat is wat het gros ook denk denk ik (niet die stomme ik rij in spijkerbroek houding ;)), maar dat het motorrijden het risico waard is...
Motorrijden is voor mij een passie.... ik kan er nou eenmaal niet zonder :)
 
Zeer goede site? Meer een onvervalst stukje sensatiezucht volgens mij :Z

Maar weet je wat écht gevaarlijk is? In bed liggen! Elk jaar sterven weet-ik-hoeveel mensen in bed... Als je daarover na gaat denken durf je de slaapkamer niet meer in :W

Ik zie het eerder als promotie van beschermende kleding dragen. Kwestie van eigen opvattingen?
 
mischien iets meer uitleg :P



gevaar zoek je of zelf op en of is afhankelijk van andere weggebruikers

genoeg uitleg zo :P

je kan er voor kiezen om te gaan knallen (neem je meer risico) of je rijd als een natte krant in de rondte (erg voorzichtig) en word door een ander voor je flikker gereden

Gevaar is relatief,hangt van heel veel diverse factoren af
 
Dat is wat het gros ook denk denk ik (niet die stomme ik rij in spijkerbroek houding ;)), maar dat het motorrijden het risico waard is...
Motorrijden is voor mij een passie.... ik kan er nou eenmaal niet zonder :)
Ja, zo is het wel. De gevaren zijn groter, en de kans op een ongeluk met slechte afloop voor jezelf is aanzienlijk groter. Het plezier is echter meer dan evenredig groter :P
 
Ik zie het eerder als promotie van beschermende kleding dragen. Kwestie van eigen opvattingen?


Ach... er zal ook wel zo'n site zijn waar je allemaal mensen opgevouwen in hun gecrashte koekblik ziet hangen.... Dit soort foto's zetten mij niet aan het denken. Plus het feit dat er een aantal lekker geshopt lijken :)
 
Ja, zo is het wel. De gevaren zijn groter, en de kans op een ongeluk met slechte afloop voor jezelf is aanzienlijk groter. Het plezier is echter meer dan evenredig groter :P

motorrijden + gevaar --> motorrijden + plezier

probeerde er een wiskundige som/stelling van te maken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan